شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/11/09 15:09
پرسپولیس
کد خبر: 128555

خطر بزرگ بیخ گوش پرسپولیس | باندبازی و دودستگی شروع شد

تیم فوتبال پرسپولیس به تازگی سرمربی جدید خود یعنی اوسمار را شناخته است. 

به گزارش رصدورزشی - اوسمار به تازگی سرمربی پرسپولیس شده است. اما پرسپولیس با این سرمربی هم هنوز به آرامش نرسیده است. خبرهای جدیدی درباره جو پرسپولیس به گوش می رسد. گفته می شود شرایط پرسپولیس  از لحاظ اتحاد و انسجام روز به روز بدتر می شود. خلاصه کلام این است که در پرسپولیس دو دستگی ایجاد شده است. 
حسین خلیلی روزنامه نگار در روزنامه جام جم نوشت: حس و حالی که هواداران پرسپولیس این روزها تجربه می‌کنند، سال‌ها برای‌شان اتفاق نیافتاده بود. طی نزدیک به ۸ سال گذشته، هواداران این تیم دغدغه چندانی بر سر انتخاب سرمربی نداشتند و آمدن مربیانی همچون برانکو، کالدرون و یحیی گل‌محمدی، این تیم را به ثبات و آرامش رسانده بود.

اما در این یک ماه گذشته، روزهای عجیبی برای این باشگاه و هوادارانش رقم خورد. بعد از استعفای گل‌محمدی، مدیریت این باشگاه و در راس آن رضا درویش، هر روز با آوردن اسامی مربیان خارجی به هواداران امیدواری می‌داد. 

ابتدا اعلام شد ۱۰ مربی خارجی کارنامه‌دار در صف انتظار هستند که از این میان، فقط مذاکره با برانکو به صورت جدی پیش رفت. در روزهایی که هواداران هر روز با یک شایعه جدید رو‌به‌رو می‌شدند، اوسمار ویرا، دستیار برزیلی یحیی تمرینات نیم‌فصل دوم را شروع کرد. در همان زمان این شایعه مطرح شد که شاید در نهایت نیمکت پرسپولیس به همین برزیلی همیشه دستیار برسد، اما کمتر کسی تصور می‌کرد این مساله شکل واقعیت به خودش بگیرد. اما عصر روز شنبه سایت رسمی باشگاه اعلام کرد که برای جلوگیری از دست رفتن زمان، اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شده است. بعد از آن بود که موج شدید انتقاد هواداران شکل تازه‌ای گرفت. 
   
کامنت‌های اعتراضی 
چند ساعت پس از اعلام این خبر در صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس در شبکه اینستاگرام نزدیک به ۱۰۰هزار کامنت پای این پست نوشته شد. نگاهی گذرا به این کامنت‌ها نشان می‌داد که بیشتر آنها اعتراض به انتخاب و انتقاد از مدیریت درویش بوده است. هواداران پرسپولیس با هشتگ اعتراضی«‌اخراج درویش‌» نشان دادند از این انتخاب اصلا راضی نیستند. این کامنت‌های اعتراضی تا عصر دیروز به بیش از ۱۲۰ هزار نیز رسیده بود.البته این انتقادها فقط مختص درویش و هیات‌مدیره پرسپولیس نبود. هواداران تعدادی از بازیکنان این تیم را نیز در شکل‌گیری این شرایط متهم می‌دانند. در این میان، به نظر می‌رسد دو دستگی عجیبی بین بازیکنان پرسپولیس به وجود آمده است. روز پنجشنبه بود که چند نفر از بازیکنان این تیم از جمله علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی، با انتشار چند استوری از مربیگری اوسمار حمایت کردند. همان زمان شایعه شد این بازیکنان از مدیرعامل خواسته‌اند اوسمار را به عنوان سرمربی انتخاب کند. در حالی که این شایعات در حال تقویت بود، امید عالیشاه و وحید امیری به عنوان کاپیتان‌های پرسپولیس با انتشار استوری اعلام کردند که هیچ نقشی در انتخاب سرمربی بعدی پرسپولیس ندارند. به همین دلیل هواداران ناراضی پرسپولیس طی چند روز اخیر، انتقاداتی نیز به بیرو و سروش داشته‌اند.  در این میان، به نظر می‌رسد یک دودستگی دیگر هم به وجود آمده است. در حالی که تعداد زیادی از بازیکنان پرسپولیس از انتخاب اوسمار رضایت دارند، اما خیل زیادی از هواداران از این انتخاب ناراضی هستند و کاملا مقابل آن ایستاده‌اند. تنها مزیت اوسمار آشنایی با فضای پرسپولیس است و اگر نتایج قابل قبولی بگیرد، علاوه بر بازیکنان، حمایت هواداران را نیز به دست می‌آورد. اما در صورت نتیجه نگرفتن، همین بازیکنان حامی می‌توانند به بازاری برای برکناری او تبدیل شوند. 

تقویت کادر فنی
رضا درویش شنبه شب در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که برای تقویت کادر فنی، یک مربی ایرانی و یک مربی گلرها به پرسپولیس اضافه می‌شود. او همچنین اعلام کرد که دو بازیکن دیگر در نقل و انتقلات زمستانی به پرسپولیس اضافه می‌شود. تا به اینجا پرسپولیس عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر را جذب کرده است. علاوه بر این، سید جلال حسینی هم روز گذشته عازم امارات شد تا حضورش روی نیمکت پرسپولیس همچنان ادامه‌دار باشد.بنا بر گزارش‌ها، گزینه ایرانی برای دستیاری اوسمار، حسین عبدی است. بازیکن و مربی سابق پرسپولیس، سال گذشته با تیم‌ملی نوجوانان نتایج خوبی گرفت و حالا می‌تواند بار دیگر به نیمکت تیم سابقش برسد. عبدی یک بار هم در زمان حضور علی دایی، به عنوان مربی در پرسپولیس فعالیت می‌کرد. همین مساله باعث شده تا شایعه دیگری در مورد پرسپولیس مطرح شود. گفته می‌شود حضور عبدی ممکن است به این خاطر باشد که در صورت نتیجه نگرفتن اوسمار، او جانشین سرمربی شود. در صورتی که وعده درویش برای جذب دو بازیکن محقق شود، اولین آزمون سخت اوسمار نیز شروع می‌شود. پرسپولیس فقط یک جای خالی در بین بازیکنان خود دارد و در این صورت باید، یکی
از بازیکنان فعلی‌اش را کنار بگذارد. گفته می‌شود وحدت هنانوف و نبیل باهویی دو بازیکنی هستند که احتمال کنار گذاشتن‌شان از بقیه بیشتر است.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dvwyd