پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/31 13:15
زندگی زناشویی
کد خبر: 39883

کنترل خشم در زندگی زناشویی | راهکار کنترل خشم در زندگی مشترک

در مقاله زیر راهکار کنترل خشم را بخوانید.

روابط عاشقانه و زندگی زناشویی فراز و فرودهایی دارد. عصبانیت بیش از حد و خشونت می تواند آثار زیان باری برای زندگی زناشویی داشته باشد. با ما همراه باشید تا راه های کنترل خشم در زندگی زناشویی آشناشوید.

زندگی زناشویی

احساسات خود را با آرامش ابراز کن: 

احساستون رو با آرامش بروز بدید. حتی وقتی به شدت احساس عصبانیت میکنید. در واقع هدفتون این باشه که ابراز خواسته ها، نیازها و احساساتتون بدون ذره ای سرزنش و صدمه به همسرتون باشه. با بیان آرام و دلنشین و حمله نکردن به شریک زندگی از فرصت ها برای صحبت استفاده کنید. این روش همچنین در برخورد با زنان عصبی مزاج موثره.

قبل از صحبت فکر کنید:

قبل از صحبت کردن، فکرهای خودتون رو جمع کنید تا از گفتن چیزی که ممکنه بعدا از گفتنش پشیمون بشید، یا به همسرتان آسیب میرسونه، جلوگیری کنید. اگر میخواهید به کاری که همسرتان انجام داده یا گفته است واکنش نشون بدین، حتما یه قدم به عقب بردارید و افکار خودتون رو جمع کنید.

عوامل بیرونی را کنترل کنید:

تشخیص بدید که آیا عوامل بیرونی باعث خشم شما یا همسرتون شده؟ این عوامل بیرونی میتونن شامل عدم استراحت کافی، گرسنگی، احساس استرس در محل کار یا دانشگاه و… باشه. اگر متوجه شدید که عصبانیت شما یا همسرتون، وقتی که عوامل استرس زای بیرونی دارید، بیشتر میشه پس به دنبال حذف این عوامل باشید. به وضعیت خودتون نگاه کنین و وقایع یا موقعیت هایی رو که منجر به خشم میشن، از بین ببرید. این شرایط ممکنه شامل رفت و آمد، تعامل با بچه ها یا خواب منظم هر شب باشد. این فاکتورها را برطرف کنید و برای مدیریت خشم در خانواده، راه های سالم پیدا کنید و تقصیرها رو گردن شریک زندگیتون نندازید.

رابطه را در اولویت قرار دهید:

از اصول مهم مربوط به مهارت کنترل خشم زوجین، احترام گذاشتن و توجه به همسر است. اگر اولویت شما کار و موفقیت های شغلی و… است، بدونید که این موضوع باعث آسیب رسیدن به زندگی مشترکتون میشه. در بسیاری موارد علت عصبانیت خانم ها همین در اولویت نبودن آنها در زندگیه. پس اگه میخواید بدونید نحوه برخورد با زن پرخاشگر چطوره، بهتره تمام توجهتون رو برای مدتی به اون معطوف کنید. این توجه مثل آب روی آتش عمل میکنه. نه تنها عصبانیت همسرتون رو مهار میکنه بلکه مانع از درگیری بیشتر میشه.

گوش دادن فعال را تمرین کنید :

 به شریک زندگیتون اجازه بدید صحبتش رو تموم کنه، بعد نظرتون رو اعلام کنید. به این ترتیب، میتونید همسرتون رو درک کنید و حرفهاشو تأیید کنید. این یک روش آرام کردن همسر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3korma