شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/11/10 11:01
سرقت | پلیس
کد خبر: 128634

سارقان بیشتر چه زمانی به خانه شما می‌آیند؟| ۶٣ سارق حرفه ای به دام پلیس افتادند

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره زمان سرقت‌ها در تهران گفت: در هر ساعت از شبانه‌روز امکان سرقت از منزل وجود دارد، اما بیشتر سرقت‌های منزل بین ساعت ۷ تا ۱۱ شب انجام می‌شود.

به گزارش رصدورزشی، سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه طرح دستگیری سارقان منزل، زورگیر و کیف‌قاپ، در جمع خبرنگاران گفت: همکارانم طی ۷۲ ساعت گذشته، طرح برخورد با سارقان خشن را به اجرا گذاشتند که در آن، سارقانی را که اقدام به‌زورگیری می‌کردند یا سرقت به عنف منازل را انجام می‌دادند، دستگیر کردند. 

وی افزود: در این بازه زمانی، ۶۳ سارق حرفه‌ای، خشن و دارای سابقه در سطح تهران شناسایی و دستگیر شدند که ارزش اموال مکشوفه از آنها بیش از یک هزار میلیارد ریال است. این دستگیری‌ها از طریق تعامل با دستگاه‌ قضایی انجام شد‌‌.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ  با تاکید بر اینکه برخورد قاطع با سارقان به ویژه در صحنه جرم در دستور کار قرار دارد، افزود: به‌زودی طرح کنترل مجرمان با پابند الکترونیک با دستور فرمانده فراجا اجرا می‌شود که در رابطه با سارقان و مجرمان سابقه‌دار حتما بازدارنده خواهد بود، زیرا می‌توانیم از این طریق آنها را رصد کنیم تا پیشگیری از جرم انجام شود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این طرح برای کنترل مجرمانی که بیش از چهار فقره سرقت داشته‌اند، اجرایی می‌شود و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شده است.

وی همچنین محدوده سرقت منازل را بیشتر در شمال، شمال شرق و غرب تهران معرفی کرد و افزود: تعدادی از مجرمان دستگیرشده، زورگیر و قاپ‌زن و بقیه سارق منزل بوده‌اند، اما مطمئن باشید که برخورد قاطع با این افراد در صحنه جرم با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح خواهیم داشت.

ولی‌پور گودرزی در پایان درباره زمان سرقت‌ها در تهران گفت: در هر ساعت از شبانه‌روز امکان سرقت از منزل وجود دارد، اما بیشتر سرقت‌های منزل بین ساعت ۷ تا ۱۱ شب انجام می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jjwwk