پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/25 04:05
تیم ملی | تیم ملی ایران | تیم ملی در جام جهانی قطر
کد خبر: 31243

تیم ملی ایران در مقابل تونس امروز | کی روش مشتش را باز می کند؟

تیم ملی کشورمان امروز آخرین دیدار تدارکاتی اش را پیش از آغاز جام جهانی قطر در دوحه مقابل تونس برگزار می کند تا آماده بازی با انگلیس شود

تیم ملی کشورمان امروز آخرین دیدار تدارکاتی اش را پیش از آغاز جام جهانی قطر در دوحه مقابل تونس برگزار می کند تا آماده بازی با انگلیس شود. تیم ملی ایران روز گذشته نخستین  تمرینش را صبح دیروز در محوطه هتل محل اقامتش در دوحه برگزار کرد که البته با حضور همه ملی پوشان بود. همچنین عصر دیروز تمرین اصلی در کمپ اختصاصی برای تیم ملی ایران برگزار شد و کارلوس کی روش با دقت تمرین ملی پوشان به ویژه بازیکنان تازه رسیده را زیر نظر داشت. در حالی که تیم ملی فوتبال کشورمان روز دوشنبه با بدرقه رسمی عازم دوحه قطر شد تا خود را برای حضور در جام جهانی 2022 آماده کند، چند لژیونر که به علت بازی باشگاهی نتوانسته بودند به تهران بروند، از کشورهای دیگر خود را به قطر رساندند تا تیم ملی تکمیل شود. با اضافه شدن امیر عابدزاده، صادق محرمی، سیدمجید حسینی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی به تیم ملی، ترکیب ٢۵ نفره تیم ملی در فاصله پنج روز مانده به دیدار برابر انگلیس تکمیل شد.

تیم ملی کشورمان از ساعت 14:30 به وقت تهران به مصاف تونس می رود. تونس یکی از پنج سهمیه قاره آفریقا در بیست و دومین دوره جام جهانی است و همراه تیم های غنا، مراکش، کامرون و سنگال در قطر حضور دارد. این تیم پیش از این پنج دوره جام جهانی حضور داشته و مثل ایران برای ششمین بار به جام جهانی راه یافته است. نکته جالب توجه این که تونسی ها هم مثل ایران در پنج دوره گذشته نتوانسته اند از گروه شان صعود کنند و امیدوارند این بار طلسم بشکند و با سرمربیگری جلیل کادری بتوانند از گروه شان که گروه سختی هم هست صعود کنند. تونس که در آخرین رنکینگ فیفا در رده سی و پنجم قرار دارد در گروه D مسابقات جام جهانی قطر با تیم های فرانسه، استرالیا و دانمارک هم گروه است. این تیم پیش از این دو بار با ایران بازی کرده که حاصل آن یک برد برای تیم آفریقایی و یک تساوی بوده است. بهترین بازیکن تونس وهبی خضری مهاجم 31 ساله است که جزو معدود بازیکنان تیم ملی تونس است که در خارج از این کشور و در لیگ فرانسه بازی می کند.

و اما تیم ملی کشورمان که پیش از سفر به قطر یک بازی دوستانه به نیکاراگوئه در غیاب اکثر بازیکنان لژیونر در تهران برگزار کرد و با تک گل مهدی ترابی به پیروزی رسید، آخرین و جدی ترین محک را پیش از بازی با انگلیس خواهد خورد و بنا به درخواست کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال از قطری ها و مسئولان تیم ملی تونس این دیدار دور از چشم رسانه ها برگزار خواهد شد و پخش هم نمی شود. در واقع کی روش نمی خواهد پیش از بازی با انگلیس مشتش را برای حریف باز کند و این احتمال وجود دارد که بر خلاف شماره های اعلام شده برای بازیکنان تیم ملی، آن ها با شماره های دیگری مقابل تونس بازی کنند. اتفاقی که چند سال پیش هم برای به اشتباه انداختن حریفان رخ داده است. جدا از این مسئله خیلی ها منتظرند تا کی روش از ترکیب اصلی تیم ملی برای جام جهانی یا حداقل برای بازی با انگلیس رونمایی کند و با توجه به فرصت کم باقی مانده تا بازی با انگلیس به احتمال زیاد کی روش ترکیب دلخواهش برای این بازی مقابل تونس را محک خواهد زد.

منبع : روزنامه خراسان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vq7dp