پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/10 08:55
کد خبر: 8196

نظرتان راجب سریال پایتخت ۶ را اینجا کامنت کنید

شروع پایتخت ۶ با واکنش های بسیاری از سوی طرفداران و بینندگان این سریال همراه بود. حجم بالای تبلیغات در خلال پخش اولین قسمت از سری جدید مجموعه “پایتخت”، ضمن آزار بینندگان، نویسنده این سریال را هم به انتقاد و همراهی با ببینده‌های این سریال نوروزی واداشت.

 

واکنش ها به پایتخت ۶؛ شوخی های عجیب و تبلیغات آزاردهنده

شروع پایتخت ۶ با واکنش های بسیاری از سوی طرفداران و بینندگان این سریال همراه بود. حجم بالای تبلیغات در خلال پخش اولین قسمت از سری جدید مجموعه “پایتخت”، ضمن آزار بینندگان، نویسنده این سریال را هم به انتقاد و همراهی با ببینده‌های این سریال نوروزی واداشت.

تبلیغات مابین پخش سریال سیروس مقدم در شبکه اول به اندازه‌ای بود که تقریبا هر یک ربع یک بار بیننده با بسته‌ای از تبلیغات چند دقیقه‌ای و تقریبا هم‌اندازه‌ی دقایق پخش‌شده از سریال، مواجه می‌شد!

محسن تنابنده – نویسنده و بازیگر پایتخت ۶ – ساعتی پس از پخش نخستین قسمت از این سریال، در واکنش به حجم بالای تبلیغات در خلال پخش، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خطاب به مخاطبان تاکید کرد: “دوستان پخش تبلیغات بازرگانی بین سریال پایتخت خارج از اراده سازندگان و بر عهده تلویزیون است.” او در عین حال با نگارش کلماتی نسبت به حجم تبلیغات سریال پایتخت انتقاد کرده و نوشت: “ما هم مثل شما از حجم تبلیغات دلخور و کلافه هستیم.”

 


جهت اطلاع از امار واقعی مبتلایان و فوت شدگان کرونایی در ایران کلیک کنید .. 


 

5358019

 

 

فهیمه و هما در پایتخت ۶

سریال “پایتخت” در ۵فصل گذشته با استفاده از شوخی‌هایی که در فضای مجازی و در میان مردم باب می‌شود توانسته است به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی تبدیل شود. نویسندگان این سریال در اولین قسمت از فصل ششم آن هم با دست پر آغاز کردند و با سه رئیس‌جمهور شوخی کردند.

 


جهت ثبت نام یارانه معشیتی کرونا اینجا کلیک کنید


 

 

جمله “من خودم هم صبح جمعه فهمیدم بنزین سه‌هزارتومان شده” شوخی با رئیس‌جمهور فعلی، عبارت “هاله نور” شوخی با رئیس‌جمهور سابق و جمله “تَکرار می‌کنم” شوخی با رئیس‌جمهور اسبق بود که در بخش‌های مختلف این قسمت از این سریال به کار رفت.

 

Hanta-3

 

اسامی بازیگران و نقش هایشان

محسن تنابنده (نقی معمولی)
ریما رامین فر (هما سعادت)
احمد مهران فر (ارسطو عامل)
سارا و نیکا فرقانی اصل (ساراونیکا)
نسرین نصرتی (فهمیه)
هومن حاجی عبداللهی (رحمت)
مهران احمدی (بهبود فریبا)
بهرام افشاری (بهتاش فریبا)
با حضور: عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی و غلامعلی رضایی

 


فیلم دلخراش و +18 از غسل و کفن کرونایی در ایران + فیلم و تصاویر


 

 

foto_0000000120190403112803

 

خلاصه داستان سریال

داستان سریال پایتخت ۶ هنوز لو نرفته و هیچکدام از بازیگران و دست اندرکاران سریال حاضر به صحبت در این باره نشدند. سیروس مقدم کارگردان پایتخت اما در جدیدترین مصاحبه خود در خصوص ماجرای فصل ششم این سریال پر طرفدار توضیحاتی داده که می خوانید:

«واقعیت این است کاراکتر بابا پنجعلی (علی‌رضا خمسه) که در فصل ششم فوت کرده است البته در طول سریال کماکان درباره‌اش صحبت و برخی از اتفاقاتش برای مخاطب یادآوری می‌شود. مثل قسمت قبل که بهبود (مهران احمدی) نبود و مدام مثل انسان زنده کنار قصه قرار داشت. اگر بخواهیم بگوییم چه شگفتانه‌ جدیدی برای مخاطب طی فراز و نشیب‌های قصه داریم، بازگشت بهبود به قصه است؛ آن هم از شاخ آفریقا پیدایش می‌شود.

این نتیجه رسیدیم که تمام خصوصیات، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های نقش “بابا پنجعلی” در ۵ فصل گذشته به پایان برسد و دچار بیماری آلزایمر می‌شود و تحلیل می‌رود؛ به جایی می‌رسد که اتفاق جدیدی برای عرضه به مخاطب ندارد. محسن تنابنده هم توضیح داد که اگر نتوانیم برای این کاراکتر قصه بسازیم و موقعیت جدیدی برای آن خلق کنیم با خاطره‌ای خوب با این کاراکتر خداحافظی می‌کنیم.»

 

5358018

 

زمان پخش سریال

از چند هفته قبل از شروع سال جدید گروه تصویربرداری خود را در مناطق شمالی به پایان رساند و سکانس های پایانی را در تهران ضبط کرد. تدوین سریال نیز در روزهای پایانی اسفند با سرعت بیشتری انجام شد. فصل ششم مجموعه تلویزیونی پایتخت در ۱۵ قسمت در نوروز ۹۹ هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می شود.

درباره زمان دقیق پخش پایتخت ۶ مدیر شبکه یک سیما عنوان کرده: به دلیل همزمانی روز اول فروردین با شهادت امام موسی کاظم (ع) اولین قسمت از این سریال طبق روال هر ساله یک شب مانده به روز اول فروردین نیست و امسال استثنا اولین قسمت «پایتخت۶» در روز اول فروردین پخش می‌شود.

 

301453_785

 

 

ارسطو یا بابا پنجعلی؟

قبل از شروع به کار نگارش پایتخت ۶ شایعاتی درباره نقش های بابا پنجعلی (با بازی علیرضا خمسه) و ارسطو (احمد مهران فر) شنیده می شد.بالاخره شخصیت بهبود با بازی مهران احمدی لحظات کمیکی را رقم می زد و با مشورت آقای تنابنده و آقای مقدم شخصیت بابا پنجعلی حذف شده و بر اساس نیاز قصه بهبود برمیگردد. ‌

‌چون سریال برای نوروز است، قرار نیست با فوت بابا پنجعلی مواجه باشیم اما مدتی از فوت او گذشته است. از سال گذشته هم آقای خمسه و هم آقای تنابنده اعلام کرده بودند که نقش داشت تکراری میشد و با ویژگی هایی که برایش رسم شده بود امکان طراحی موقعیت و شوخی جدید نداشت و دست و بال نویسنده را می بست.

همچنین در مصاحبه ای جداگانه سیروس مقدم درباره بازی احمد مهران فر در پایتخت ۶ و ماجراهای جالب نقش ارسطو تاکید کرد.

 

lcL1lklthLfl

 

بهبود چطور بر می گردد؟!

سیروس مقدم، کارگردان پایتخت : ما بهبود را زنده کردیم و اتفاقاً از شاخ آفریقا پیدا می‌شود و به قصه برمی‌گردد. بهرام افشاری (بهتاش) در فصل جدید پررنگ‌تر می‌شود و یکی از نقش‌های کلیدی سریال را برعهده دارد، دروازه بانی را با شخصیتی که عهده دار آن است تجربه می‌کند و با کلاه پیتر چکی کار را بسیار دیدنی می‌کند. در فصل جدید شخصیت «بابا پنجعلی» حذف می‌شود اما کماکان برای او قصه‌پردازی را داریم. قرار است بخشی از سریال پایتخت ۶ در کشور ایتالیا ضبط شود.

 

ayXzwaJoHVDZ

 

 

بهتاش در نقش دروازه بان!

سیروس مقدم در خصوص نقش بهتاش فریبا با بازی بهرام افشاری چنین گفت: «بهرام افشاری در این قسمت یکی از نقش‌های کلیدی کار را بازی می‌کند؛ به خاطر فیزیک و قد و قامت رعنایی که دارد آقای تنابنده کار جدیدی برای او خلق کرده و از تست‌های گریم با کلاه پیتر چکی‌اش معلوم است که در این فصل دروازه‌بانی می‌کند. خودش قصه‌های جدید و با مزه‌ای را خلق می‌کند؛ به واسطه آن وارد فضاهای جدیدی از سریال “پایتخت” می‌شویم که پررنگ و جذابند.»

گروه‌سازنده سریال پایتخت روز جمعه ۶ دی با حضور در ورزشگاه آزادی و همزمان با دیدار نساجی قائمشهر و پرسپولیس تهران بخشهایی از این سریال را تصویربرداری کردند و بهرام افشاری در نقش دروازه بان ذخیره تیم نساجی قائمشهر جلوی دوربین رفت.

 

 

 

خبر کرونایی پایتخت!

طی روزهای اخیر و بعد از شیوع ویروس کرونا، شایعات زیادی مبنی بر توقف تصویربرداری این سریال شنیده شد. در همین خصوص علی زادمهر مدیر روابط عمومی فصل ششم سریال پایتخت گفت :فصل ششم سریال پایتخت این ایام در حال تصویربرداری است و عوامل مشغول کار هستند و چند روز پیش هم ویدئویی تصویری از روند تولید کار منتشر شد که مهران احمدی در آن در مورد پیشرفت کار و قطعیت ادامه تولید توضیحاتی ارائه کرد.

او افزود :فصل ششم مجموعه« پایتخت» بر اساس برنامه ریزی و اعلام قبلی در ۱۵ قسمت برای نوروز ۹۹ تولید و پخش خواهد شد. زادمهر در پایان ذکر کرد:تا به حال حدود ۷۰ درصد از تصویربرداری سریال انجام گردیده است و تدوین نیز بصورت هم زمان پیش می رود. شایعاتی که در فضای مجازی مطرح می شود صحت ندارد.

 

2750322

 

تنابنده از ادامه پایتخت گفت

محسن تنابنده درخصوص ادامه فیلمبرداری سریال «پایتخت» با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: طبیعی است که در این شرایط ، ادامه ساخت سریال ، خارج از عقل و منطق به‌نظر میرسد و حتا ممکن است دیگر گروه‌ها هم به فعالیت ما استناد کنند و بگویند که حالا که عوامل سریال «پایتخت» کار میکنند پس ما هم فعالیت‌مان را متوقف نمی‌کنیم اما ما نه برای خودنمایی ، بلکه به‌دلیل اینکه اواخر کارمان بود و قرار است این مجموعه ، نوروز ٩٩ پخش شود کار را ادامه دادیم.

او ادامه داد: قطعا ما هم استرس‌ و نگرانی‌هایی داریم ، مخصوصا برای خانواده‌هایمان که دور از ما هستند اما باید برای مردم ادامه میدادیم. همچنین باید از تک‌تک عوامل سریال تشکر کنم که در این شرایط پای کار ایستادند تا « پایتخت ۶» ساخته شود. کار آنها هم کمتر از کسانی نیست که این روزها از جان گذشته‌اند تا به مردم خدمت و با این ویروس مقابله کنند.

محسن تنابنده اظهار داشت: فصل ششم «پایتخت» به لحاظ شکل و فرم در تداوم فصول قبل است با این تفاوت که داستان امسال بیشتر مبتنی بر خانواده و شیرین کردن کام مردم است. فصل ششم شاید مثل فصول قبل زیاد حادثه محور نباشد ولی اتفاقات نرمتر و جذابتری دارد که شیرینی بیشتری برای مردم دارد و این نکته هم می‌گویم که اگر با افول اقبال مردم روبرو باشیم و بفهمیم مخاطبین فصل جدید «پایتخت» را دوست ندارند دیگر ساخت ادامه این سریال لزومی ندارد. درنهایت اگر اقبال عمومی باشد سریال را ادامه میدهیم و اگر مردم دوستش داشته باشند ما نیز انرژی میگیریم برای ادامه کار…

 

2750322 - Copy

 

پایتخت ۶ در یک نگاه

بهبود در فصل جدید «پایتخت» زنده و از شاخ آفریقا پیدایش می‌شود اما کاراکتر کلیدی فصل ششم بهتاش فریبا با بازی بهرام افشاری است که با استفاده از فیزیک او، نویسنده این سریال ایده دروازه‌بانی بهتاش برای تیم باشگاهی نساجی مازندران را در نظر گرفته است.

بهرام افشاری در این فصل از «پایتخت» با کلاه پیتر چکی در درون دروازه نساجی مازندران قرار می‌گیرد. بنا بر گفته مقدم قرار بود بخش‌هایی از سریال «پایتخت ۶» در کشور ایتالیا تصویربرداری شود که به نظر می‌رسد با توجه به مشکلاتی که در کشور ایتالیا و ایران برای شیوع ویروس کرونا رخ داده این قسمت از سریال تغییر کرده است.

یکی از اخبار جالب در روزهای تصویربرداری «پایتخت ۶» تصویربرداری این سریال در دیدار دو تیم پرسپولیس و نساجی مازندران است.
دیگر نکته جالب توجه درباره این سریال نقش هومن حاجی‌عبدالهی است که در ظاهر بسیار متفاوتی به نظر می‌رسد که در این فصل از سریال جلوی دوربین رفته است.

تیم بازیگران «پایتخت ۶» نسبت به قسمت قبل تغییر چندانی نداشته و محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی، غلامعلی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند.

 

 

88

 

 

نظر خود را پایین همین صفحه برای ما کامنت کنید...

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45vzx3