سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/12 06:06
مهدی طارمی | رکورد مهدی طارمی | مهدی طارمی در جام جهانی
کد خبر: 32894

مهدی طارمی در کنار مسی و بالاتر از رونالدو قرار گرفت

نام مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در جمع بازیکنان ۲ گله مرحله گروهی جام جهانی فوتبال دیده می‌شود.

به گزارش رصدورزشی: مهدی طارمی بازیکن مطرح و خوشنام کشورمان است که در تیم پورتو و لیگ پرتغال بازی می کند. مهدی طارمی را می توان برترین بازیکن ایرانی در دنیا دانست که توانسته افتخارات زیادی به دست آورد. مهدی طارمی در رقابت های جام جهانی در بازی اول موفق شد 2 گل برای تیم ملی ایران به ثمر برساند.

 دور گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال با صعود تیم‌های هلند، سنگال، آمریکا، انگلیس، آرژانتین، لهستان، اسپانیا، ژاپن، فرانسه، استرالیا، کرواسی، مراکش، برزیل، سوئیس، پرتغال و کره‌جنوبی به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها به پایان رسید. در این مرحله پنج بازیکن از تیم‌های مختلف فوتبال جهان موفق شدند که خود را در مسابقات جام جهانی سه گله کنند.

انر والنسیا از اکوادور، کلیلیان امباپه از فرانسه، کودی گاکپو از هلند، مارکوس رشفورد از انگلیس و آلوارو موراتا از اسپانیا مردان سه گله دور گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شمار می‌روند.

لیونل مسی از آرژانتین، ریچارلیسون از برزیل، بوکایو ساکا از انگلیس، مهدی طارمی از ایران، اولیور ژیرو از فرانسه، کی‌سونگ چو از کره جنوبی نیز موفق شدند در مرحله گروهی این رقابت‌ها ۲ گل را به ثمر برسانند.

رونالدو دارنده پنج توپ طلای فوتبال جهان تنها یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.

طارمی با ۲ گل و یک پاس گل در سه بازی در جمع پنج مهاجم برتر مرحله گروهی جام جهانی فوتبال قرار دارد. آلوارو موراتا از اسپانیا با سه گل و یک پاس گل، کلیلیان امباپه با سه گل و یک پاس گل، برونو فرناندز با ۲ گل و ۲ پاس گل و لیونل مسی با ۲ گل و ۲ پاس گل بالاتر از طارمی قرار گرفتند.

منبع : ایرنا

سایت «ای سی فوتبال نیوز» انگلیس خبر داد باشگاه چلسی به دنبال جذب مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 است.طارمی ستاره گلزن باشگاه پورتو به شمار می‌آید. چلسی در این فصل با مشکل گلزنی مواجه است و می‌خواهد با جذب این ستاره در ژانویه خط حمله اش را تقویت کند.

البته باشگاه چلسی تنها مشتری ستاره ایرانی پورتو به شمار نمی‌آید بلکه آرسنال با هدایت میکل آرتتا هم به دنبال مهدی طارمی است. باید دید در نهایت چه خواهد شد و آیا طارمی در پورتو می ماند یا به لیگ برتر جزیره می رود!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yjpjb