جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1403/02/02 09:47
رپورتاژ/
کد خبر: 128973

مرور هدست وینگ سونتو : یک هدست با قابلیت هدایت استخوانی و تمام عیار برای گوش دادن در دوهای ماراتن

 

ویژگی‌های ظاهری ساده با قابلیت‌های برتر

وعده‌ها راجع به هدست های هدایت استخوانی همواره اغواکننده بوده‌اند. اینکه آن‌ها چگونه کار می‌کنند یک امر بسیار جالب توجه است. آن‌ها ویژگی لیست شده‌ی زیادی را در اختیار دارند: شما مجبور نیستید بین شنیدن موسیقی‌تان و صداهای اطراف یکی را انتخاب کنید، بعد از ساعت‌ها گوش دادن باعث خستگی گوش نمی‌شوند، و برای اطرافیان شما به طرز آزاردهنده‌ای بلند نیستند. حتی بهترین هدست های هدایت استخوانی نیز فاقد توازنی بین ویژگی‌های مختلف نیستند، اما برخی‌شان فاقد امکانات اضافی هستند که در هدست وینگ سونتو یافت می‌شوند.

به نظر می‌رسد هدست های وینگ سونتو بین پیشانی بند مستحکم و سبک تقویت شده با تیتانیوم، و لایه‌ی بیرونی لاستیکی و چسبنده، کاملاً روی ثابت ماندن در مکان خود در کُل طول روز تمرکز کرده‌اند. علاوه بر این، عدم مزاحمت آن‌ها بحدی است که ممکن است اصولاً فراموش کنید که آن‌ها را روی گوش خود دارید. درست است که آن‌ها از لحاظ کمبودها و برخورداری از تعداد محدودی از ویژگی‌ها تردید برانگیز هستند، اما قطعاً می‌توانم بگویم که هدست های وینگ سونتو یکی از بهترین هدست های هدایت استخوانی است که امتحان کرده‌ام.

هدست هدایت استخوان وینگ سونتو ، یک هدست دویدن عالی و قیمتش بی رقیب است بگونه ای که باتری با طول عمر 10 ساعت، بندگردن تقویت شده با آلیاژ تیتانیوم ، سطح خارجی ضدلغزشی که کُل روز در موقعیتش باقی می‌ماند و درجه حفاظتی IP55 را به ارمغان می‌آورد.

مزایای هدفون سونتو وینگ

  • کُل روز بنحو عالی در موقعیتش باقی می‌ماند.
  • کیفیت صدای عالی را از نوع هدایت استخوانی فراهم می‌کند.
  • می‌توان آن را براحتی در طول عمر ده ساعته باتری‌اش پوشید.

معایب هدفون سونتو وینگ

  • من درجه‌های حفاظتی بهتر را در هدست های به مراتب ارزان‌تر دیده‌ام.
  • بعد از انتقال از فناوری SBC به فناوری aptX تطبیقی، کیفیت صدا بطور چشمگیری افزایش نیافته است.

مشخصات هدست Suunto wing

عمر باتری: 10 ساعت

درجه حفاظتی IP: IP55

وزن: 31 گرم

قیمت: 149 دلار

کدک های پشتیبانی شده: SBC، aptX تطبیقی

نسخه بلوتوث: 5.2

پشتیبانی از اتصال چندنقطه‌ای: بلی

رنگ: سیاه یا سبز لیمویی

هدست وینگ سونتو چه مزیت خاصی دارد؟

کیفیت ساخت آن بسیار بالا است، و همچنین بسیار سبک است.

با وجود اینکه اکثر هندزفری ها و هدفون‌های موجود در بازار کاملاً و تا بیشترین حد ممکن روی حذف حداکثری نویزهای خارجی تمرکز کرده‌اند، در بسیاری از مواقع به آزادانه گوش دادن نیاز است، اما اکثر هدست های مجهز به "حالت شفاف گوش دادن" نمی‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند. هرچند خنثی سازی فعال نویز در هنگام تمرین کردن در یک باشگاه عمومی مشکلی ندارد، اما بهتر است در هنگام دوچرخه سواری یا دویدن در فضای باز ، حواستان به صدای خودروها باشد.

اگر قرار است در یک جلسه تمرین ماراتن همراه با هدست حضور داشته باشید، عملاً می‌توان گفت که عمر باتری 10 ساعته بیش از عمر باتری لازم برای طی مسافت 26 مایلی بصورت پیاده روی یا دویدن است. قاب فوق العاده سبک و سطح کاملاً نرم این هدست، کار من برای قراردادن آن روی گوش‌هایم برای کُل روز و بدون هیچگونه ناراحتی را آسان کرده‌اند. حتی با دویدن به شکل بسیار نامتعادل، یا با سریع تکان دادن سرم، نتوانستم این هدست را از جایش منحرف کنم.

در حالت عادی، اکثر هدست های هدایت استخوانی که امتحان کردم در طول حرکات سریع و نامنظم، و در هنگام نصب کاملاً محکم روی گوش‌ها، نتوانسته‌اند کاملاً در جای خود ثابت بمانند و بخاطر همین تغییر موقعیت کیفیت صدایشان افت کرده است. با خوشحالی می گویم که هدست های وینگ سونتو در طول دویدن‌ها و تمریناتم با وزنه علیرغم اینکه تماس اندکی با گوش‌هایم داشته‌اند، از این مشکل پیشگیری کرده‌اند.

ظاهر شیک این هدست ، با دگمه‌های کنترلی ساده‌اش مطابقت دارد. در مجموع فقط سه دگمه روی هدست وجود دارند: دگمه‌ی افزایش صدا که پشت گوشی راست قرار دارد که کار دگمه روشن/ خاموش هم انجام می‌دهد، دگمه‌ی کاهش صدا که دقیقاً پشت آن قرار دارد، و یک دگمه‌ی چندمنظوره برای تمامی کارهای دیگر که روی گوشی چپ قرار دارد.

از روی کنجکاوی متوجه شدم که دگمه‌ی چندمنظوره بطور پیش فرض دارای قابلیت‌های کنترلی بیشتر از چیزیست که می‌توانستم در اپ، دفترچه راهنما یا وبسایت سونتو پیدا کنم، اما هیچ کدام از این قابلیت‌ها غیرمنتظره نبودند. با یک بار زدن این دگمه پخش / توقف انجام می‌شود. با نگه داشتن دگمه دستیار هدست فعال می‌شود، دو و سه بار فشردن باعث انتقال به جلو و عقب می‌شوند و از این لحاظ هیچ غافلگیری وجود ندارد.

هر شخصی همچون من که طرفدار اپ هایی که موارد غیرضروری را روی دستگاه‌های صوتی ارائه می‌دهند نیست می‌تواند نفس راحتی باشد، دلیلش این است که اپس سونتو با استفاده از ساعت هوشمندش بیشتر روی پیگیری تمرین تمرکز کرده است. به غیر از اینکه اپ در هنگام دویدن هشدارهای صوتی را به هدست ارسال می‌کند، استفاده از آن فقط برای جابجایی بین حالت‌های ساکت/ محیط باز ، و تنظیم آسان اتصال چندگانه‌ی بلوتوث الزامی می‌باشد.

یک مقاله‌ی مروری هدست بلوتوث بدون اشاره به کیفیت صدا کامل نخواهد بود، و هرچند خیلی دوست دارم که بگویم هدست وینگ سونتو از این لحاظ فوق العاده است، دقیق‌تر این است که بگوییم از لحاظ پخش صدا با فناوری هدایت استخوانی عالی است.

در رابطه با این نکته، هیچ تردیدی وجود ندارد. هدف این دستگاه‌ها همیشه این بوده که همزمان با شنیدن موسیقی پیشگیری از عدم تصادف با خودرو را آسان‌تر کنند، و هدفشان این نبوده که تجربه صوتی بهتری را فراهم کنند. با این اوصاف؛ هرچند من در حالت عادی طرفدار کدک های بلوتوث با نرخ بیت بالاتر هستم، تعویض دستی کدک های SBC و aptX تطبیقی در این هدست ها، به اندازه‌ی تغییر حالت در هندزفری های عادی تأثیر چشمگیری روی کیفیت صدا ندارد.

این هدست دارای مزایایی همچون دکمه‌های کنترلی ساده، کیفیت ساخت فوق العاده بالا و کیفیت صدای قابل قبول است ، و پیدا کردن ویژگی که خوشایند نباشد کمی سخت است، اما من توانستم حداقل چند چیزی که من را هیجان زده نکردند را شناسایی کنم. با توجه به اینکه بند گردن از جنس فلز تیتانیوم است، ممکن است قیمت 150 دلاری منطقی به نظر برسد، اما با توجه به درجه حفاظتی متوسط ، و عدم افزایش چشمگیر کیفیت صدا ناشی از کدک بلوتوث بهتر از حد عادی آن چندان هم منطقی نمی‌باشد.

درجه حفاظت IP55 در صورت مقایسه با هندزفری های استاندارد بد نیست،نکته‌ای که دو برابر آزاردهنده است اینکه این هدست با درگاه آهنربایی سوزنی شارژ شده که از هدستی با خاصیت ضدآب بهتر انتظار دارید، و در کنارش با یک کابل USB که امیدوارید هرگز گم نکنید کامل می‌شود.

هرچند هدست های Suunto Wing بی عیب و نقص نیستند ، و قیمتشان بگونه ایست که باید بی عیب و نقص باشند ، اما در مجموع هدست های بسیار باکیفیتی هستند. با توجه به تمامی این ویژگی‌ها، کیفیت صدا به همان خوبیست که انتظار می‌رود ، و اندازه و ظاهر آن‌ها بهتر از خیلی از سایر هدست های هدایت استخوانی است که امتحان کرده‌ام.

خصوصیات مثبت بسیار زیاد هستند، اما خصوصیات منفی نسبتاً اندک هستند. بنابراین تا زمانی که برای استخر به آن‌ها نیازی نداشته باشید، چنین خصوصیاتی این هدست ها را به گزینه‌ی مناسبی تبدیل کرده‌اند.

منبع شرکت دریاکاو : https://daryakav.com/


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3698yy