پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/09/03 16:25
کد خبر: 1853

پرسپولیس را پس بده!

حالا با پرسپولیس و کالدرون چه باید کرد؟ پرسپولیس چگونه باید اقتدار از دست رفته‌اش را پس بگیرد؟ هوادار پرسپولیس کاسه صبرش لبریز شده و نمی‌تواند با این نزول فاحش کنار بیاید.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از خبرورزشی: کو پرسپولیس؟ کو قهرمان؟... این اولین پرسشی بود که خبرورزشی بعد از چهارمین شکست فصل پرسپولیس مطرح کرد... پرسشی که باید پاسخ داده شود... بر سر قهرمان سه دوره متوالی لیگ برتر چه بلایی آمده که حالا به باختن عادت کرده است؟ این درست که نفت مسجدسلیمان، شگفتی‌ساز بزرگ فصل و یکی از دو تیم بدون شکست لیگ فعلی است، اما این کارنامه شاگردان تارتار اصلاً دلیل خوبی برای توجیه شکست خانگی پرسپولیس نیست. پرسپولیس قرار بود با کالدرون ادامه دهنده راه برانکو باشد، اما اشتباهات مرد آرژانتینی که بی‌دلیل به ترکیب پرسپولیس دست می‌زند و مهره‌های تأثیرگذار مثل شجاع خلیل‌زاده، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و... را روی نیمکت می‌نشاند تا به شکل خنده‌داری دو مدافع چپ همزمان، دو وینگر کاملاً مشابه - آن هم در پست‌های غیرتخصصی- داشته باشد، پرسپولیس واقعی را تبدیل به یک تیم «فیک» کرده است.

اما حالا با پرسپولیس و کالدرون چه باید کرد؟ پرسپولیس چگونه باید اقتدار از دست رفته‌اش را پس بگیرد؟ هوادار پرسپولیس کاسه صبرش لبریز شده و نمی‌تواند با این نزول فاحش کنار بیاید.

در این میان عده‌ای از هواداران معتقدند پرسپولیس باید گابریل کالدرون را کنار بگذارد و با استخدام سرمربی جدید به راه خود ادامه بدهد، اما آیا واقعاً الان زمان مناسبی برای تغییر سرمربی است؟!

عقل و منطق حکم می‌کند پرسپولیس حداقل یک نیم‌فصل به سرمربی خارجی‌اش فرصت بدهد. کالدرون نیاز به زمان دارد تا فوتبال ایران را بشناسد. آن‌هایی که به او خط می‌دادند هر هفته علیه استقلال حرف بزند، این زمان را از او گرفتند و سرمربی تیم‌شان را به بیراهه کشاندند. کالدرون آرژانتینی از کشوری می‌آید که مردمانش به شدت احساساتی هستند. شور و هیجان گابریل با فضای فوتبال احساسی ما جور درمی‌آمد و می‌شد از این ویژگی به نفع پرسپولیس بهره برد. حالا هم دیر نشده و می‌توان کالدرون را به ریل برگرداند. برانکو هم وقتی به پرسپولیس آمد، اوایل نتایج خوبی نمی‌گرفت. البته تفاوت برانکو و کالدرون این بود که تیم مرد کروات خوب بازی می‌کرد و دل هواداران را به دست می‌آورد، اما تیم کالدرون نمایش قشنگی ندارد و در خلق موقعیت موفق نیست و هوادار معطل مانده دلش را به چه چیز این تیم خوش کند؟!

از اینجا به بعد، نقش محمدحسن انصاری‌فرد در پرسپولیس پررنگ می‌شود و اوست که باید به عنوان یک مدیر فوتبالی، کالدرون را مجاب به مشورت کند و دنبال کم کردن فاصله موجود میان او و سرخپوشان باشد.

افت پرسپولیس با اوج‌گیری استقلال همراه شده و این اصلاً چیزی نیست که خوشایند طرفداران مجموعه سرخ باشد. آن‌هایی که عصر جمعه بعد از باخت مقابل نفت مسجدسلیمان «برانکو» را تشویق کردند، دشمن پرسپولیس نیستند، فقط تحمل باخت تیم محبوب‌شان را ندارند. آن‌ها همان پرسپولیس مقتدر را دوست دارند و اقتدار پرسپولیس هم فقط با اصلاح اشتباهات برمی‌گردد. مهره‌ها همان مهره‌ها هستند و تیم همان تیم و فقط باید میان کالدرون و شاگردانش سازگاری ایجاد شود.

پیشکسوتان و کارشناسان پاسخ می‌دهند

پرسپولیس از چه راهی می‌تواند اقتدار خودش را پس بگیرد؟

حمید درخشان: دستیاران کالدرون بیشتر کمک کنند

سرمربی اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: پرسپولیس سردرگم بازی می‌کند و بازیکنانش با هم هماهنگ نیستند و هر بازیکنی هر چه به ذهنش می‌رسد، همان کار را انجام می‌دهد و تاکتیک خاصی در زمین نمی‌بینیم. کالدرون از داشته‌هایش خوب استفاده نمی‌کند و استفاده غیرتخصصی از بازیکنان باعث شده پرسپولیس نتواند موقعیت‌سازی کند. به نظر من فرصت ۱۱ هفته‌ای به کالدرون کافی است و او باید در این زمان خودش را نشان می‌داد و اشکالات را رفع می‌کرد. اگر دستیاران کالدرون به او کمک نکنند، او نمی‌تواند تیم را از فشار موجود خارج کند.

سپهر حیدری: چاره کار، برکناری کالدرون است

مدافع اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: ثبت ۴ باخت در کارنامه پرسپولیس باعث ناراحتی هواداران و بزرگان تیم شده است. پرسپولیس بی‌برنامه بازی می‌کند و کالدرون هم از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی خودشان استفاده می‌کند که باعث شده از کیفیت فنی بچه‌ها کاسته شود. به نظر من چاره درد پرسپولیس برکناری کالدرون است و حتی اگر شد بروند و برانکو را دوباره برگردانند. کاش همان پولی که به کالدرون دادند، به برانکو می‌دادند و او را حفظ می‌کردند. در حال حاضر پرسپولیس با کالدرون دیگر نتیجه مطلوب نخواهد گرفت.

اسماعیل حلالی: باید از این بن‌بست تاکتیکی رها شد

مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص به خبرورزشی گفت: من احساس می‌کنم پرسپولیس سرحالی گذشته را ندارد و تیم دچار یک بن‌بست تاکتیکی شده است. همه تیم‌ها می‌آیند مقابل پرسپولیس دفاع می‌کنند و روی ضدحملات به گل می‌رسند و چاره کار رها شدن از این تاکتیک است و باید بیشتر کار کرد و تنوع زیادی به بازی تیم داد. از طرفی ترکیبی که کالدرون در بازی‌ها استفاده می‌کند، ترکیبی نیست که نتیجه‌بخش باشد. ما از ابتدا در فاز حمله بد کار می‌کنیم و وقتی بازی دارد تمام می‌شود، یادمان می‌افتد از عناصر تهاجمی استفاده کنیم.

مجتبی محرمی: کالدرون باید خودش را تغییر دهد

کاپیتان اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: باید قبول کرد اینکه پرسپولیس در ۱۱ هفته ۴ باخت در کارنامه‌اش ثبت می‌کند، اتفاق بسیار بدی است و در چند سال اخیر چنین مشکلی نداشته است. به نظر من پرسپولیس اگر می‌خواهد مدعی قهرمانی باشد و اقتدار گذشته خودش را پس بگیرد، باید نگرش تازه‌ای در تاکتیک‌های خود به وجود آورد وگرنه در پایان فصل دستش از رسیدن به جام کوتاه خواهد ماند و همین شرایط در جام حذفی هم برایش رخ خواهد داد. تنها راه چاره تغییر روش بازی است.

بهنام ابوالقاسمپور: یک مهاجم و یک هافبک بازی‌ساز بخرد

مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: به اعتقاد من پرسپولیس در گذشته خیلی باکیفیت بازی می‌کرد، ولی حالا تیم توان ارائه بازی ۹۰ دقیقه‌ای در حمله را ندارد. پرسپولیس باید مهاجم جدید بگیرد و یک هافبک بازی‌ساز و طراح بخرد. اگر این کار را انجام دهد، شرایط خوبی برای نیم‌فصل دوم پیدا خواهد کرد در غیر این صورت نمی‌تواند در کورس قهرمانی با سایر رقبا رقابت کند. به نظر من تنها راه خروج از این بحران، خرید این دو بازیکن است. چون مشکل گلزنی پرسپولیس به نداشتن مهاجم خوب و هافبک طراح برمی‌گردد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2advv2