سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/13 18:24
معوقات بازنشستگان
کد خبر: 39149

دلواپسی بازنشستگان درمورد پرداخت معوقاتشان/ در اردیبهشت ماه پرداخت می شود:

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری:دولت باید به صندوق‌های بیمه‌گر کشور به خصوص تامین اجتماعی به اندازه‌ی کافی یارانه دارو و درمان بدهد تا خدای ناکرده مشکلات درمانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان اضافه نشود.

بازنشستگان می‌گویند: «در تامین هزینه‌های زندگی مشکل داریم، نزدیک دو سال است که از سازمان تامین اجتماعی وعده می‌شنویم، وعده‌هایی که ضمانت اجرایی ندارد.».

بازنشستگان تامین اجتماعی در نیمه‌های ماه دوم سال، مطالباتی دارند. بدون تردید، مهم‌ترین دغدغه‌ی بازنشستگان، مسائل معیشتی‌ست. آنها که در زمانه‌ی کهولت نمی‌توانند کار دوم داشته باشند، از افزایش هزینه‌ها شکایت دارند. از سوی دیگر، معوقات متناسب‌سازی بازنشستگان نیز بعد از یک سال و چندماه هنوز پرداخت نشده.

در سوی دیگر ماجرا، مشکلات درمانی بازنشستگان است که با افزایش تعرفه‌های پزشکی و گرانی دارو تشدید شده است. بازنشستگان عموماً با بیماری‌های ناشی از کار و در مرحله‌ی بعد، بیماری‌های کِبر سن دست و پنجه نرم می‌کنند، اگر مسیر خروج داروها از شمول بیمه و کالایی‌سازی درمان تداوم داشته باشد، یک بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر که با احتساب افزایشِ امسال ۸ میلیون و خورده‌ای حقوق می‌گیرد، چطور ماهی یک میلیون تومان یا بیشتر بابت دارو و درمان بپردازد؟

معوقات بازنشستگان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bgpj