دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1403/01/18 10:07
سازمان منطقه آزاد اروند
کد خبر: 128928

تبیین برنامه‌های ۱۴۰۳ منطقه آزاد اروند در مسیر تحقق شعار سال

سازمان منطقه آزاد اروند در گزارش پایانی سال گذشته خود میزان تقاضای سرمایه‌گذاری در این منطقه را ۵۲ هزار میلیارد تومان داخلی و ۶۷ میلیون یورو خارجی در کنار ۲۲۰ میلیون یورو صادرات تولیدات منطقه به خارج از کشور عنوان کرد و مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را در حوزه اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری، فرهنگی و برندینگ تببین کرده است. 

به گزارش رصد ورزشی، سازمان منطقه آزاد اروند برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ در راستای تبیین حرکت در مسیر «جهش تولید با مشارکت مردم» قرار داد که بر این اساس لازمه تحقق آن را فرهنگ‌سازی عمومی و خصوصا در شناخت صحیح مدیریت، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری است.

براساس آمار اعلامی از طرف مدیر کل توسعه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد، در سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر از منطقه آزاد اروند بازدید کرده و بالغ بر ۵ میلیون نفر نیز تردد در حوزه یادمان‌های دفاع مقدس منطقه آزاد اروند داشته اند.

سازمان منطقه آزاد اروند در سال گذشته برای 134 طرح به ارزش 36 هزار میلیارد تومان مجوز صادر کرد. براساس اعلام مدیر عامل این منطقه ویژه اقتصادی، 620 میلیون یورو صادرات از مسیر منطقه صورت گرفته و عملیات احداث 86 طرح به ارزش 27 هزار میلیارد تومان در منطقه آغاز شده است.

برنامه‌های مدیریتی منطقه آزاد اروند بر استفاده از ظرفیت‌های بالای مردم برای ورود به عرصه‌های اقتصادی و رفع موانع تولید با مشارکت‌های مردمی در کشور است. بر اساس سیاستگذاری سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۱۴۰۳، مقرر شد مجوز واردات کالا با هدف به روز رسانی تجهیزات طبق آخرین استاندارهای روز جهان به اماکن اقامتی این منطقه اعطا شود.

این منطقه در نظر دارد تا در سال جدید برنامه‌های گسترده‌تری را برای رفع چالش‌ها و مشکلات شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل با مشارکت مردم در حوزه شیلات و کشاورزی، صنایع پایین دستی در مسیر تحقق شعار سال اقدام نماید.

منطقه آزاد اروند به دلیل داشتن ظرفیت‌ها و پهنه‌های جغرافیایی خود به عنوان قطبی از صنعت گردشگری کشور افتخار این را دارد که هر ساله میزبان زائرین اربعین و زائرین راهیان نور کشور به عنوان جریان‌های تعالی بخش کشور باشد.

براساس آمار، در ایام نوروز ۱۴۰۳، یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر به منطقه آزاد اروند سفر کردند و سبب تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی اماکن اقامتی شدند که خود نشان دهنده وجود بستر لازم برای تاسیس اماکن اقامتی جدید در این منطقه است به همین منظور این سازمان هم اکنون صدور مجوز کسب و کارهای گردشگری منطقه را تسهیل کرده تا بخش خصوصی از قبیل فعالان اقتصادی، متخصصان و فعالان گردشگری بتوانند درخواست صدور مجوز در زمینه های مختلف کسب و کارهای گردشگری را در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام برسانند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39dbqw