جمعه 25 اسفند 1402 - 15 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/26 12:32
قیمت روغن
کد خبر: 19857

فوری | قیمت روغن رکورد زد | روغن نخرید!

با توجه به افزایش مبلغ یارانه ها قیمت روغن در بازار گران شد.

قیمت روغن خوراکی افزایش یافت. قیمت روغن نوسان دارد و در بازار متغیر است. قیمت روغن اعلام شد. قیمت روغن با توجه به افزایش مبلغ یارانه ها گران شد.

پس از اعلام پی در پی قیمت جدید برخی اقلام خوراکی حالا نوبت به اعلام قیمت های جدید روغن رسید و اتاق اصناف به نقل از ستاد تنطیم بازار نرخ حداکثری فروش انواع روغن خوراکی را اعلام کرد. 

در اطلاعیه شماره ۲ ستاد تنظیم بازار مورخ 21 اردیبهشت 1401 درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ حداکثری فروش انواع روغن خوراکی را برای مصرف کننده در سراسر کشور مطابق با جدول پیوست اعلام شده است. بر اساس این اطلاعیه قیمت مصرف کننده روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳۰ هزار ریال و قیمت مصرف کننده روغن مایع ۸۱۰ گرمی سرخ کردنی ۶۲۰ هزار ریال است.

به استناد این مصوبه از امروز مورخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ هر گونه اعلام قیمت بالاتر از قیمت‌های مصوب در تمامی شبکه‌های توزیع اعم از زنجیره‌ای، صنفی و مجازی تخلف گران فروشی محسوب شده و گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی و سازمان تعزیرات با اندک خاطیان احتمالی برخورد قانونی خواهند کرد.

انواع روغن خوراکی چیست؟ روغن کنجد و روغن زیتون که به عنوان مشهورترین انواع روغن های خوراکی شناخته می شوند دارای خواص ویژه و منحصر به فردی هستند که در ادامه به طور کلی به بررسی مزیت و معایب آنها خواهیم پرداخت البته انواع روغن خوراکی تنها به این دو محدود نمی شود. روغن های خوراکی مختلفی موجود است که هر کدام از آنها با ویژگی های متفاوت توانسته اند جایگاه بسیار مهمی در تهیه ی انواع مختلف از غذاها داشته باشند.

قیمت روغن

اگر شما نیز به فکر سلامتی خود هستید، حتما دقت در انتخاب مواد غذایی را در اولویت خود قرار دهید. روغن جزو مواد اولیه ی متداول برای تهیه ی انواع مختلف از غذاها است، هرگونه سهل انگاری در انتخاب آن با گذر زمان می تواند سلامت شما را تهدید کند. روغن های خوراکی مختلفی وجود دارند که می توانید با آشنایی و شناخت ویژگی هر یک، مناسب ترین گزینه را دردر رژیم غذایی خود جای دهید.  روغن های خوراکی در دو دسته طبقه بندی می شوند:

روغن های نباتی

روغن های حیوانی

روغن های نباتی در دمای اتاق به شکل مایع خواهند بود ، این نوع از روغن ها ممکن است از گیاهان، مغز میوه ها و یا دانه های مختلف به دست آیند. در مقابل این نوع از محصولات، روغن های حیوانی در دمای اتاق به صورت جامد هستند. البته لازم به ذکر است که روغن به دست آمده از برخی از جانوران از جمله ماهی با توجه به این امر که این موجودات در آب و هوای سرد زندگی می کنند، به صورت مایع می باشد. وجود تنوع وسیعی در روغن های مایع می تواند سبب سردرگمی انتخاب آنها شود ولی با آشنایی با خواص هر کدام می توانید مناسب ترین گزینه را در اولویت قرار دهید. با ما همراه باشید تا با خواص برخی از انواع روغن های متداول آشنا شوید.

قیمت روغن

تفاوت روغن های خوراکی با یکدیگر

روغن های حیوانی دارای خواص بسیار زیادی هستند، که از جمله مهمترین ویژگی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استخوان سازی

کاهش غلظت خون

کاهش چربی های شکم

شادابی و البته سفیدی پوست

سم زدایی از بدن


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdgjz