شنبه 26 اسفند 1402 - 16 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/29 11:14
خوراکی‌ | هوای آلوده و خوراکی‌
کد خبر: 27744

خوراکی‌هایی که به هوای آلوده، نه می‌گویند/محافظت از بدن در هوای آلوده با این خوراکی ها

شاید برایتان جالب باشد که خوراکی هایی هستند که می توانند در برابر هوای آلوده از شما محافظت کنند.

انواع خوراکی‌ در دنیا وجود دارد. خوراکی‌ ها برای بدن بسیار مفید هستند. مصرف خوراکی های مغذی به سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می کنند. مصرف خوراکی های زیر برای در امان ماندن از هوای آلوده بسیار مؤثر هستند.

در روز‌هایی که هوا به شدت آلوده است، احساس خستگی و بی حالی، بیشتر سراغ آدم می‌آید. زیرا، ذرات معلق در هوا باعث می‌شود ریه‌ها بیشتر کار کنند و همین موضوع می‌تواند منجر به خستگی و بی حالی افراد شود. لذا، لازم است در روز‌هایی که هوا آلوده است، توجه ویژه‌ای به نوع تغذیه خودمان داشته باشیم.

متخصصین تغذیه برای روز‌های آلودگی هوا، توصیه‌هایی دارند که اگر بتوانیم انجام دهیم، تا حدود زیادی از آسیب‌های آلودگی هوا در امان خواهیم ماند. بر همین اساس، استفاده از مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان مانند ویتامین C توصیه می‌شود. این ویتامین در مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، لیموترش، گریپ فروت و سبزی‌ها، گوچه فرنگی و سیب زمینی وجود دارد.

خوراکی

استفاده از انواع سوپ و آش نیز که مملو از سبزی‌ها هستند، بسیار مناسب است. نتایج بررسی‌ها بر روی بیماران ریوی نشان داده افرادی که ویتامین C کمتری دریافت می‌کردند در روز‌های آلودگی هوا، مشکلات تنفسی آن‌ها تشدید می‌شود.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C به دلیل وجود آنتی اکسیدان، بدن را در مقابل اثرات آلودگی هوا بیمه می‌کند؛ بنابراین ترکیب خوراکی‌های دارای این ویتامین که یک آنتی‌اکسیدان قوی است، باعث حفاظت بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد می‌شود.

مصرف شیر در روز‌های آلوده مفید است، زیرا، شیر دارای فسفر و منیزیم است و مصرف آن بدن را از مسمومیت‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا مصون نگه می‌دارد.

ماست و دوغ هم ترکیب مشابهی دارند. اگر کسی نمی‌تواند شیر بنوشد برای جلوگیری از ترکیب آلاینده‌های خطرناک در بدن روزانه دست کم سه فنجان ماست استفاده کند.

مصرف لبنیات پروبیوتیک تاثیر به سزایی در جلوگیری از ترکیب آلاینده‌ها در بدن دارد. استفاده از گروه لبنیات و مواد غذایی حاوی ویتامین‌های E و C می‌تواند تاثیرات مثبتی بر تقویت سیستم ایمنی بدن افراد داشته و از تاثیر آلودگی‌ها پیشگیری می‌کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wz6d6