چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/10/17 15:24
کد خبر: 4216

تیم ملی و پرسپولیس در مسیر استقلال!

در اغاز فصل جاری فوتبال ایران، کمتر کسی فکر می کرد در تعطیلات نیم فصل، تغییراتی اینچنین غافلگیرکننده در پیش داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از ورزش سه: همین چند ماه پیش بود که مارک ویلموتس به مناسبت اغاز لیگ برتر در جلسه هم اندیشی با مربیان لیگ، کنار آنها نشست. استراماچونی و یکی از دستیارانش نزدیک ویلموتس نشسته بودند و از کادرفنی پرسپولیس هم خواکین در جلسه شرکت کرده بود، چون کالدرون در اجلاس مربیان ای.اف.سی در چین حضور داشت. در آن روزها که دور هم نیست، همه فکر می کردند پرسپولیس، استقلال و تیم ملی پروژه های دشوار خود را با کادرفنی خارجی پیش خواهند برد، اما امروز دقیقا در اواسط دی ماه و تنها چند روز گذشته از اغاز سال نو میلادی، همه چیز دگرگون شده است.

استقلال که در یک درام طولانی و پر از ماجراهای پیچیده، استراماچونی را از دست داد و به طور رسمی با فرهاد مجیدی تمرینات خود را برای نیم فصل دوم لیگ اغاز کرد و در مورد پرسپولیس هم مجموعه اتفاقات طوری پیش رفته که بعید است کالدرون به این تیم برگردد. سرمربی ارژانتینی پرسپولیس قبل از ترک تهران، رسما از مسئولان این باشگاه چند درخواست خود را مطرح کرد که تاکنون به هیچ یک از این درخواست ها رسیدگی عملی نشده است. کالدرون خواسته بود که یک قسط از مطالبات اش را قبل از اغاز تمرینات دور جدید دریافت کند و همینطور بازیکنان هم پیش از شروع تمرینات، دریافتی داشته باشند؛ چیزی که عملا محقق نشده است. جدا شدن افشین پیروانی از بدنه تیم، درخواست دیگر کالدرون از مدیریت پرسپولیس بود اما امروز در اغاز دور جدید تمرینات پرسپولیس، پیروانی در کنار محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل باشگاه در محل تمرین حاضر شد تا مدیرعامل باشگاه این سیگنال قطعی را به کالدرون و رسانه ها بفرستد که قرار نیست پیروانی از تیم جدا شود.

در مورد تیم ملی هم در پی پایان همکاری با ویلموتس، مذاکرات با برانکو خیلی زود شروع شد و مهدی تاج هم به انجام این مذاکرات اذعان کرد اما در ادامه راه به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال یا مراکز تصمیم گیرنده بالادستی به این نتیجه رسیده اند که در شرایط کنونی استفاده از سرمربی ایرانی تصمیم بهتری است. البته همین امروز یکی از اعضای هیات رئیسه تاکید کرده که برانکو گزینه خارجی تیم ملی است و مذاکره با او همزمان با گزینه های داخلی ادامه دارد اما شاید سرانجام فدراسیون فوتبال گزینه ایرانی را به نیمکت تیم ملی برساند. در این شرایط، با یک موقعیت ویژه روبرو هستیم؛ اغاز فصل با کادرفنی خارجی برای تیم ملی، پرسپولیس و استقلال و ایرانی کردن نیمکت این تیم های بزرگ فقط پس از چند ماه. فراموش نکنیم که قبل از این تغییرات، کرانچار هم از تیم امید کنار گذاشته شده بود.

مجموعه این شرایط خبر از یک رویکرد تازه در فوتبال ایران می دهد. محدودیت های ارزی یکی از مهمترین دلایل این تغییر رویکرد است و فوتبال ایران که چند سالی بود با حضور مربیان نخبه مثل کی‌روش و برانکو و شفر و استراماچونی حال و هوای ویژه ای پیدا کرده بود، حالا به سمت کاهش شدید همکاری با مربیان خارجی برای تیم های بزرگ پیش می رود.

شاید تا پایان هفته جاری، سرمربیان پرسپولیس و تیم ملی هم از میان مربیان ایرانی انتخاب شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4pwwo2