چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/07 08:03
اینترنت رایگان دانشجویی
کد خبر: 16778

آغاز ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی | اینترنت رایگان

وزیر ارتباطات، از تخصیص اینترنت رایگان دانشجویی برای دانشجویان خبر داد.

به گزارش رصد ورزشی: وزیر ارتباطات، از تخصیص اینترنت رایگان دانشجویی برای دانشجویان خبر داد. دانشجویان می توانند به سامانه ثبت نام هدیه‌های مناسبتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دریافت اینترنت رایگان دانشجویی مراجعه کنند. اینترنت رایگان دانشجویی همانند سال گذشته 30 گیگ می‌باشد. مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان دانشجویی حداکثر ۷ روز و بر اساس رقم آخر کد‌ ملی خواهد بود.

اینترنت رایگان دانشجویی

سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان،  اساتید دانشگاه و حوزه، معلمان و طلاب و معلمان به نشانی https://ictgifts.ir/ از امروز فعال شده و افراد می‌توانند در آن ثبت نام کرده و ۳۰ گیگ اینترنت رایگان دریافت کنند.

 علی اکبر صفوی مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم درباره ثبت نام اینترنت دانشجویی اظهار کرد: اخیرا وزارت ارتباطات اعلام کرده که مانند سال گذشته در راستای رایگان کردن اینترنت اساتید و دانشجویان و طلاب اقدام خواهد کرد که بسیار کار خوبی است و امیدواریم هر چه زودتر عملی شود، زیرا هم هزینه‌ها افزایش یافته و هم نیازها بیشتر شده است.

او افزود: البته ۳۰ گیگ اینترت استادان و دانشجویان برای ۶ ماه بسیار کم است و می‌توان تنها برای مدت یکی دو ماه روی آن حساب باز کرد.

بسته هدیه با حجم ۳۰ گیگابایت و برای بازه زمانی شش ماهه پیش‌بینی شده و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، در حساب کاربری مربوط به تلفن همراه یا ثابت شما منظور می­‌شود.

امکان فعال­‌سازی بسته هدیه بر روی تلفن همراه دانشجویان یا بر روی تلفن ثابت (ADSL) وجود دارد. درج شماره تلفن همراه تحت مالکیت کد ملی اظهار شده در مراحل ثبت نام، الزامی است.

از امروز سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی فعال شده و فقط یک بار امکان ثبت‌نام برای هر کد ملی وجود دارد. مهلت ثبت‌نام حداکثر ۷ روز و بر اساس رقم آخر کدهای ملی به شرح زیر است:

چهارشنبه ۷ مهر: فقط کدهای ملی با رقم آخر ۰،۱،۲

پنج‌شنبه ۸ مهر: فقط کدهای ملی با رقم آخر ۳،۴،۵

جمعه ۹ مهر: فقط کدهای ملی با رقم آخر ۶،۷،۸،۹

از ۱۰ مهر تا ۱۴ مهر: امکان ثبت‌نام برای تمامی دانشجویان

اینترنت رایگان دانشجویی

نحوه ثبت نام اینترنت رایگان معلمان و دانشجویان

مقرر شده که برای اساتید دانشگاه ‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان ۶ ماهه در نظر گرفته شود.

عیسی زارع‌ پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بازگشایی مدارس، اعلام کرد: طبق قولی که به وزارت آموزش و پرورش دادیم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمام ‌قد در کنار نظام تعلیم و تربیت کشور است که بتوانیم حداکثر استفاده را از این فرصت کنیم. در عمل ما تهدید تعطیلی مدارس را به فرصت تبدیل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مانند سال گذشته، ترافیک نرم‌افزار «شاد» امسال هم برای دانش ‌آموزان و معلمان رایگان است. در کنار این بسته‌ های ترافیک رایگانی هم به عنوان هدیه وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و طلاب و معلمان در نظر گرفتیم که طی همین هفته به شکل آنلاین از طریق سامانه ictgifts.ir ارائه می‌ شود.

بر این اساس مقرر شده که برای اساتید دانشگاه ‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان ۶ ماهه در نظر گرفته شود.

نحوه استفاده از ۶۰ گیگ اینترنت آموزش مجازی دانشجویان و طلاب

 در فرآیند پیش‌بینی‌شده، امکان فعال‌سازی بسته هدیه بر روی تلفن همراه دانشجویان و طلاب و یا بر روی تلفن ثابت (ADSL)، وجود دارد. مهلت ثبت‌نام ۱۵ روز (۲ هفته) است و این مهلت قابل تمدید نیست.

بسته هدایا با حجم ۶۰ GB و برای بازه زمانی شش‌ماهه پیش‌بینی شده و حداکثر پس‌از گذشت ۱۰ روز از اتمام مهلت ثبت‌نام، در حساب کاربری انتخابی دانشجو یا طلبه منظور می‌شود.

این خدمت شامل دانشجویان مراکز دانشگاهی و حوزوی در تمامی مقاطع است. دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و طلاب شاغل به تحصیل در مراکز حوزوی می‌توانند از این بسته اینترنتی استفاده کنند.

وزارت ارتباطات تاکید کرده است در صورت هرگونه سوءاستفاده، این وزارتخانه حق محدود کردن این خدمت را خواهد داشت و فعال‌سازی بسته‌های اینترنتی منوط به طی مراحل قانونی مربوط به تایید اطلاعات است.

در این طرح امکان فعال سازی بسته هدیه اینترنتی توسط اپراتورهای همراه و ثابت فراهم شده است و جهت احراز هویت دانشجویان و طلاب، درج شماره تلفن همراه تحت مالکیت کد ملی اظهار شده در مراحل ثبت نام، الزامی است.

هر کدملی صرفاً یک مرتبه حق ثبت‌نام در سامانه را دارد و پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، به هیچ وجه امکان تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت.

در صورتی که به‌دلیل عدم وجود اطلاعات پایه‌ای، ثبت نام با موفقیت انجام نشود، در آخرین مرحله ثبت نام، امکان ثبت اعتراض در سامانه پیش بینی شده است.!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bymbe