جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/26 11:40
ادویه | سرماخوردگی | مریضی
کد خبر: 27477

ادویه‌هایی که ضد سرماخوردگی هستند/راز سلامتی در زمستان با مصرف این ادویه‌ها

با رسیدن به فضل زمستان، آمار سرماخوردگی و مریضی‌های این فصل به شدت بالا می‌رود. اما ادویه‌هایی وجود دارند که می‌تواند بدن شما را از این حیث در امان نگه دارند.

با رسیدن به فصل سرما میزان مریضی و به خصوص سرماخوردگی بالا می‌رود. مصرف چند ادویه مهم و مفید که در این نوشتار آنها را معرفی می‌کنیم بسیار حائز اهمیت است. ادویه‌های مخصوص فصل زمستان انواع و اقسام متفاوتی دارند. این ادویه‌ها برای سالم نگه داشتن بدن در فصل سرما بسیار مفید هستند. در ادامه مطلب این ادویه‌ها را می‌شناسید.

 

ادویه‌ها در کنار اینکه بو و مزه خاصی دارند، برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز ضروری هستند. زیرا این مواد غذایی خاصیت ضد میکروبی دارند. برای مصرف آنها نیاز نیست که رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید و باخیال راحت از آنها استفاده کنید.

در این مطلب 6 ادویه پرکاربرد و مقوی و مفید برای جلوگیری از سرماخوردگی و مریضی‌های دیگر در فصل زمستان را می‌شناسید. 

ادویه

  • هل

​هل یکی از بهترین ادویه‌های غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ادویه بوی بسیار مطبوعی دارد و در مصارف خانوار ایرانی بیشتر در کنار چای مصرف می‌شود. این ادویه حاوی ویتامین ث است.

  • دارچین

مصرف دارچین که یک ادویه با طبع بسیار گرم است در فصل زمستان می‌تواند بدن شما را در مقابل مریضی ایمن نگه دارد. دارچین یکی از چاشنی‌های اصلی حلیم است. در اصل حلیم بدون دارچین معنایی ندارد. دارچین کلسترول خون را کاهش داده و در درمان بیماری‌های گوارشی نیز نقش به سزایی دارد.

  • زنجبیل

​از زنجبیل به عنوان بهترین ادویه برای مصارف خانگی در فصل زمستان یاد می‌شود. زنجبیل قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و خاصیت ضد التهابی دارد. زنجبیل بدنتان را بسیار گرم می‌کند و برای مدت طولانی نیز حس گرما را از دست نمی‌دهید.

  • زعفران

​در مورد زعفران که دیگر نیازی نیست مطلبی نوشته شود. زعفران گران‌ترین و خوش‌عطرترین ادویه جهان است که به آن طلای سرخ نیز می‌گویند. زعفران حاوی پتاسیم، منیزیم، آهن، کلسیم و بسیاری دیگر از مواد معدنی و مقوی است. از زعفران برای درمان انواع آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده می‌شود.

ادویه زعفران

  • زردچوبه

​زردچوبه نیز یکی از بهترین و پراستفاده‌ترین ادویه‌های ایرانی‌ست که هرروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. زردچوبه، یک ادویه ضد التهاب و آنتی‌اکسیدانی قوی و به شدت ضد قارچ است. این ادویه برای تقویت ایمنی بدن بسیار مفید است و در فصل سرما می‌تواند بهترین کارآمدی را داشته باشد.

  • دانه رازیانه

دانه رازیانه ادویه‌ای بسیار عجیب است، نفخ را نابود می‌کند و دستگاه گوارش را تمیز می‌کند. در فصل زمستان می‌تواند بدنتان را گرم نگه دارد. از این ادویه به عنوان یک دمنوش پرخاصیت نیز یاد می‌شود.

منبع: برترین‌ها


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ayj5e