پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/26 01:10
محمود احمدی نژاد
کد خبر: 16997

جنجال های محمود احمدی نژاد در سفر به دبی تمامی ندارد | غیرتی شدن همسر محمود احمدی نژاد در دبی

سفر محمود احمدی نژاد به امارات و بازدید او از اکسپوی دبی امروز با حواشی زیادی همراه بود که یکی از این حواشی غیرتی شدن همسر محمود احمدی نژاد است.

به گزارش رصد ورزشیمحمود احمدی‌ نژاد (زادهٔ ۶ آبان ۱۳۳۵) سیاستمدار ایرانی است. محمود احمدی‌ نژاد از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ ششمین رئیس‌جمهور ایران بود. محمود احمدی‌ نژاد از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ اولین استاندار اردبیل و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ شهردار تهران بود. محمود احمدی‌ نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانش‌یار دانشگاه علم و صنعت ایران است. محمود احمدی‌ نژاد از ایران خارج شده و برای بازدید از اکسپو ۲۰۲۰ به دوبی سفر کرده است. 

در این سفر همسرش و چند تن از مشاوران او از جمله شیخ الاسلامی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسبق را همراهی می‌کنند. او روز گذشته پس از ورود به دوبی مورد استقبال سید محمد حسینی سرکنسول ایران در دبی قرار گرفت. عکسهای محموداحمدی نژاد رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران در سفری که با همسرش به دوبی برای شرکت در نمایشگاه اکسپو رفته بود  جنجال زیادی به پا کرد و مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. یکی از صحنه های جالب در این سفر زنی که در نمایشگاه اکسپو دبی قصد عکس گرفتن با محمود احمدی نژاد را داشت در یک اقدام ناخواسته موهایش روی شانه محمود احمدی نژاد می افتاد که با واکنش همسر احمدی نژاد همراه شد در ادامه در فیلم زیر تماشا کنید. 

بیوگرافی محمود احمدی نژاد

احمدی‌نژاد در آرادان گرمسار در استان سمنان به دنیا آمد و در یک سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. در سال ۱۳۵۴ برای تحصیل در مهندسی راه و ساختمان وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، به عنوان نماینده علم و صنعت در جلسات انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها شرکت می‌کرد. او تحصیلات خود را در این دانشگاه تا اخذ دکترای مهندسی عمران ادامه داد و در ۱۳۶۸ به عضویت هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران درآمد. در دوران دهه شصت فرمانداری ماکو و خوی را بر عهده داشت. در ۱۳۷۲ به عنوان اولین استاندار اردبیل منصوب شد و تا ۱۳۷۶ این سمت را بر عهده داشت. در سال ۱۳۷۹ برای نمایندگی ششمین دوره مجلس شورای اسلامی از تهران نامزد شد که پیروز نشد. در ۱۳۸۲ او به عنوان شهردار تهران برگزیده شد و در این مقام در انتخابات نهم ریاست جمهوری ایران شرکت کرد و در ۳ تیر ۱۳۸۴ در دور دوم از این دوره با کسب ۱۷ میلیون رأی و با ۲۶٪ اختلاف نسبت به رقیب خود اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، پیروز شد.

محمود احمدی نژاد

احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۸، در پی انتخاباتی مناقشه برانگیز با ۲۴ میلیون و ۵۹۷ هزار رأی و ۲۹٪ درصد اختلاف نسبت به نامزد بعدی، میر حسین موسوی، پیروز شد و برای دومین بار به ریاست جمهوری رسید. از جمله اقدامات احمدی‌نژاد در دورهٔ ریاست جمهوری، اجرای طرح تحول اقتصادی بود که طبق آن سوخت سهمیه‌بندی شد، و همچنین یارانه‌های سوخت، آب، برق و مواد غذایی تدریجاً حذف به‌طور نقدی به مردم پرداخت شد. از دیگر اقدامات او پروژهٔ مسکن مهر به منظور خانه‌دار کردن خانواده‌های کم درآمد بود. در دورهٔ ریاست جمهوری او روابط با کشورهای در حال توسعه بر کشورهای توسعه یافته اولویت یافت و برنامهٔ هسته‌ای ایران با وجود فشارهای بین‌المللی که منجر به اعمال تحریم‌های اقتصادی شورای امنیت، آمریکا و اروپا علیه ایران شد، به پیش برده شد.

در ۱۳۹۲، حسن روحانی با وعده بهبود شرایط کشور و تغییر سیاست‌های اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگی جانشین احمدی‌نژاد شد. احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ نامزد شد ولی صلاحیت وی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت.

همچنین در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز ثبت نام کرد ولی رد صلاحیت شد و پس از رد صلاحیت، انتخابات را تحریم کرد.

محمود احمدی نژاد

مهمترین مشاغل دکتر احمدی نژاد:

•  فرماندار ماکو

•  فرماندار خوی

•  مشاور استاندار کردستان

•  مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی در سال 1372

•  استاندار استان اردبیل در سال های 1372 تا 1376

•  عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت از سال 1368 تا کنون

•  شهردار تهران از سال 1382 تا 1384

•  ایشان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سوم تیرماه 1384، از سوی ملت ایران به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

احمدی نژاد، در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 22 خرداد 1388  برای دومین بار به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.  

دکتر احمدی نژاد علاوه بر تدریس، راهنمایی دانشجویان و پرداختن به امور اجرایی، در زمینه‌های ذیل نیز فعالیت داشته است:

•  روزنامه نگاری و نگارش مقالات متعدد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی

•  مدیر مسوول روزنامه همشهری و راه اندازی همشهری محله در 22 منطقه تهران، همشهری مسافر، همشهری دیپلماتیک، همشهری جوان، همشهری ماه و ضمیمه اندیشه، ضمیمه دانشجو و ...

•  موسس و عضو انجمن تونل ایران

•  عضو انجمن مهندسین عمران ایران

•  عضو اولین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران

•  عضو اولین شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش و عالی کشور

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36ejxj