جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/14 11:42
رابطه جنسی | بارداری
کد خبر: 33196

چه زمانی برای بارداری اقدام کنیم ؟ | زمان رابطه جنسی برای بارداری

یکی از اصلی ترین عوامل بارداری تخمک گذاری است و داشتن رابطه جنسی در این دوره احتمال بارداری را افزایش می دهد.

به گزارش رصدورزشی : بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی از لحاظ تخمک گذاری و آمادگی بدن برای باردار شدن :

می دانید که یکی از عوامل مهم و شاید اصلی ترین عوامل برای باردار شدن تخمک گذاری است ، دوره ای که داشتن رابطه جنسی در آن زمان شانس بارداری را افزایش می دهد پس همین ابتدا به سوال اصلی پاسخ داده شد که چه زمانی رابطه جنسی منجر به بارداری خواهد شد ؟ زمان نزدیک به تخمک گذاری.

رابطه جنسی

تعیین زمان تخمک گذاری و دوره آن

تخمک گذاری به مدت 12 تا 48 ساعت طول می کشد، اما به طور بالقوه برای بارور شدن 7و شاید تا 10 روز طول می کشد. مطالعات نشان داده این به این دلیل است که اسپرم می تواند تا پنج روز در دستگاه تناسلی زن زنده بماند.

تخمک گذاری زمانی است که یک تخمک از تخمدان آزاد می شود. این تخم تا 48 ساعت زنده می ماند پیش از آن دیگر نمی تواند توسط اسپرم بارور شود ، . این زمان کوتاه ممکن است در دوره تخمک گذاری در نظر گرفته شود با این حال، بطور کل دوره باروری به مدت زمانی که تخم بارور شده و این که چقدر طول می کشد با اسپرم ترکیب شود گفته می شود .

 

چه زمانی شانس باردار شدن کمتر و چه زمانی بیشتر است؟

هرچه بیشتر از دوره ماهانه بگذرد احتمال باروری کمتر می شود ، پس اگر قصد بارداری دارید یک یا دو روز قبل از تخمک گذاری باید آمیزش داشته باشید.

 

احتمال بارداری قبل و پس از تخمک گذاری ، آیا می توانیم دوره تخمک گذاری خود را تشخص دهیم؟

مطالعات تحقیقاتی بسیاری در مورد بهترین روش تشخیص تخمک گذاری و اینکه چگونه یک زن قبل و بعد از تخمک گذاری باردار شود وجود دارد البته چند مشکل در مورد مطالعاتی نظیر اینها وجود دارد. به عنوان مثال ، یک روش کاملا دقیق برای فهمیدن روز تخمک گذاری حداقل در منزل وجود ندارد.

یک کیت پیش بینی کننده تخمک گذاری، نمودار دمای بدن و الگوهای مخاط گردن برای نشان دادن کمی تفاوت در روز تخمک گذاری امکان پذیر است.

تخمک گذاری را می توان با فراصوت و یا خون تشخیص داد، اما این کار کمکی نمی کند که در روز مناسب رابطه جنسی داشته باشید ، تنها بعد از تخمک گذاری را می توانند بگویند البته برای این کار هم به پزشک نیاز است.

 

واقعیت باردار شدن در روزهای نزدیک به تخمک گذاری

فرض می کنیم تقریبا زمان تخمک گذاری را می دانید و می دانید چند روز قبل یا بعد از تخمک گذاری آمیزش داشته اید . آیا باردارمی شوید ؟

 

یافته های محققان در این رابطه شامل:

پنج روز پیش از تخمک گذاری:0.4تا 7 درصد شانس بارداری

چهار روز قبل از تخمک گذاری:8 تا 17 درصد

سه روز قبل از تخمک گذاری:8 تا 23 درصد

دو روز قبل از تخمک گذاری:13 تا 29 درصد

یک روز پیش از تخمک گذاری:21 تا34 درصد

روز تخمک گذاری :8 تا 33 درصد

یک روز بعد از تخمک گذاری:0.8 تا 11 درصد

دو روز گذشته:3 تا 9 درصد

با توجه به حداقل مطالعه، حتی پتانسیل بارداری شش تا هفت روز پیش از تخمک گذاری وجود دارد ،. احتمال خیلی ضعیف و کمتر از 1 درصد وجود دارد اما مهم است بدانید fertile window ممکن است تا 10 روز طول بکشد

با نگاه به آمارهای بالا، ممکن است متوجه تفاوت های روز به روز باشید . برای مثال، سه روز پیش از تخمک گذاری احتمال بارداری در هر جایی از 8 تا 23 درصد می رسد. پس چرا چنین تغییرات بزرگی وجود دارند ؟

، هر مطالعه یک روش برای محاسبه روز تخمک گذاری به کار می برد. این به این معنی است روز تخمک گذاری ممکن است با یک روز در مطالعه دیگر تطابق نداشته باشد .

دوم، مطالعات با تعداد شرکت کنندگان و دوره های بارداری محدود بودند. تنها به این دلیل که یک نفر می تواند قبل از اینکه این کار را انجام دهد ، باردار شود، به این معنا نیست که آن ها این کار را انجام خواهند داد .

 

بهترین زمان آمیزش برای باردار شدن :

بنابراین fertile window ممکن است تا 10 روز طول بکشد اما اگر می خواهید باردار شوید می توانید تا حد مجاز در این دوره رابطه جنسی برقرار کنید تا باردار شوید. در طول این زمان چطور زمان آمیزش را تعیین می کنید ؟

رابطه جنسی

روش های زیادی برای پیش بینی تخمک گذاری وجود دارد. بهترین گزینه ها شامل کیت تست تخمک گذاری ( که به عنوان OPKs یا کیت پیش بینی کننده تخمک گذاری نیز شناخته می شوند )، دمای اساسی بدن و بررسی مخاط گردنی بارور می شوند ، با توجه به تحقیقات، داشتن رابطه جنسی زمانی که مخاط گردنی ،وجود دارد بهترین راه برای بارداری است با این وجود ، تحقیقات نشان داده است تعیین زمان برای برقراری رابطه جنسی که منجر به بارداری شود ، می تواند باعث ایجاد استرس بیش از حد در برخی از زوج ها شود. زمان بندی آمیزش ممکن است برای حامله شدن خوب باشد اما برای رابطه تان خوب نیست. مهم است آن را در نظر بگیرید.

 

گزینه دیگر:

اگر داشتن رابطه جنسی مکرر است چندان نگران روز تخمک گذاری نباشید اما دوباره، می تواند فشار بیشتری بر رابطه داشته باشد تا اینکه بارداری را تضمین کند. گزینه اطمینان بخش برای کسانی که مدتی در تلاش بوده اند نیست ممکن است مشکل باروری اساسی وجود داشته باشد،

اگر در میانه درمان های باروری قرار داشته باشید ، پزشک از شما می خواهد در یک روز خاص یا چند روز رابطه جنسی داشته باشید ، ممکن است بخواهید آن را کاهش دهید. به جای اینکه هفته ای 3یا 4 بار آمیزش کنید در طولfertile window این کار را انجام دهید ممکن است باردار شوید شاید هم اتفاق نیفتد.

 

چگونه متوجه شوید تخمک گذاری نمی کنید و شانس بارداری شما ضعیف است ؟

اگر تخمک گذاری نمی کنید با هیچ مقدار آمیزش باردار نمی شوید.

قاعدگی نامنظم ، قاعدگی به ندرت ، یا یائسگی یکی از نشانه های عدم تخمک گذاری است ممکن است قاعدگی منظم داشته باشید ولی تخمک گذاری نکنید اما خیلی رایج نیست ، مهم است علمی را که پشت باروری وجود دارد را درک کنید اما اجازه ندهید آمارها لذت تان را از بین ببرند بیابید برای شما و همسرتان چه کاری بهتر است .اگر6ماه یا 1 سال رابطه جنسی محافظت نشده دارید و همچنان باردار نشدید به پزشک مراجعه کنید .


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45r8kd