پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/13 16:30
حقوق بازنشستگان
کد خبر: 39147

خبر خوش برای بازنشستگان | با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی موافقت شد

سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران به صورت فوق‌‍العاده پیشنهادِ ارائه شده از سوی شورایعالی تامین اجتماعی و وزارت کار را در دستور کار امروزِ خود قرار داد و آن را پذیرفت.

حقوق بازنشستگان به دلیل تفاوت قوانین و مقررات در هر کشور، می‌تواند متفاوت باشد. اما در کل، بازنشستگان حقوق و مزایای خاصی برای حفظ سطح زندگی خود در دوران پیری و بیماری‌ها دارند.به عنوان مثال در بسیاری از کشورها، بازنشستگان حقوق بازنشستگی، بیمه‌ای، سالیانه و یا ماهیانه دریافت می‌کنند. همچنین در بعضی از کشورها، بازنشستگان مزایای دیگری نیز دریافت می‌کنند، مانند تخفیفات برای حمل و نقل عمومی، مراقبت پزشکی رایگان و دسترسی به فرهنگ ورزش و تفریحات.معمولاً حقوق بازنشستگان براساس سابقه کار، سطح درآمد در دوران کاری و شرایط دیگری مانند سن و وضعیت خانوادگی تعیین می‌شود. حقوق بازنشستگان همچنین ممکن است به ازای هر ده سال خدمت، حقوق بیشتری واریز شود.به طور کلی، حقوق بازنشستگان از جمله حقوق‌های پایه هر فردی است و باید تضمین شود که بازنشستگان از حقوق خود بهره‌مند شده و در دوران پایانی زندگی خود با احترام و شایستگی مورد بررسی قرار گیرند.

 

سخنگوی دولت، صبح امروز، چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت، از موافقت هیئت وزیران با پیشنهاد تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگانِ تامین اجتماعی به میزان افزایش مصوبِ شورایعالی کار برای دستمزدِ کارگران خبر داد. 

جهرمی گفت: هیئت وزیران به صورت فوق‌‍العاده پیشنهادِ ارائه شده از سوی شورایعالی تامین اجتماعی و وزارت کار را در دستور کار امروزِ خود قرار داد و آن را پذیرفت. 

بر این اساس حقوق بازنشستگان حداقل بگیر، ۲۷ درصد و بازنشستگان سایر سطوح ۲۱ درصد به اضافه مبلغ ثابت افزایش پیدا خوهد کرد. 

گفتنی است؛ مراحل اداری صدور احکام بازنشستگان باید در تأمین اجتماعی طی شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zk6nb