پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/06 17:02
امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان
کد خبر: 18531

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانش آموزان اعلام شد | امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان حضوری یا مجازی است؟ | جزئیات جدید امتحانات پایان ترم دانش آموزان

وزارت آموزش و پرورش: امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان اعلام شد. رئیس سنجش کیفیت آموزش و پرورش درباره امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد. امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور حضوری برگزار می شود. برای اطلاع دقیق از امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان با ما همراه باشید.

رئیس سنجش کیفیت آموزش و پرورش: امتحان‌های غیرنهایی پایه هفتم تا دوازدهم حضوری است.

جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان اعلام شد

امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی وارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود.

 امتحانات داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده اند، طبق برنامه اعلامی از دوم دی آغاز و به شیوه حضوری در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در این امتحانات از انواع سوالات (تشریحی، کوتاه پاسخ، چهار گزینه‌ای و...) استفاده شده و نمره منفی ندارند. امتحانات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد نیز به شیوه حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی است.

شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره‌های مختلف تحصیلی و بخشنامه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دی ۱۴۰۰در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قابل مشاهده است.

معلمان، دانش آموزان و اولیا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را از پورتال اطلاع رسانی این وزارتخانه پیگیری کنند.

امتحانات دانش آموزان

روش برگزاری امتحانات متوسطه اول و دوم سال 1400

روش‌ های برگزاری امتحانات متوسطه اول و دوم به صورت حضوری و غیرحضوری است. معاون وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد امتحانات متوسطه اول و دوم در سال 1400 مطابق با کتاب درسی خواهد بود.

نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان اعلام شد

سخنگوی آموزش و پرورش شرح داد:

امتحانات نیم‌سال اول دانش‌آموزان در همه پایه‌ها حضوری است.

امتحانات فقط برای دانش آموزانی که مبتلا به کرونا شده و یا عذر موجهی دارند به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش: در مناطقی که آموزش به شیوه حضوری در مدارس جریان دارد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به صورت حضوری و مطابق آیین نامه های آموزشی و ارزشیابی دوره های تحصیلی، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می‌گیرد.

در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس روزانه به دلیل وضعیت قرمز کرونا فراهم نباشد، با تایید اداره آموزش و پرورش، ارزشیابی براساس شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دوره های تحصیلی در زمان شیوع بیماری کرونا انجام می شود.

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته، تعیین رشته، تعیین پایه و جهش تحصیلی در تمام دوره های تحصیلی، به صورت حضوری انجام خواهد شد.

برای اطلاع از نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان و ارزشیابی پایانی نوبت دوم در پایه‌های هفتم، هشتم همین جا کلیک کنید (نحوه برگزاری امتحانات هفتم و هشتم)

امتحانات نهایی نهم و دوازدهم در ماه 1400 حضوری است

رئیس مرکز سنجش آموزش‌وپرورش:

 امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود.

امتحانات سایر پایه‌های در نوبت اول و دوم با تشخیص آموزش و پرورش استان و منطقه می تواند به صورت حضوری یا مجازی در شبکه شاد یا سامانه آزمون یار و … برگزار شود.

کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش اعلام کرد:

امتحانات نیمسال اول دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم حضوری برگزار می‌شود.

مدیران مدارس موظف هستند نحوه تشکیل کلاس‌های حضوری و مجازی را به خانواده‌ها اعلام کنند.

 تکلیف امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم مشخص شد:

ساکی خبر داد: هیچ بخشی از کتاب‌های درسی برای امتحان حذف نخواهد شد. رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش و پرورش گفت امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم امسال حضوری برگزار می‌شود و از دانش‌آموزان پذیرفته نشده در امتحانات شهریور نیز دوباره در ماه دی امتحان گرفته خواهد شد.

خسرو ساکی شرح داد: امتحانات میان ترم دانش آموزان تابعی از شرایط مدرسه است و در صورت تشکیل کلاس‌های حضوری امتحان نیز حضوری و در صورت آموزش مجازی امتحانات نیز مجازی برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: درباره حضوری و یا مجازی شدن امتحانات نیم سال اول دانش آموزان هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز گفت: هیچ بخشی از کتاب درسی برای تدریس معلمان امسال حذف نمی‌شود و امتحانات امسال دانش آموزان از کل محتوای کتاب‌های درسی گرفته خواهد شد.

به گزارش صدا و سیما، محمد علوی تبار گفت: سر فصل‌های هرکتاب برای آموزش حضوری و مجازی معلمان مشخص و به مدارس ابلاغ شده است.

1- روش برگزاری امتحانات متوسطه اول پایه نهم:

امتحانات پایه نهم حضوری برگزار می شود. (برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید)

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، با توجه به اینکه نتایج امتحان حضوری پایه نهم، از نتایج غیرحضوری قابل استنادتر است و به دلیل تاثیر این نمرات در هدایت تحصیلی و پذیرش در مدارس نمونه دولتی، نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم متوسطه به صورت حضوری است.

اگر امکانش فراهم نشود, آزمون‌ها غیر حضوری است که روش‌های آن طراحی و دستورالعمل تدوین شده است

امتحانات غیرحضوری بر مبنای 4 محور، آموخته‌های دانش‌آموزان به میزان حجم تدریس شده کتابهای درسی، ارزشیابی مستمر نوبت اول، یک ماه فرصت نوبت دوم و آموزش‌های تلویزیونی و مجازی و بازخوردها و انجام تکالیفی است که از دانش‌آموز گرفته می‌شود.

منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dxzyj