یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/17 16:39
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 24669

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

افراد به دلایل مختلفی مهاجرت به کانادا را انتخاب می کنند.

کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل، هر سال میزبان افراد بسیاری از سراسر جهان است. برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی کانادا بگیرید باید الزاماتی را رعایت کنید که یکی از این الزامات، اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا است.

 

در ادامه با ما و موسسه مهاجرتی تراست همراه باشید تا به شما اطلاعاتی در خصوص میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا بپردازیم.

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا در یک نگاه

  • یکی از الزامات اساسی ویزای دانشجویی کانادا
  • به عنوان یک دانشجوی بین المللی شما باید مدرکی را ارائه دهید که نشان دهد نه تنها از عهده هزینه تحصیل در کانادا، بلکه از عهده سایر هزینه های زندگی در طول زمان تحصیل در کانادا بر می آیید.

بسیاری از دانشجویان بین المللی به دلیل کیفیت آموزشی که مؤسسات آموزش عالی کانادا ارائه می دهند، کانادا را به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیلات عالی خود در خارج از کشور ترجیح می دهند. جدا از تحصیل با کیفیتی که می توانید در موسسات عالی کانادا دریافت کنید، همچنین متوجه خواهید شد که هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً پایین است. دانشجویانی که مایلند پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانند نیز این فرصت را دارند که این کار را انجام دهند.

قبل از اینکه بتوانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا تحصیل کنید، باید مدرکی مبنی بر داشتن سرمایه کافی ارائه دهید و همچنین مدارک مالی مورد نیاز برای مجوز تحصیل کانادا را ارائه دهید. این نشان می دهد که شما پول کافی برای هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا دارید.

اگر مدرک کافی مبنی بر اینکه می توانید از نظر مالی از خود حمایت کنید ندارید، شانس خود را برای دریافت مجوز تحصیل یا ویزای کانادا از دست خواهید داد. بنابراین، برای واجد شرایط بودن برای درخواست مجوز تحصیلی کانادا، باید بتوانید مدرکی برای اثبات فاند به همراه مدارک مالی مورد نیاز برای مجوز تحصیل کانادا نشان دهید.

قوانین مهاجرت بسیار پیچیده است، ولی اصلاً نگران نباشید؛ چراکه وکلای با تجربه و حرفه‌ای تراست با تمامی روش‌های قانونی مهاجرت آشنا هستند.

توضیحات اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

صورت حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

کنسولگری ویزا یا خود دانشگاه ممکن است از شما بخواهد صورت حساب بانکی خود یا صورت حساب حامی خود را طی یک بازه زمانی خاص ارسال کنید. این صورت حساب باید به صورت اسکن شده و مهر و موم شده با امضای بانک باشد .به منظور اثبات تمکن مالی، صورت حساب بانک باید اصل آن روی سربرگ بانک چاپ شده به امضای بانک رسیده باشد و صورت حساب (معمولا صورت حساب ۶ ماهه) به دست کنسولگری یا دانشگاه برسد.

تصویب وام / نامه پرداخت برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

شما همچنین می توانید نامه تائیدیه وام را به عنوان اثبات تمکن مالی ارائه دهید. نامه به طور کلی باید تاییدیه بانکی را که مبلغ مشخصی را برای تحصیلات عالی شما در خارج از کشور به شما وام می دهد، مشخص کند.

 نامه تاییدیه وام باید به صورت امضا شده و روی سربرگ بانک مهر شده باشد. همچنین باید مبلغی را که باید به نام دانشجو پرداخت شود و قول پرداخت وجه را همانطور که تعیین شده است مشخص کند.

نامه بورسیه برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

اگر دانشگاه یا مدرسه ای که قصد تحصیل در آن را دارید، به شما بورسیه تحصیلی اعطا کند شما باید مدارک این بورسیه های تحصیلی را برای دریافت ویزای تحصیلی و اثبات تمکن مالی ارائه دهید. در صورتی که بورسیه دولتی دریافت کرده اید، باید یک کپی از آن را نیز پیوست کنید.

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

کانادا یک مقصد معتبر برای دانشجویانی است که می خواهند تحصیلات عالی خود را در خارج از کشور بگذارنند و علاوه بر آن، اقامت دائم را کسب کنند. برای ادامه تحصیل در کانادا، مدرکی مبنی بر پوشش هزینه زندگی در این کشور و پرداخت شهریه دانشگاه مورد نیاز است.

ffbb57a3-2e6e-4dd0-8307-c70346106fff

شانس موفقیت شما در هنگام درخواست برای ویزای دانشجویی یا مجوز تحصیلی به شدت به توانایی شما برای حمایت مالی از خود در هنگام ورود به کانادا بستگی دارد. اینکه بتوانید در طول اقامت خود در کانادا مدرکی مبنی بر تمکن مالی نشان دهید بسیار مهم و ضروری است.

برای تحصیل در یک موسسه عالی کانادایی، دانشجویان بین المللی به درکی مبنی بر حداقل ۲۵۰۰۰ دلار در حساب های بانکی خود یا در حساب حامی خود نیاز دارند. برای همسر همراه و هر یک از فرزندان تحت تکفل نیز مبلغ بیشتری مورد نیاز است.

مثال تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا: چقدر پول برای ویزای دانشجویی کانادا نیاز است؟

اگر شما و 2 نفر از اعضای خانواده می خواهید برای یک سال به استانی خارج از کبک بروید به هزینه های زیر نیاز دارید:

  • هزینه های زندگی: 10000 دلار (برای دانشجو)
  • هزینه های زندگی: 4000 دلار (برای اولین عضو خانواده)
  • هزینه زندگی: 3000 دلار (برای عضو دوم خانواده)
  • مجموع: 17000 دلار

جداول میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

  • مقدار تمکن مالی مورد نیاز همه استان های کانادا به جز کبک

شخص

تمکن مالی

برای ۱ سال + شهریه

تمکن مالی

برای ۱ ماه + شهریه

شما (متقاضی)

۱۰۰۰۰ دلار

۸۳۳ دلار

یکی از اعضای خانواده

۴۰۰۰ دلار

۳۳۳ دلار

برای هر عضو بیشتر خانواده

۳۰۰۰ دلار

۲۵۵ دلار

 
  • مقدار تمکن مالی مورد نیاز برای استان کبک

شخص

تمکن مالی

برای ۱ سال + شهریه

تمکن مالی

برای ۱ ماه + شهریه

شما (متقاضی)

۱۱۰۰۰ دلار

۹۱۷ دلار

یکی از اعضای خانواده (۱۸ سال یا بالاتر)

۵۱۰۰ دلار

۴۲۵ دلار

یکی از اعضای خانواده (کمتر از ۱۸ سال)

۳۸۰۰ دلار

۳۱۷ دلار

برای هر عضو بیشتر خانواده (۱۸ سال یا بیشتر)

۵۱۲۵ دلار

۴۲۷ دلار

برای هر عضو بیشتر خانواده (زیر ۱۸ سال)

۱۹۰۳ دلار

۱۵۹ دلار

 

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا بر اساس نوع برنامه

برای دانشجویان بین‌المللی که به تنهایی به کانادا سفر می‌کنند، می‌توانید با استفاده از یک فرمول ساده، میزان سرمایه لازم را بر اساس قیمت دلار کانادا محاسبه کنید.

مبلغ برنامه یک ساله ویزای تحصیلی کانادا

  • مقدار پولی که با خود می برید باید بتواند هم شهریه و هم هزینه زندگی در کانادا را برای یک سال پوشش دهد.
  • مبلغ استاندارد مورد نیاز به عنوان اثبات تمکن مالی برای یک سال 10000 دلار کانادا است.

مبلغ برای برنامه دو ساله ویزای تحصیلی کانادا

مبلغ مورد استفاده به عنوان مدرک برای برنامه دو ساله حداقل باید هزینه های تحصیل سال اول را با هزینه 2 سال زندگی در کانادا پوشش دهد.

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا بر اساس اعضای خانواده

اگر قصد دارید با یکی از اعضای خانواده سفر کنید، باید برای هر یک از اعضای خانواده که شما را همراهی می کنند، بودجه نیز تهیه کنید و به مبلغ تمکن مالی خود اضافه کنید.

اگر شما و 2 نفر از اعضای خانواده می خواهید برای یک سال به استانی خارج از کبک بروید:

  • هزینه های زندگی: 10000 دلار (برای دانشجو)
  • هزینه های زندگی: 4000 دلار (برای اولین عضو خانواده)
  • هزینه زندگی: 3000 دلار (برای عضو دوم خانواده)
  • مجموع: 17000 دلار + شهریه سال اول (برای یک سال)

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد . 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqyrz