پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/30 14:19
کد خبر: 11631

جای خالی علی دایی در پرسپولیس - سایپا

علی دایی یکی از چهره های ویژه نبرد پرسپولیس و سایپاست؛ چه زمانی که پیراهن تیم نارنجی پوش را برتن داشت و چه در دوران مربیگری اش برای این تیم تهرانی.

دومین سال دوری علی دایی از فوتبال در حالی آغاز شده که در دو سه دهه اخیر، او جزو موردتوجه ترین افراد شاغل در فوتبال بوده است؛ از زمانی که در عنفوان جوانی که با پیراهن تیم ملی یکی پس از دیگری حریفان ایران را طعمه خود قرار می‌داد و بعدتر که با درخشش خود در قاره سبز، نام ایران را در فوتبال دنیا مطرح می‌کرد و البته در پانزده سال گذشته که یکی از مربیان بزرگ ایرانی در لیگ برتر بوده است.

دایی که در لیگ ششم آخرین فصل بازی خود را به عنوان بازیکن - مربی در تیم سایپا سپری کرد، یک بازی خاطره انگیز را مقابل پرسپولیس داشت. او که به عنوان ستاره پیشین سرخ ها شناخته می‌شد، در این دیدار تلاش زیادی برای گلزنی انجام داد و دوبار هم موفق به این کار شد؛ یک مرتبه در نیمه نخست دروازه فرشید کریمی را باز کرد و بار دیگر در نیمه دوم به علیرضا حقیقی گلزنی کرد. اما در این بین سیو پنالتی او توسط حقیقی نوجوان باعث شد تا هواداران پرسپولیس با حس انتقام گیری، خوشحالی کنند و به آسمان بپرند.

در دوران مربیگری هم دایی روزهای جنجالی را مقابل پرسپولیس داشت که دو تا از آن ها فصل پیش اتفاق افتاد. در بازی رفت که آخرین دیدار سرخ ها قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا بود، درگیری شدید بازیکنان تیم سایپا با پرسپولیسی ها، منجر به دخالت سرمربی تیم نارنجی پوش شد و جنجالی را به وجود آورد که هفته ها در صدر اخبار حوزه تیم فوتبال پرسپولیس بود و در چند بازی بعدی سایپا نیز خبرنگاران دستکم یک سوال در این باره از دایی می‌پرسیدند.

در دیدار سایپایی ها که تلاش می‌کردند پرسپولیس را از صدر جدول پایین بکشند و به روند قهرمانی این تیم پایان دهند، شکست 3-2 را مقابل این تیم تجربه کردند و در پایان بازی دایی اعتراض خود را به تیم داوری مسابقه نشان داد.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d5ym2