یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/11 04:28
سهام
کد خبر: 19238

زمان باز شدن سهام شستا اعلام شد | جزییات

جزییاتی از باز شدن سهام شستا را در ادامه می خوانید.

سهام همان واژه است که لرزه بر تن خیلی از سرمایه گذاران می اندازد. سهام ارزان شد، سهام ارزان شد، سهامدار ورشکسته شد. اما این بار زمزمه هایی از سهام شستا به گوش می رسد. جزییات بیشتر را در متن بخوانید.

چندین هفته‌ است که نماد شستا در بورس متوقف شده و مشخص نیست چه زمانی بازگشایی می‌شود. سهامداران اعتراض زیادی به این موضوع دارند که چرا پس گذشت چند هفته از افزایش سرمایه این نماد باز نشده است؟

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی یا همان شستا در ماه گذشته یعنی بهمن دو میلیارد تومان سود داشته و ارزش پرتفوی بورسی این شرکت نیز به ۱۲۲ هزار و ۱۴ میلیارد تومان رسیده است. این موضوع کاهش سه هزار و ۹۵۳ میلیارد تومانی ارزش پرتفوی این نماد را نشان می‌دهد.

در حال حاضر شستا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی به حساب می‌آید. از سوی دیگر زیان این شرکت روزانه افزایش پیدا می‌کند.

همچنین مدیرعامل شستا اعلام کرد که ۲۴ شرکت زیرمجموعه ظرف یکی دو سال آینده در بازار سرمایه عرضه می‌شوند. همچنین ۱۹ شرکت زیرمجموعه این شرکت منحل یا ادغام می‌شوند.

برخی از کارشناسان می‌گویند که عرضه اولیه زیرمجموعه‌های شستا می‌تواند زیان‌آور باشد.

شستا با چه قیمتی باز می‌شود؟

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی افزایش ۱۰۵۲ سرمایه خود را ۳۰ آذر ماه ثبت کرد. این افزایش سرمایه با سهام جایزه روز ۲۷ بهمن ماه روی پرتفوی سهامداران اعمال شد.

در همین برهه زمانی نماد شستا بسته شد، پس از گذشت چند هفته هنوز این نماد باز نشده و نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد که چه زمانی این نماد باز می‌شود.

این نماد که با قیمت پایانی ۱۱۰۰ تومان بسته شده بود، با قیمت جدید ۹۵ تومان بازگشایی می‌شود. به سهامداران تعداد ۱۰۵۲ سهم به ازای هر سهم ۱۰۰ تومان سهام جایزه تعلق گرفت.

بازگشایی این نماد بدون دامنه نوسان خواهد بود، به این معنی که می‌تواند در مثبت و منفی نوسان داشته باشد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اگر در روز بازگشایی این شرکت بورسی بازار مثبت باشد می‌توان روند صعودی برای آن قائل بود.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه درباه این نماد می‌گوید: درباره اینکه شستا کی بازگشایی می شود، نمی‌توان قاطعانه جواب داد اما اینکه چگونه بازگشایی می‌شود؟ می توان گفت که به دلیل تعادلی که این روزها در بازار شاهد آن هستیم احتمالا فشار فروش هیجانی به سیستم وارد نشود./ تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9wwg