جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/13 12:35
سرباز
کد خبر: 16857

غرق شدن سرباز فداکار در کانال آب ورامین | کشف پیکر سرباز غرق شده توسط آتش نشانی

از خود گذشتگی سرباز برای نجات جان دو انسان موجب از دست دادن زندگی اش شد .

به گزارش رصد ورزشیاز خود گذشتگی سرباز برای نجات جان دو انسان موجب از دست دادن زندگی اش شد. سرباز جوان غرق شد. غرق شدن سرباز در کانال آبی در ورامین اتفاق افتاد. پیکر این سرباز فداکار بعد از 20 ساعت تلاش آتش نشانی پیدا شد.

سرباز غرق شده در کانال آب ورامین

جان باختن سرباز فداکار برای نجات جان ۲ نفر در کانال آب قاسم آباد ورامین 

سرهنگ هادی حسن زاده شهابی معاون اجتماعی پلیس شرق استان تهران با اشاره به از خودگذشتگی سرباز فداکار نیروی انتظامی در ورامین، اظهار کرد: سرباز وظیفه شناس کلانتری ۱۱ شهرستان ورامین، «امیرحسین شهرکی»، متوجه افتادن ۲ نفر از شهروندان در کانال آب منطقه قاسم آباد ورامین شده و بدون درنگ و تردید و با شجاعت مثال زدنی برای نجات آنها به داخل کانال می رود.

وی گفت: بدلیل شدت جریان آب، سرباز وظیفه شناس غرق می شود و جان خود را از دست می دهد.

محسن پارسا مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین اظهار کرد: ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه روز گذشته خبر سقوط سه نفر در کانال آب قاسم آباد ورامین گزارش شد که بلافاصله نیروهای عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از تلاش‌ها و جست‌وجوی تیم غواصی آتش نشانی، جسد یک نفر شب گذشته پیدا شد و و در ادامه تلاش‌ها جسد نفر دوم صبح امروز از داخل کانال آب پیدا شد.

مدیرعامل آتش نشانی ورامین در ادامه تصریح کرد: پس از ۲۰ ساعت عملیات آتش‌نشانی سومین جسد که پیکر سرباز نیروی انتظامی بود، عصر امروز در کانال انتقال آب قبل از تالار ولیعصر توسط غواصان کشف شد.

پارسا در پایان با بیان اینکه این افراد در محدوده پویینک به کانال آب سقوط کرده بودند، گفت: پنج تیم آتش نشانی، عوامل نیروی انتظامی، اورژانس، قاضی کشیک، بخشدار مرکزی و امام جمعه موقت ورامین از شب گذشته پای کار بودند.

سرباز غرق شده در کانال آب ورامین

از  کانال آب ورامین به کانال مرگ می توان یاد کرد، علاوه بر حادثه غرق شدن سرباز دو نفر دیگر نیز در این کانال غرق شدند که هردو مورد را در ادامه می‌خوانید:

کانال آب ورامین علاوه بر سرباز، پسر 12 ساله را در خود فرو برد

آمنه شب کوکا بخشدار مرکزی ری در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: یک کودک ۱۲ ساله به دنبال سقوط در کانال انتقال آب ری  ورامین در شهرری جان خود را از دست داد.

وی گفت: این پسر ۱۲ ساله در حوالی محله عباس آباد شهرری و روستای جاده نظامی از پشت موتور پدرش به داخل کانال آب تصفیه خانه ری به ورامین پرت شد و بر اثر خفگی و ایست قلبی فوت کرد.

بخشدار مرکزی ری بیان کرد: مناطق روستایی و سکونتگاهی اطراف کانال انتقال آب ری  ورامین و بخشی از خارج مناطق مسکونی فنس کشی شده است که این حادثه در خارج از محدوده مسکونی اتفاق افتاده است.

محسن پارسا افزود: در پی تماس یکی از شهروندان مبنی بر سقوط جوانی در کانال انتقال آب، عوامل جوان 30 ساله ای در کانال آب شهر ورامین غرق شدامدادی سازمان آتش نشانی در محل حادثه که در مجاورت روستای عبدل آباد بخش مرکزی ورامین است، حاضر شدند.

وی اظهار کرد: برغم تلاش امدادگران آتش نشانی و خارج کردن فرد جوان از داخل کانال، نامبرده جان خود را از دست داد.

وی گفت: شهرستان ورامین به دلیل برخورداری از اراضی وسیع کشاورزی، از کانال های انتقال آب متعددی برخوردار است که بی توجهی نسبت به این سازه ها(پوشش کانال) می تواند منجر به بروز حوادث دیگری از این قبیل شود.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

شب کوکا یادآور شد: شایعاتی مبنی بر کما رفتن و مرگ مغزی این پسر ۱۲ ساله پس از خروج از کانال آب صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه پاکستانی‌های بخش مرکزی ری در ۲ محل اراضی امامزاده ابوالحسن(ع) و اراضی علایین و روستای علیمون سکونت دارند، ابراز کرد: خانواده این پسر ۱۲ ساله در اراضی روستای علیمون ساکن هستند و کارشان نیز کشاورزی است.

 سال گذشته پس از بروز ۲ حادثه متفاوت و فوت ۲ کودک در کانال انتقال آب ری ورامین، مسؤولان شهرستان ری بخش‌های مختلفی از حریم این کانال را بخصوص در مناطق مسکونی حفاظ کشی کردند ولی استفاده غیرمجاز از جاده اختصاصی لایروبی کانال هر از چند گاهی موجب اتفاقات تلخ در منطقه می‌شود.

منبع: فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gd9az