پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/21 06:19
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی :
کد خبر: 30799

اجرای قانون پایانه های فروشگاهی باعث افزایش عدالت مالیاتی می شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست هم اندیشی کمیسیون برنامه و بودجه با مدیران سازمان امور مالیاتی کشور، عنوان کرد: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی باعث افزایش عدالت مالیاتی می شود. باید برای اجرای بهتر این قانون در کنار سازمان امور مالیاتی بایستیم.

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، با بیان اینکه چرخش های تحول آفرین نظام مالیاتی موجب تغییرات مثبتی در بودجه سال 1401 شده اظهار کرد: با ایجاد پایه های جدید مالیاتی، ضمن اینکه گام های بلندی در تحقق پیش بینی ها برداشته شده نگاه عادلانه ای هم در خصوص نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی استان ها صورت گرفته است.

وی افزود: اما برای تامین بودجه سال 1402 به گام های بلندتری نیاز داریم و باید به سمتی برویم که تراز مالیاتی صفر شده و به سمت مثبت برود تا میزان درآمدهای مالیاتی با هزینه های کشور یکی شده و در برنامه هفتم توسعه ظرف مدت 5 سال به تراز مثبت دست پیدا کنیم.

دکتر حاجی بابایی همچنین با اشاره به نتایج مثبت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی افزود: شناسایی و افزایش دو میلیونی مودیان و رسیدن  از 4 میلیون مودی به 6 میلیون مودی در سال اول اجرای قانون پایانه های فروشگاهی بسیار خوب و چشمگیر بوده است که با اجرای گسترده و فراگیر این قانون در تمامی استان ها، زمینه برای شناسایی مودیانی که از مالیات فرار می کنند، فراهم شود.

وی این موفقیت را مرهون تلاش مستمر سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تحقق رشد اقتصادی، توزیع عادلانه درآمد، توسعه متوازن سهم درآمدهای مالیاتی در تمام نقاط کشور و گسترش خدمات عمومی به ویژه در استان ها عنوان و اضافه کرد: درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت هر کشور دارد و انتظار می رود مسئولین مربوطه نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در شهر، روستا یا محل سکونت را تبیین نمایند.

 

رسانه مالیاتی ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qjma