سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/26 07:11
دریافت وام
کد خبر: 18777

دریافت وام آسان شد| ضمانت وام خرد با سیم‌کارت، سهام عدالت یا کارت یارانه

به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی زیرساختیفراهم خواهد شد تا مردم بتوانند با سیم‌کارت، سهام عدالت یا کارت یارانه خود وام خُرد به ویژه وام ازدواج بگیرند.

به گزاش رصدورزشی: از گذشته دریافت وام همیشه برای متقاضیان سخت و دشوار بوده از سپرده گذاری برای دریافت وام تا ارایه تضامین مختلف برای بازپرداخت آن؛ این سختی و دشواری همیشه دریافت وام را برای  متقاضیان دشوار میکند؛ حالا رئیس‌کل بانک مرکزی خبر خوشی داده و ظاهرا دریافت وام خرد برای افراد راحت تر خواهد شد و مردم خواهند توانست با سیم‌کارت، سهام عدالت و یا کارت یارانه خود وام خُرد بویژه وام ازدواج بگیرند.

علی صالح آبادی ادامه داد: در حال فراهم‌سازی زیرساختی هستیم که مردم بتوانند با سیم‌کارت، سهام عدالت و یا کارت یارانه خود وام خُرد بویژه وام ازدواج بگیرند.

دریافت وام

انواع ضمانت برای وام بانکی

کارت یارانه و سهام عدالت یکی از ضمانت‌های وامی است؛ اما تنها چند بانک و برای تعداد محدودی وام این تضمین را قبول می‌کنند. به گفته یک اپراتور بانکی تضامین کارت یارانه و سهام عدالت کاربرد چندانی برای پرداخت وام ندارند.

طلا یکی از معتبرترین تضامین بانکی برای دریافت وام به حساب می‌آید. مبلغ وام حداکثر معادل ۷۰ درصد وزن طلای ضمانتی است. یعنی اگر ملبغ وام ۷۰ میلیون تومان باشد، ارزش وزن طلای ضمانت نیز باید ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

ضامن کارمند و کاسب؛ اگر وام‌گیرنده بخواهد یک کارمند را به عنوان ضامن به بانک معرفی کند. باید توجه داشته باشد که مبلغ دریافتی ثبت شده در فیش حقوقی ضامن چهار برابر میزان مبلغ قسط ماهانه باشد.

دریافت وام

در واقع اگر اقساط یک وام بانکی ماهانه ۱٫۵ میلیون تومان باشد،ضامن کارمندی که وام‌گیرنده به بانک معرفی می‌کند باید ماهانه شش میلیون تومان حقوق دریافت کند، در غیر این صورت باید چهار ضامن یا بیشتر معرفی نماید. همچنین ضامن باید دارای چک از حساب حقوقی خود باشد.

ضامن کاسب نیز باید برای بانک شناخته شده و مورد تایید باشد. اعتبار، پروانه یا جواز کسب نیز جز شرایط ضروری است. همچنین فرد نباید هیچ گونه چک برگشتی و بدهی معوقه داشته باشد.

دریافت وام

سند خانه از دیگر تضامین بانکی برای دریافت وام به حساب می‌آید. به گفته یک اپراتور بانکی سند خانه باید ارزشی بیش از یک میلیارد تومان داشته باشد.

سفته و چک نیز جز ضمانت‌ بانکی برای دریافت وام به حساب می‌آیند. البته تا سال گذشته امکان دریافت وام بانکی از طریق واگذاری سهام وجود داشت اما با ریزش بورس این تضامین بانکی حذف شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2aypol