چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/11/21 02:32
کد خبر: 6507

هت‌تریک احتمالی به جـای پــوکـــر!

این روزها یکی از مباحث جدید و جذاب پیش از بازی برگشت پرسپولیس و استقلال عدد دیدار پیش روی سرخابی است که بین فوتبال‌دوستان اختلاف است و برخی آن را دربی 91 می‌دانند و برخی 92 اما هرچه باشد قطعا ادعای اخیر پرسپولیسی‌ها را تایید نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از آخرین خبر: این روزها یکی از مباحث جدید و جذاب پیش از بازی برگشت پرسپولیس و استقلال عدد دیدار پیش روی سرخابی است که بین فوتبال‌دوستان اختلاف است و برخی آن را دربی 91 می‌دانند و برخی 92 اما هرچه باشد قطعا ادعای اخیر پرسپولیسی‌ها را تایید نخواهد کرد. در چند روز اخیر پرسپولیسی‌ها در کانال‌های هواداری و حتی برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که در صورت برد مقابل استقلال در روز 17 بهمن به رکورد 4 برد متوالی دست پیدا می‌کنند و در واقع می‌توانند در برد مقابل رقیب سنتی به اصطلاح پوکر کنند. آن‌ها در توجیه این ادعا به رای دادگاه عالی ورزش درباره سوپرجام اشاره کرده و استدلال‌شان این است که با توجه به اعلام دادگاه کاس مبنی بر پیروزی پرسپولیس برابر استقلال در دربی سوپرجام، پرسپولیس اگر در بازی فردا پیروز شود به رکورد ۴ برد پیاپی مقابل استقلال می‌رسد؛ رکوردی که سال‌هاست در اختیار آبی‌ها بوده و آن‌ها با نماد 4 برای رقیب سنتی کری می‌خوانند. اما نگاهی به جدول و تاریخ دیدارهای پیشین دربی نشان می‌دهد که حساب و کتاب پرسپولیسی‌ها اشتباه است و حتی اگر آن‌ها برنده دربی پیش رو شوند نهایتا در برد استقلال هت‌تریک می‌کنند نه پوکر!

 

 

اشتباه محاسباتی سرخ‌ها با دربی 87

دربی‌ای که استقلال در آن شرکت نکرد و پرونده شکایت به کاس رفت دربی شماره 87 بود که قرار بود در تاریخ 19 تیرماه سال 97 برگزار شود. پرسپولیس قهرمان لیگ هفدهم و استقلال قهرمان جام حذفی 97-96 فوتبال ایران باید بعد از دربی 86 که اسفندماه 96 و در زمان مربیگری برانکو و شفر برگزار شد و آبی‌ها با تک گل وریا غفوری برنده آن شدند به فاصله 4 ماه پیش از آغاز لیگ هجدهم با هم بازی می‌کردند تا قهرمان قهرمانان مشخص می‌شد. اما این دربی به خاطر عدم حضور استقلال و رای کمیته انضباطی که پرسپولیس را 3-صفر برنده اعلام کرد بدون انجام بازی مختومه شد و بعدها هم که باشگاه استقلال به رای شکایت کرد کاس با تایید رای کمیته انضباطی فوتبال ایران این بازی را 3-صفر به سود پرسپولیس تایید کرد.

 

 

هت‌تریک احتمالی به جای پوکر!

هرچند حکم دربی بلاتکلیف دیر اعلام شد و در این فاصله 2 دربی برگزار شده بود اما اگر به عدد و شماره باشد دربی سوپرجام دربی 87 بود و پس از آن دربی 88 در تاریخ 5 مهر 97 برگزار و با تساوی بدون گل به پایان رسید. پس از این دربی، پرسپولیس 2 دربی شماره 89 و 90 را در تاریخ فروردین 98 و شهریور 98 با نتیجه مشابه یک-صفر و با گل‌های احمد نوراللهی و مهدی عبدی به سود خود پایان داده است. بنابراین پرسپولیس پس از باخت در دربی 86 یک برد در دربی 87(با حکم کاس در پرونده سوپرجام) کسب کرده و سپس با یک تساوی و 2 برد در دربی‌های 88، 89 و 90 به دربی 91 رسیده است. بنابراین اگر پیش‌بینی پرسپولیسی‌ها درست از آب درآید و آن‌ها بتوانند استقلال را شکست دهند سومین برد متوالی‌شان خواهد بود و هت‌تریک خواهند کرد و پوکری در کار نخواهد بود. البته پرسپولیسی‌ها هم در مورد 4 برد متوالی استقلال که زمان مربیگری پرویز مظلومی در ابتدای دهه 90 به دست آمده با دیده تردید نگاه و آن را رد می‌کنند. از نظر آن‌ها 4 برد استقلال متوالی نبوده و بین 4 دیدار رسمی 2 تیم در لیگ و جام حذفی، بازی پرسپولیس و استقلال تورنمنت جام ولایت برگزار شده که در آن دربی سرخابی به تساوی 2-2 رسیده‌اند و بنابراین ادعای استقلالی‌ها برای 4 برد متوالی درست نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4ddwj4