پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/21 05:31
کد خبر: 6522

نسخه جدید مسی ظهور کرد؟

​آنسو فاتی رکوردها را یکی پس از دیگری جابه‌جا می‌کند.

به گزارش خبرنگار صد ورزشی و به نقل از نود: آنسو فاتی از زمانی که نخستین بازی خود را در 25 آگوست 2019 و زیر نظر ارنستو والورده برای بارسا انجام داده، رکوردشکنی را آغاز کرده و هنوز هم به جابه‌جایی رکوردها ادامه می‌دهد.

فاتی یکشنبه شب در تنها 2 دقیقه، دو گل به ثمر رساند تا به این ترتیب ستاره اول بارسلونا در پیروزی 2-1 آبی اناری ها برابر لوانته باشد. فاتی با این دو گل، با 17 سال و 94 روز سن به جوانترین بازیکن تاریخ لالیگا تبدیل شد که در یک مسابقه دبل کرده و با این آمار، رکورد قبلی که پیش از این در اختیار خوانمی خیمنز بازیکن سابق مالاگا (سپتامبر 2010 برابر ساراگوسا، 17 سال و 115 روز) بود را بشکند.

با این رکوردشکنی، فاتی از زمان نخستین حضور خود برای بارسلونا تا به امروز 8 رکورد را جابه‌جا کرده که در بین آن ها رکوردهایی مثل جوان ترین گلزن بارسلونا در تاریخ لالیگا و لیگ قهرمانان و البته جوان ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان نیز به چشم می‌خورد. به همین بهانه نگاهی دقیق تر به رکوردهایی خواهیم داشت که فاتی در این مدت به نام خود کرده است.

فاتی در روز 10 دسامبر 2019 و در جریان بازی هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر اینترمیلان در دقیقه 85 به جای کارلس پرز به زمین آمد و تنها 90 ثانیه بعد، ضمن به ثمر رساندن گل پیروزی بخش بارسلونا با 17 سال و 40 روز سن به جوان ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. رکورد قبلی در اختیار پیتر اوفوری کوایه، بازیکن غنایی المپیاکوس بود که در اکتبر 1997 و در جریان دیدار برابر روزنبورگ نروژ، با 17 سال و 195 روز سن موفق به گلزنی شد. به این ترتیب فاتی رکورد اوفوری را به میزان 155 روز ارتقا داد.

فاتی با این گل به شکل خودکار به جوان ترین گلزن تاریخ بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا هم تبدیل شد و در این زمینه، رکورد قبلی که در اختیار بویان کرکیچ بود را به خود اختصاص داد. بویان در آپریل 2008 و در جریان دیدار بارسا برابر شالکه با 17 سال و 217 روز سن این رکورد را به خود اختصاص داده بود.

فاتی در روز 31 آگوست 2019 و در جریان تساوی 2-2 بارسلونا برابر اوساسونا در بازی هفته سوم لالیگا در بین دو نیمه به جای نلسون سمدو به زمین آمد و در دقیقه 51 با ضربه سری تماشایی، سانتر کارلس پرز را تبدیل به گل کرد تا با 16 سال و 304 روز سن، به جوانترین گلزن تاریخ بارسا در لالیگا تبدیل شد. در این عرصه هم، او رکورد بویان را به خود اختصاص داد. بویان در اکتبر 2007 و زمانی که 17 سال و 53 روز سن داشت، با گشودن دروازه ویارئال این رکورد را ثبت کرده بود.

رکورد دیگر فاتی همان رکوردی است که بهانه نوشتن این مطلب بود. او دو بار دروازه لوانته را باز کرد تا رکورد خوانمی خیمنز را به میزان 21 روز ارتقا داده و به جوان ترین بازیکن تاریخ لالیگا تبدیل شود که در یک مسابقه دبل می‌کند.

فاتی در 14 سپتامبر 2019 و در جریان پیروزی 5-2 بارسلونا برابر والنسیا همزمان 3 رکورد گوناگون به نام خود ثبت کرد. او با 16 سال و 318 روز سن، به جوان ترین بازیکن تاریخ بارسلونا در لالیگا تبدیل شد که در ترکیب ثابت یک بازی قرار گرفته، به جوان ترین گلزن بارسلونا در بازی های ورزشگاه نیوکمپ تبدیل شد و در عین حال، به جوان ترین بازیکن تاریخ بارسا تبدیل شد که در یک بازی لالیگایی، همزمان گل می‌زند و پاس گل می‌دهد. (فاتی در دقیقه 2 گل نخست بارسا را به ثمر رساند و در دقیقه 7، گل دوم تیمش را برای فرانکی دی‌یونگ ساخت)

3 روز بعد از این مسابقه، فاتی در ترکیب ثابت ارنستو والورده برای بازی مقابل دورتموند قرار گرفت و به جوانترین بازیکن تاریخ بارسا در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. او چهارمین بازی رسمی خود را در وست فالن و در زمانی انجام داد که تنها 16 سال و 321 روز سن داشت.

در این مدت، شاید تنها رکوردی که دست فاتی به آن نرسید، رکورد جوان ترین بازیکن تاریخ بارسلونا است. فاتی نخستین بازی خود برای بارسا را در هفته دوم لالیگا و در جریان پیروزی 5-2 برابر رئال بتیس انجام داد و با 16 سال و 298 روز به دومین بازیکن جوان بارسا در لالیگا تبدیل شد؛ چرا که رکورد اصلی با 16 سال و 280 روز همچنان در اختیار وینسنت مارتینز در فصل 42-1941 قرار دارد.

فاتی در هر بازی رکوردهای جدیدی را به خود اختصاص می‌دهد و دقیقا در زمان که همگان گمان می‌کنند خاموش شده، با یک نمایش درخشان آن ها را غافلگیر می‌کند. شاید نیوکمپ باید منتظر طلوع یک لیونل مسی دیگر باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yngy2