سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
تاریخ انتشار: 1398/08/05 15:19
کد خبر: 193

سرنوشت حسینی و صیادمنش در انتظار قائدی و آقایی

استقلال لیگ نوزدهم تیمی متشکل از جوان‌ها و باتجربه‌ها است. باتجربه‌هایی که خود اگر شرایط بدنی مطلوبی داشته باشند لااقل تا 4 سال دیگر می‌توانند در ترکیب این تیم به میدان بروند. وریا غفوری، علی کریمی، فرشید باقری، سیدحسین حسینی و روزبه چشمی در شرایطی مسن‌تر از دیگران به حساب می‌آیند که برای بازنشسته شدن سال‌های زیادی پیش رو دارند. باقی بازیکنانی که در ترکیب استقلال به میدان می‌روند سن و سال کمتری دارند و چه بسا برخی‌ها تا 10 سال دیگر هم بتوانند برای این تیم به میدان بروند.

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از آی اسپورت:در سال‌های گذشته به رغم آنکه جام‌های بسیاری از کف استقلال پریده اما ماشین بازیکن‌سازی این باشگاه خوب کارکرده که در تأیید آنها می‌توان به ترانسفر برخی بازیکنان اشاره داشت که در استقلال چهره شدند و به تیم‌های خارجی رفتند. سیدمجید حسینی و اللهیار صیادمنش را باید در این قاب قرار داد. بازیکنانی که شاید اگر اکنون در ترکیب آبی‌ها حضور داشتند عیار فنی این تیم به طرز قابل توجهی افزایش می‌یافت اما پیشنهاد‌های خوب خارجی باعث شد تا این بازیکنان از استقلال بروند و سود نسبتاً قابل توجهی هم به باشگاه برسد.

در ترکیب کنونی استقلال نیز هستند بازیکنانی که احتمالاً به سرنوشت حسینی و صیادمنش دچار خواهند شد. مهدی قائدی از جمله بازیکنانی است که از این ظرفیت برخوردار است تا به لیگ‌های خارجی ملحق شود. سجاد آقایی نیز ظهور چشمگیری با استقلال داشته و احتمالاً سیر صعودی قابل توجهی خواهد داشت. نظیر آنچه در وجود سیدمجید حسینی دیدیم یا اللهیار. استقلال به جز این اسامی بازیکنان دیگری هم دارد که اگر در مسیر درست قرار بگیرند و از حواشی دوری کنند احتمالاً توجه تیم‌های خارجی را به سوی خود جلب خواهند کرد.

یکی دیگر از این بازیکنان آرش رضاوند است که به نظر می‌رسد در مسیر ترانسفر قرار بگیرد و با پیشنهاد‌هایی مواجه باشد. تیمی‌ که در اختیار استراماچونی قرار گرفته در واقع فاقد تجربه کافی است و بعید است که با این مجموعه از بازیکنان در صف مدعیان اصلی قهرمانی قرار بگیرد.

این تیم اما قابلیت بدل شدن به تیمی برای آینده را دارد و مجموعه کنونی چنانچه در سال‌های آتی نیز درکنار هم باقی بمانند و چند بازیکن درجه یک نیز به آنها اضافه شوند بدون شک ناکامی چندین ساله در رسیدن به جام قهرمانی از ذهن هواداران پاک خواهد شد و آبی‌ها جام‌های متعددی را به چنگ خواهند آورد. شرط رسیدن به چنین شرایط با ثباتی حفظ تیم است. همین مجموعه جوانی که امروز در استقلال تشکیل شده چنانچه در پایان فصل همچون سنوات قبل از هم گسسته شود همان سرنوشتی را رقم خواهد زد که در سال‌های گذشته دیده‌ایم.

در واقع استقلال در این سال‌ها چوب بی‌ثباتی و از دست دادن سرمایه‌هایش را خورده است. حال این سرمایه‌ها گاهی جوان بوده‌اند (مثل حسینی و صیادمنش) و گاه باتجربه‌تر مانند امید ابراهیمی. استفاده از نیروهای جوان در تیمی همچون استقلال فرصت چهره شدن آنها و حضور در تیم‌های خارجی را فراهم می‌آورد که شاید این انتقال‌ها سودهایی برای باشگاه به همراه آورد اما به لحاظ فنی ضررآفرین است کما اینکه در ماجرای صیادمنش و حسینی همین اتفاق هم افتاد و به رغم دریافت رقم‌های چشمگر اما استقلال به لحاظ فنی لطمه دید. در واقع بازی دادن به جوان‌ها هم تهدید است و هم فرصت. تهدید به منزله رفتن آنها و فرصت به معنی حفظ‌شان و ساختن تیمی برای فصول بعد و دستیابی به قهرمانی لیگ.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/y2xgq3