دوشنبه 21 اسفند 1402 - 11 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/25 04:35
کد خبر: 13132

خبرمهم برای دارندگان سهام عدالت

ناکامی کارگزاری‌ها در فروش سهام عدالت در ساعات دوم و به روش بلوکی موجب شده که این سهام با روش دیگری فروخته شود، واکنش سهامداران نسبت به اتفاقات اخیر بازار سرمایه چیست؟

 اگر چه در 2.5 ماه اول آغاز فروش سهام عدالت میزان گله‌مندی سهامداران بالا بود اما به مرور زمان روند فروش و واریز پول مسیر خودش را پیدا کرده بود که با بلوکی شدن، شرایط برای سهامداران سخت‌تر شد.

با توجه به افت بازار، طی دو ماه اخیر کارگزاری‌ها در پیدا کردن سرمایه‌گذاران حقوقی برای خرید سهام عدالت ناکام بوده‌اند، فشار درخواست فروش سهام عدالت از یک سو و عدم تمایل حقوقی‌ها در خرید سهام عدالت موجب شده که کارگزاران روش بلوکی را دور بزنند تا بتوانند این سهام را بفروشند.

پیگیری‌ها حاکی از این است که حقوقی‌ها سهام عدالت را که عمدتا سهام‌های با ارزشی هستند از کارگزاری‌ها می‌خرند و چند روز بعد با مثبت شدن بازار می‌فروشند که همین کار موجب منفی شدن بازار شده است. عمده این حقوقی‌ها خود کارگزاری‌ها هستند که با کدهای حقوقی خودشان سهام عدالت را می‌خرند تا بتوانند در زمان عادی بازار بفروشند.

 

واکنش سهامداران به روش جدیدسهام عدالت

 

«من که خسته شدم مردن یا زنده بودن فرقی نداره ،نه مردن بهتره از این همه فشار خسته شدم واز این همه بی عدالتی که یک نمونش سهام عدالته»

«اون بنده خوب خدا که سهام عدالت داد به مردم داد نه شرکتای حقوقی این وسط فقط حقوقی ها دارن سود میکنند»

«بعضی دوستان میگن فروش سهام عدالت کدوم فروش .سهام عدالت شده منبع بزرگی که خیلیها میلیاردی دارن ازش سود میبرن ما هم قشنگ دو دستی همه چی رو امضا کردیم بدونه هیچ حق اعتراضی»

«اینا خودشون سهام رو برمیدارن و ماهها صبر میکنن مارو علاف میکنن اگه ارزون شد فبش حالارو میزنن اگه دیدن بعدها گرون شد هم فیش قبلا رو میزنن و درنهایت کمترین قیمت واسه ماهاست.»

«من صد هزار بار گفتم حقوقی ها چون تنها خریداران سهام عدالت هستن تمام تلاش خودشون میکنند تا سهام عدالت کم ارزش کنند و مفت بخرند.»

«تا قبل از فرار سرمایه از بورس امیدوارم این اتفاق بیفتد و جلوی فروش سهام عدالت توسط کارگزاریها گرفته شود.»

«واقعأ فروش سهام عدالت داره همه سهامدارانو بدبخت میکنه! مثل سم افتاده به جون بازار»

«دولت میگه ما اصلا دخالت و ورود به بورس نکردیم از اون ور قولی که در مورد نقد کردن و پرداخت پول سهام عدالت به مردم داده رو به هر قیمتی شده داره از جیب سهامدارای بیچاره میکشه بیرون… این وسط سهام عدالت برا کارگزاری ها هم شده نون دونی جدید»

«مشخصه ضعف مدیریتی سپرده گذاری وجود داره پول فروش سهام عدالت ک ندادن ضررهم شدبراما چراضررکنیم شرکت سپرده گذاری بایدجوابگوبشه این پول ماکجاست»

«نفروشید سهام عدالت فعلا فروشش متوقف بشه بازار کشش نداره»

 

منبع: رصدبورس

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3ejza2