سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/11 07:02
امین حیایی | همسر امین حیایی | ازدواج امین حیایی
کد خبر: 26329

عکس عروسی امین حیایی لو رفت | عکس هایی که هیچوقت ندیدید | عروسی مجدد امین حیایی

عکس های عروسی دوم امین حیایی با خانوم نیلوفر خوش خلق را می بینیم.

امین حیایی بازیگر مطرح سینما وتلوزیون ایران و کی از سوپر استار های پر کار کشورمان می باشد. امین حیایی به جز بازیگر به خوانندگی نیز مشغول است و مجموعه کار های زیادی را دارد. وی در زندگی شخصی خود دو مرتبه ازدواج کرده است که ازدواج اولش به طلاق ختم شده. همسر اول امین حیایی خانوم مونا بانکی پور است که حاصل ازدواجشان یک پسر به نام دارا می باشد و همسر فعلی ایشان خانوم نیلوفر خوش خلق از بازیگران کشورمان است.

امین حیایی

بیوگرافی کامل امین حیایی

نام اصلی : امین حیایی

زمینه فعالیت : هنرپیشه ، خواننده

متولد : 19 خرداد 1349 تهران

محل زندگی : تهران

سال های فعالیت : 1370 تا کنون

همسر ها : مونا بانکی پور (طلاق گرفتند) و نیلوفر خوش خلق

فرزندان : دارا حیایی

مدرک تحصیلی : دیپلم ریاضی

قد : 173 سانتیمتر

امین حیایی متولد 19 خرداد 1349 در قیطریه تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است.

امین حیایی

شروع فعالیت

در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم ، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد.

وضعیت ازدواج و همسر امین حیایی

ازدواج اول با مونا بانکی پور و یک پسر به نام دارا

مونا بانکی پور همسر سابق و اول امین حیایی است که مدت زیادی است از یکدیگر جدا شده اند حاصل این ازدواج پسری به نام دارا حیایی است.

امین حیایی

بیوگرافی مونا بانکی پور

مونا بانکی پور متولد 7 خرداد 1355 در تهران بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران است.

مونا بانکی پور همسر سابق امین حیایی است که مدت زیادی است از یکدیگر جدا شده اند حاصل این ازدواج پسری به نام دارا حیایی است. مونا بانکی پور بازیگری است که سابقه بازیگری در سریال خواب و بیدار ( در نقش همسر دانیال حکیمی ) و فیلم سینمایی خانه ای در شن رو دارد .

طلاق و ازدواج دوم با نیلوفر خوش خلق

امین حیایی با نیلوفر خوش خلق که بازیگر است ازدواج کرد.

بیوگرافی نیلوفر خوش خلق

نیلوفر خوش خلق متولد 1351 میباشد او در فیلمهایی همچون قلاده طلا ، دایره زنگی ، مانی و ندا و سریال خوب بد زشت با همسرش امین حیایی همبازی بود.

بازی در تئاتر کودکان

امین حیایی در سال 1370 بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم براده های خورشید شد.

نقش اول در فیلم سیب سرخ حوا

خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم های سینمایی بازی کند. در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم سیب سرخ حوا (1378) چندان موفق نبود. فیلم سیب سرخ حوا به کارگردانی سعید اسدیدر خرداد 1379 بر روی پرده سینما رفت.

داستان سیب سرخ حوا داستان دختری است به نام ندا است که نامزدی چهار ساله اش را با فرهاد به هم می زند و با مردی مسن و پولدار به نام محمود فروزش که یک شرکت خصوصی دارد ازدواج می کند و..

امین حیایی

مرد پرکار سینما

او در سال 1381، رکورددار بود. شش فیلم با بازی او در سال 1381 در سینماهای تهران به روی پرده رفت : مزاحم ، مانی و ندا ، مونس ، اثیری ، رز زرد و بوی بهشت. فیلم رز زرد به کارگردانی داریوش فرهنگ داستان درباره دو عروس و داماد است که در شب عروسی شان سفری را آغاز کرده و در منزل های بعدی در مسیر راه با هم آشنا می شوند و...

مروری بر فیلم های امین حیایی

امین حیایی در برف آخر

برف آخر فیلمی به کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی در سال 1399 است که به‌عنوان 22 فیلم نهایی چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. این فیلم در 12 بخش کاندید دریافت سیمرغ بلورین شده و در نهایت موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد(امین حیایی)، بهترین چهره‌پردازی، بهترین فیلمبرداری و سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران شد.

فیلم برف آخر در ژانر اجتماعی و خانوادگی تولید شده و روایتی از روزهای تکراری زندگی یک دامپزشک می باشد.

در این فیلم امین حیایی ایفاگر نقش دامپزشکی به نام یوسف است که در شهری کوچک روزها به گاوداری‌ها سرکشی می‌کند و شب‌ها به شکار گرگ می‌رود و در این میان به واسطه گرگی زخمی با زنی به نام رعنا آشنا می‌شود که برای رهاسازی و کنترل جمعیت گرگ‌ها وارد شهر شده است.امین حیایی در فیلم برف آخر گریم سنگینی داشته و با بازی توانمند خود آنچنان درخشیده است که می توان فیلم سینمایی «برف آخر» را به عنوان ماندگارترین نقش‌ او مطرح نمود. 

لادن مستوفی، مجید صالحی، نوشین مسعودیان، صادق ملک، امیر مشهدی عباس، امیرعباس رودگر صفاری و مهدی مهربان از دیگر بازیگران این اثر محسوب می شوند و احسان علیخانی یکی از سرمایه‌گذاران این فیلم سینمایی است.

امین حیایی

امین حیایی در فیلم 2888

فیلم 2888 به کارگردانی کیوان علیمحمدی در سال 1400 ساخته شده است که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

این فیلم در ژانر دفاع مقدس ساخته شده و روایتی متفاوت و خاص از دلاوری‌های خلبانان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس است. امین حیایی، کامبیز دیرباز ، سام درخشانی، احمد مهرانفر، حمیدرضا پگاه ، شیرین اسماعیلی ، مرتضی اسماعیل کاشی ، سیاوش مفیدی ، ساناز مصباح ، نرگس محمدی ، علی اوجی از بازیگران فیلم 2888 می باشند.

امین حیایی در قاتل و وحشی

قاتل و وحشی فیلمی به کارگردانی حمید نعمت‌الله در سال 1398 است، که در حال حاضر در لیست فیلم های توقیفی قرار دارد و از حضور در جشنواره فجر باز ماند.

داستان اصلی فیلم مقابله ی خیر و شر عنوان شده و بازیگرانی همچون لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست، ستاره اسکندری، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرام قائدی، علی علائی، سام‌نوری و … در آن به هنرمندی پرداخته اند. 

امین حیایی در سومین روز جشنواره فجر 1400 و در حاشیه نشست خبری فیلم "برف آخر" درباره فیلم "قاتل و وحشی" که متقاضی شرکت در این رویداد بود، بیان کرد:

فیلم فعلاً مشکل ممیزی و سانسور دارد. امسال امیدی داده شده بود ولی متاسفانه جلو فیلم را گرفتند. من احساس می‌کنم "قاتل و وحشی" در زمان خود اکران خواهد شد و حتما این موضوع زمان خود را دارد. لابد برای این فیلم خدا صبری خواسته تا در زمان خود اکران شود چون به هر حال فیلم ساخته شده است و مسلما نمایش آن اتفاق خواهد افتاد.

امین حیایی

امین حیایی در ساخت ایران 3

سریال «ساخت ایران3» جدیدترین محصول نمایش خانگی به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی محصول سال 1400 است که در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد.

مجید صالحی، امین حیایی، عایشه گل جوشکن، مرحوم عزت‌الله مهرآوران، آناهیتا درگاهی، لیلا اوتادی، هومن برق نورد بهنام تشکر و… تیم بازیگران فصل جدید سریال ساخت ایران را تشکیل می دهند.

در این سریال خانگی امین حیایی مانند دو فصل قبل آن، بازیگر اصلی بوده و نقش غلام را بازی می کند. غلام (امین حیایی) در جنوب ایران غواص است. یک روز بهین (مجید صالحی ) که بدهی سنگینی بالا آورده، از او کمک می‌خواهد. غلام که به بهین علاقه دارد تصمیم می‌گیرد به او کمک کند اما حل مشکل بهین برای غلام دردسرهای زیادی را به دنبال دارد.

امین حیایی در فیلم شب

شب فیلمی به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه‌کنندگی سید کمال طباطبایی در سال 1386 می باشد که جایزه بهترین فیلم جشنواره مذهب ایتالیا را کسب کرده‌ است. 

امین حیایی، عزت الله انتظامی ، خسرو شکیبایی از بازیگران اصلی فیلم شب هستند. در این فیلم امین حیای نقش گروهبانی را ایفا می کند که باید مجرمی (عزت الله انتظامی) را تحویل مراجع قضایی بدهد و… .

امین حیایی در این فیلم به خوبی حس استرس و نگرانی ناشی تحویل مجرم به مراجع قضایی را به تصویر کشیده است. او برای حضور در این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره بیست و ششم را کسب نماید.

امین حیایی

امین حیایی در اخراجی ها

اخراجی‌ها فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود ده‌نمکی است که در سه فصل با مضمون جنگ ایران و عراق ساخته شده واز روایتی طنز برخوردار است.

امین حیایی در اخراجی ها در نقش یک دزد به نام بیژن مرتضوی ظاهر شده است که با گروهی خلافکار عازم جنگ شده و اتفاقات طنزی را در دوران جنگ، اسارت و پس از آن رقم می زند.

او درباره نقش خود در فیلم اخراجی ها می گوید :

نقش بیژن بیشتر خلاقیت خودم بود که باعث بروز و ظهور بیژن شد. 

اکبر عبدی (بایرام)، کامبیز دیرباز (مجید)، محمدرضا شریفی نیا (حاج صالح)، ارژنگ امیرفضلی (امیر)، نگار فروزنده (مرضیه)، نیوشا ضیغمی (نرگس)، امین حیایی (بیژن) و... از بازیگران فیلم سینمایی اخراجیها هستند. 

امین حیایی در برنامه عصر جدید

عصر جدید یک مسابقه تلویزیونی استعدادیابی با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی است. امین حیایی در دو فصل قبل این برنامه به‌ عنوان داور در کنار آریا عظیمی نژاد، رویا نونهالی و سید بشیر حسینی حاضر شد.

امین حیایی در فصل اول این برنامه، به بیشتر افراد رأی سفید می‌داد و با شوخی و دلجویی ناکامان را بدرقه می‌کرد تا جایی که خیلی‌ها به او لقب خرس مهربان برنامه «عصر جدید» را دادند اما او در فصل دوم رویه خود را تغییر داد.

فیلم شناسی امین حیایی

در ادامه این مطلب شما را با نمایش، فیلم و سریال های امین حیایی بیشتر آشنا میکنیم.

فیلم های سینمایی امین حیایی

2888 :کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری ، 1400

برف آخر :امیرحسین عسگری ، 1400

رقصنده :بهمن گودرزی ، 1399

قاتل و وحشی :حمید نعمت‌الله ، 1398

چشم و گوش بسته :فرزاد مؤتمن، 1397

جانان :کامران قدکچیان ، 1397    

درخونگاه :سیاوش اسعدی ، 1396

خانم یایا : عبدالرضا کاهانی ، 1396

دارکوب : بهروز شعیبی ، 1396

شعله‌ور :حمید نعمت‌الله ، 1395

ثبت با سند برابر است :بهمن گودرزی ، 1394

ناردون :فریدون حسن‌پور، 1394

هلن :علی‌اکبر ثقفی ، 1394

آدم باش :مجید جوانمرد ، 1393

سه بیگانه :مهدی مظلومی ، 1393

خانوم :تینا پاکروان ، 1392

پی 22 :حسین قاسمی جامی، 1392

آتیش بازی :بهمن گودرزی ، 1392

رژیم طلایی :رضا سبحانی ، 1391

خودزنی :احمد کاوری ، 1390

اختاپوس (دفتر اول:آهوی پیشونی سفید) :سیدجواد هاشمی ، 1390

قلاده‌های طلا :ابوالقاسم طالبی ، 1390

اخراجی‌ها 3 :مسعود ده‌نمکی ، 1389

شیش و بش :بهمن گودرزی، 1389

قفس طلایی :محمد زرین‌دست، 1389

زنان ونوسی، مردان مریخی :کاظم راست گفتار، 1388

پوپک و مش ماشاالله :فرزاد مؤتمن، 1388

سلام بر عشق :اصغر نعیمی، 1388

بیداری رؤیاها :محمدعلی باشه‌آهنگر، 1388

سن پطرزبورگ :بهروز افخمی، 1388

اخراجی‌ها 2 :مسعود ده‌نمکی، 1387

پسر تهرانی :کاظم راست‌گفتار، 1387

یک اشتباه کوچولو :محسن دامادی، 1387

دایره زنگی :پریسا بخت‌آور، 1386

زن‌ها فرشته‌اند :شهرام شاه‌حسینی، 1386

شب :رسول صدرعاملی، 1386

سنگ، کاغذ، قیچی :سعید سهیلی ، 1385

اخراجی‌ها :مسعود ده‌نمکی ، 1385

مهمان :سعید اسدی ، 1385

تله :سیروس الوند ، 1384

چه کسی امیر را کشت؟ :مهدی کرم‌پور، 1384

ستاره‌ها 3:ستاره بود :فریدون جیرانی ، 1384

ستاره‌ها 2 :ستاره‌است، فریدون جیرانی ،  1384    

ستاره‌ها 1:ستاره می‌شود ، فریدون جیرانی ، 1384    

شام عروسی :ابراهیم وحیدزاده ، 1384

زن زیادی :تهمینه میلانی ، 1383

آکواریوم :ایرج قادری ، 1383

سرود تولد :علی قوی‌تن ، 1383

شارلاتان :آرش معیریان ، 1383

عروس فراری :بهرام کاظمی ، 1383

نقاب :کاظم راست‌گفتار ، 1383

شکلات :افشین شرکت ، 1382

کما :آرش معیریان، 1382

تب :رضا کریمی ، 1382

مهمان مامان :داریوش مهرجویی ، 1382

دختر ایرونی :محمدحسین لطیفی، 1381

رز زرد :داریوش فرهنگ، 1381

عروس خوش‌قدم :کاظم راست‌گفتار، 1381

اثیری :محمدعلی سجادی، 1380

بوی بهشت :حمیدرضا محسنی، 1380

مزاحم :سیروس الوند، 1380

مانی و ندا :پرویز صبری ، 1379

مونس :حمید رخشانی، 1379

تکیه بر باد :داریوش فرهنگ ، 1378

دست‌های آلوده :سیروس الوند، 1378

سیب سرخ حوا :سعید اسدی ،1378

علف‌های هرز :قدرت‌الله صلح‌میرزایی، 1377

بادام‌های تلخ :کاظم معصومی ، 1376

هتل کارتن :سیروس الوند ، 1375

براده‌های خورشید :محمدحسین حقیقی، 1374

گارد ویژه :پرویز صبری، 1374

حامی :قدرت‌الله صلح‌میرزایی، 1373

پرتگاه :بهرام ری‌پور، 1372

دو روی سکه :محمد متوسلانی، 1371

دو همسفر :اصغر هاشمی، 1370

آثار تلویزیونی امین حیایی

عصر جدید 2 :احسان علیخانی، 1398

عصر جدید :1397

خنداننده برتر :رامبد جوان، 1394    

آمین :منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی ، 1394    

دیگری :احمد کاوری، 1393    

خوب بد زشت :منوچهر هادی، 1393    

آسمان من :محمدرضا آهنج، 1393    

کلاه پهلوی :سید ضیاءالدین دری، 89–1385    

شمس‌العماره :سامان مقدم، 1388    

کلاه قرمزی 88 :ایرج طهماسب،1387    

همسایه‌ها :محمدحسین لطیفی،1379    

روزگار جوانی 2 :اصغر توسلی، 1378

روزگار جوانی :شاپور قریب،1377    

دو پنجره :پاشا شاهنده، 1375

مهر خوبان :سید یوسف مهدوی، 1374

همسران :مسعود رسام و بیژن بیرنگ، 1372

آپارتمان :اصغر هاشمی، 1371

امین حیایی در نمایش خانگی 

جوکر :احسان علیخانی، 1400 

ساخت ایران 3 :بهمن گودرزی، 1400

آقازاده :بهرنگ توفیقی، 1399    

ساخت ایران 2 :برزو نیک‌نژاد، 97–1396    

ساخت ایران 1 :محمدحسین لطیفی، 1390    

قلب یخی (فصل دوم) ، 1390

قلب یخی (فصل اول) ، 1389

امین حیایی در تئاتر

غرب واقعی :داریوش مهرجویی،1394

پرفورمنس قحطی نور:امین حیایی ، 1391

آلبوم موسیقی امین حیایی

بوی بهشت - 1380

باران (با گروه کویر) - 1385

تک‌آهنگ های امین حیایی

زندگی سفیده (به همراه پدرام نصیری) - 18 خرداد 1393

اوج پرواز (با همراهی کامران تفتی، نیما نکیسا، کامبیز دیرباز، علی ضیا، مازیار عصری، سیاوش خواهانی، مجید ادیب، پرهام امینی، بردیا صابری و پویا امینی) - 11 تیر 1393

عشق تو (تیتراژ برنامه یک ویژه تحویل سال شبکه 1) - 1397

دیوونه می‌سازی (اولین اجرا در برنامه عصر جدید ویژه تحویل سال شبکه 3) - 1398

بی‌قرار (تیتراژ فیلم درخونگاه) – 1398

جوایز و افتخارات امین حیایی

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مردجشنواره فیلم فجر ،براده‌های خورشید در سال 1375

برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن دنیای تصویر ، مزاحم در سال 1382 

نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشن بزرگ سینمای ایران، عروس خوشقدم  در سال 1382   

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد  جشنواره فجر ، زن زیادی در سال 1383   

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فجر، شب در سال 1386    

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فجر ،  بیداری رؤیاها در سال 1388   

برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن دنیای تصویر، خانوم در سال 1393    

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فجر،  شعله‌ور در سال 1396 

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فجر، شعله‌ور  در سال 1396    

 نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد ، درخونگاه  در سال 1397    

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن دنیای تصویر ، شعله‌ور   در سال 1397    

برنده  دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد  برنده جشنواره منتقدان  ، شعله‌ور در سال 1397   

برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی جشن دنیای تصویر ، ساخت ایران 2  در سال 1398  

نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد  جشن دنیای تصویر ، شعله‌ور  در سال 1398   

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد ، برف آخر در سال 1400   

ماجرای بازیگر شدن دارا پسر امین حیایی

نشست خبری فیلم سینمایی شعله ور به کارگردانی حمید نعمت الله با بازی دارا حیایی روزگذشته در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد. در این نشست دارا پسر امین حیایی درباره ورودش به دنیای بازیگری و بازی در فیلم شعله ور توضیح داد.

ناگفته های پسر امین حیایی از ماجرای بازیگر شدن

دارا حیایی گفت:من از تمام تجربیات پدر استفاده می کنم و سعی کرده ام به عنوان یک بازیگر تمام رفتار و حرکات خود را اصلاح کنم. برای من تبدیل به اسم و سلبریتی شدن اهمیتی ندارد.

دارا حیایی بازیگر فیلم «شعله ور» درخصوص حضور خود در سینما در کنار پدرش امین حیایی گفت:شک نکنید نام امین حیایی نام بزرگی است ولی این را بدانید می خواهم از تجربیات پدرم استفاده کنم و نه از اسمش هیچ وقت نمی خواهم پشت نام پدرم کار کنم.

او درباره آینده کاری خود در عرصه بازیگری افزود:نمی دانم بعد از بازی در فیلم حمید نعمت الله چه اتفاقاتی برای من می افتد اما هر اتفاقی هم باشد با تمام وجود برای آن تلاش خواهم کرد. من برای تمام اتفاقاتی که می افتد آمادگی کامل دارم و می خواهم همه جوره در این راه بجنگم.

این بازیگر جوان درباره چگونگی حضور خود در فیلم شعله ور تاکید کرد:من مستقیماً از سوی حمید نعمت الله برای این نقش انتخاب شدم و در این میان پدر و پسر بودن دو شخصیت اول برای کارگردان مهم بود. من برای این نقش تست دادم و اینطور نبود که پدرم باعث انتخاب من در این فیلم باشد.

حیایی با اشاره به مشورت های همیشگی خود با پدرش خاطرنشان کرد:من از تمام تجربیات پدرم امین حیایی استفاده می کنم و سعی کرده ام به عنوان یک بازیگر تمام رفتار و حرکات خود را اصلاح کنم. برای من تبدیل به اسم و سلبریتی شدن اهمیتی ندارد. نمی خواهم همیشه روی پرده سینما باشم اما از من به بدی یاد شود. می خواهم در آینده حتی اگر یک کار میکنم آن کار قابل دفاع و ارزشمند باشد. 

امین حیایی قبل از ازدواج با نیلوفر خوش خلق ازدواج نموده و صاحب یک پسر است .اما این ازدواج به طلاق منتهی شد و امین حیایی در حال حاضر با نیلوفر خوش خلق زندگی میکند.

امین حیایی در سال 1380 با نیلوفر خوش خلق (متولد 24 خرداد 1351) از بازیگران سینمای ایران ازدواج کرد. و همچنین تنها فرزند وی «دارا حیایی» است. دارا حیایی متولد سال 1375 است. فرزند امین حیایی از همسر اولش مونا بانکی پور است. مونا بانکی پور فرزند بازیگر سالهای دور مونا بانکی پور همسر اول حیایی فرزند فرزانه داوری بازیگر سینمای قبل از انقلاب بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ayeky