دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/11/01 07:32
کد خبر: 15172

دریافت وام 200 میلیونی فقط با سود 4 درصدی کلیک کنید

صدیف بدری درباره جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن که از سوی مجلس یازدهم مطرح شده اظهار کرد: در قالب این طرح تسهیلات‌ 150 تا 200 میلیون تومانی کم‌بهره پرداخت خواهد شد.

وام | صدیف بدری درباره جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن که از سوی مجلس یازدهم مطرح شده اظهار کرد: در قالب این طرح تسهیلات‌ 150 تا 200 میلیون تومانی کم‌بهره پرداخت خواهد شد.وی در پاسخ به این پرسش که سود این وام چه میزان است، افزود:‌ میزان سود را دولت و شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند، اما در مجموع در طرح جهش تولید و تامین مسکن تسهیلات مانند مدل طرح مسکن مهر پرداخت خواهد خواهد شد. به عبارت دیگر سود تسهیلات طرح جهش تولید برای شهرهای کوچک 4 درصد، مراکز استان‌ها 7 درصد و تهران 9 درصد خواهد بود.

 

وی با یادآوری این‌که قرار بود دوشنبه هفته جاری طرح جهش تولید و تامین مسکن به صحن علنی بیاید، گفت: طرح مذکور احتمالا امروز اول بهمن ماه در صحن  مطرح می‌شود. این احتمال نیز وجود دارد که بررسی طرح مذکور به بعد از تکمیل بررسی لایحه بودجه سال آینده موکول شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به طرح ملی مسکن،‌ تصریح کرد:‌ در این طرح وام بانکی با سود 18 درصد پرداخت می‌شود و وزارت راه و شهرسازی هیچ کمکی به زیرساخت‌های پروژه‌های آن نمی‌کند. این در حالی است که در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش‌بینی‌های لازم برای منابع مالی (تسهیلات کم‌بهره) دیده شده است.

 

بدری توضیح داد: منابع مالی اجرای طرح جهش تولید از محل وصولی مالیات زمین و املاک، خط اعتباری 50 هزار میلیارد تومانی مسکن مهر، بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی، وصولی مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی سرمایه تامین خواهد شد.

 

*بازپرداخت 20 ساله وام 200 میلیون تومانی

وی با تاکید بر این‌که با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته برای اجرای طرح جهش تولید مسکن، منابع مالی پایدار بدون اثر تورمی تامین می شود، اضافه کرد: در طرح مذکور برای مساکن حمایتی زمین به صورت رایگان تامین می‌شود و هزینه ساخت هر مترمربع 3.5 میلیون تومان است. به‌عنوان مثال ساخت یک واحد 100 متری 350 میلیون تومان تمام می‌شود که حدود 150 تا 200 میلیون تومان آن از طریق تسهیلات کم‌بهره بابازپرداخت 20 ساله تامین می‌شود.


وی ادامه داد:  مبلغ باقیمانده نیز طی 2 تا 3 سال به‌عنوان آورده از متقاضیان دریافت می‌شود.

وی با اشاره به مقاومت بانک مرکزی در خصوص وام طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: بر اساس قانون سیستم بانکی باید سالانه 20 درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، این درحالی است که اکنون سهم مسکن در تسهیلات بانک‌ها 7 درصد است. با توجه به این مسئله از محل تغییرات مانده پرداخت تسهیلات (حدود 40 درصد) در سال اول رقمی بالغ بر 160 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح مسکنی مجلس تامین خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45arod