پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/05 05:26
هواشناسی
کد خبر: 19089

ورود سامانه بارشی از فردا | ارتفاعات غربی برفی می شود

جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور به تدریج در نوار غربی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

طبق آخرین گزارشات سازمان هواشناسی از فردا سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می شود. هواشناسی در ارتفاعات بارش برف را پیش بینی کرده است. سازمان هواشناسی در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه بارش را شدید اعلام کرد. همچنین وضعیت هواشناسی در مناطقی از شرق و شمال شرقی، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

شنبه بارش در این مناطق به طور متناوب ادامه خواهد داشت.

طی این روز در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور و در ارتفاعات البرز بارش برف و کاهش دما رخ می‌دهد. از عصر با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان و غرب مازندران نیز بارش پراکنده آغاز می‌شود.

یکشنبه در اردبیل، استان‌های ساحلی و خراسان شمالی و خراسان رضوی همچنین در برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود. در این روز دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق خارج می‌شود.

دوشنبه در شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. قابل ذکر است یکشنبه در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. خلیج فارس و دریای خزر مواج است./ باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qapep