یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/17 23:47
یارانه 600 هزار تومانی
کد خبر: 19693

واریز یارانه 600 هزار تومانی به حساب مردم | یارانه 600 هزار تومانی کی واریز می شود

جزئیات دریافت یارانه 600 هزار تومانی را بخوانید .

یارانه 600 هزار تومانی حذف یارانه آرد و افزایش قیمت نان واریز می شود.یارانه 600 هزار تومانی به زودی محقق می شود. عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس به یارانه 600 هزار تومانی تاکید کرد. جزئیات کامل از پرداخت یارانه 600 هزار تومانی را در این صفحه بخوانید .

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: اگر بناست روند حذف ارز ترجیحی کالاها ادامه داشته باشد یارانه هر فرد باید حداقل به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

محمد حسن آصفری با اشاره به حذف یارانه آرد و افزایش قیمت نان و ماکارونی بیان کرد: اینکه ما تاکید داریم حذف ارز ترجیحی منجر به فشار به مردم می شود، یکی از نمونه‌های پس لرزه آن اکنون در بحث ماکارونی و نان های صنعتی قابل مشاهده است. دولت باید نظارت خود را بر توزیع ارز ترجیحی افزایش دهد تا اینکه بخواهد آن را حذف کند. حذف یک باره ارز ترجیحی افزایش قیمت ها را به دنبال دارد.

یارانه 600 هزار تومانی

وی در ادامه اظهار کرد: دولت باید نظارت خود را افزایش دهد و بسنجد که آیا به فردی که ارز ترجیحی را می دهد صلاحیت دارد؟ آیا کالایی که تولید کرده و یا وارد می کند را در اختیار مردم قرار می دهد؟ حذف ارز ترجیحی آثار نامطلوبی به همراه دارد. ماکارونی که خوراک اقشار پایین و متوسط جامعه است با افزایش قیمت از سفره ها حذف می شود. افزایش سه برابری قیمت ماکارونی قطعا به مردم فشار وارد می کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هم دولت قصد دارد که ارز ترجیحی را حذف کند، باید یارانه ها را افزایش دهد. یارانه ۴۵ هزارتومانی دیگر دردی از مردم دوا نمی کند. اگر بناست ارز ترجیحی حذف شود باید به هر فرد حداقل ۶۰۰ هزار تومان یارانه داده شود. مجلس قطعا نسبت به این موضوع کوتاه نمی آید.

وی در ادامه تاکید کرد: توقع است قبل از حذف ارز ترجیحی، یارانه ها افزایش یابد. ۶۰ میلیون نفری که یارانه دریافت می کنند از اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند. خوراک این قشر موادی ساده نظیر ماکارونی و نان های صنعتی بود. انتظار می رود اگر قرار است این روند ادامه یابد دولت در کوتاه ترین زمان نسبت به افزایش یارانه ها اقدام کند. نباید با گرانی فشار بیشتری بر مردم تحمیل شود.

سید مجید پوراحمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) با اشاره به مبلغ واریزی مرحله سوم بسته حمایتی گفت: مبلغ این واریزی برای هنرمندان عضو صندوق یک میلیون و یکصد هزار تومان است که به حساب متصل به هنرکارت بیش از ۷۰ هزار نفر عضو تایید شده صندوق اعتباری هنر واریز شد.

به گفته مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، با توجه به مهلت یک ماهه صندوق برای متقاضیان جدید و اعضایی که دارای نقص مدارک بودند سومین مرحله اعطای بسته حمایتی با تأخیر چندروزه نسبت به برنامه اعلامی قبلی پرداخت شد. همچنین بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از هنرمندانی که تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام یا تکمیل مستندات در سایت صندوق و هنرکارت اقدام نموده و تأیید شده‌اند، هدیه شب عید نیز به همراه هدیه میلاد امام حسن مجتبی (ع) به حساب هنرکارت آن‌ها واریز خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام قابل تقدیر دولت سیزدهم در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر گفت: با استمرار بحران شیوع ویروس کرونا در سال ۱۴۰۰ و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در سراسر کشور با پیگیری مستمر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو تشکیل دولت سیزدهم، ارائه و پرداخت بسته‌های حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: بسته حمایتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در دو بخش بلاعوض و تسهیلات تعریف شد که در بخش بلاعوض طی ۳ مرحله به مناسبت شب یلدا، شب عید و به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) مجموعاً مبلغ سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به حساب اعضای صندوق واریز شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش دوم بسته حمایتی را تسهیلات بدون بهره در طرح‌های مختلف «یادمان»، «شمیم» و «جوانه» عنوان کرد و گفت: در طرح شمیم و جوانه پرداخت ۳۰ میلیون وام (بدون بهره با کارمزد ۲ درصد) همراه با ۵ میلیون بلاعوض به اعضایی که از مهر ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ ازدواج نمایند یا صاحب فرزند شوند اعطا می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqmkb