پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/14 06:55
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
کد خبر: 33130

مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار خودرو، به چرخه تولید بازگشت

علی رضایی گفت: عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان یک پیشنهاد خوب مرحله اجرایی خود را به خوبی انجام داد، چرا که کشف قیمت واقعی را به همراه داشته است و اگر به درستی مدیریت شود، سرمایه‌گذاری قابل توجهی را برای آینده این صنعت به دنبال دارد.

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا در یک سازوکار شفاف برای فروش قرار می‌گیرد و رانتی در آن وجود ندارد گفت: عرضه و خرید خودرو در بورس کالا هم برای تولیدکننده و هم برای خریدار می‌تواند مطلوب باشد.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا در شرایط کنونی می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد و بهتر است مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بازار آزاد و درب کارخانه با عرضه در بورس کالا به صنعت و چرخه تولید برگردد.

نماینده مردم کرمانشاه (صحنه/هرسین/کنگاور) در ادامه اظهار کرد: فروش خودرو در بورس توانسته خودروسازان را به طور نسبی از زیان‌ده بودن خارج کند و از رانت بازار بکاهد. بنابراین این موضوع منفعت مصرف‌کنندگان واقعی را نیز به دنبال داشته است.

رضایی اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان یک پیشنهاد خوب مرحله اجرایی خود را به خوبی انجام داد، چرا که کشف قیمت واقعی را به همراه داشته است و اگر به درستی مدیریت شود، سرمایه‌گذاری قابل توجهی را برای آینده این صنعت به دنبال دارد.

 

سنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4beqw9