پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/17 10:59
دسر زعفرانی
کد خبر: 40646

طرزتهیه دسر زعفرانی | دسر خوشمزه ایرانی را از دست ندهید

طرز تهیه دسر زعفرانی خوشمزه را در زیر بخوانید.

دسر زعفرانی یکی از انواع دسرهای پرطرفدار  ایرانی است. دسر زعفرانی یک دسر سنتی و خوشمزه ایرانی می باشد. 

 

 موادلازم 

شیر ۳ لیوان
شکر ۱ لیوان
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذاخوری
آب سرد ½ لیوان
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری

دسر زعفرانی

طرز تهیه

برای تهیه دسر زعفرانی ساده ابتدای کار پودر ژلاتین را با آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود.

حالا شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر کاملا حل شود. توجه داشته باشید شیر جوش نیاید.

در این مرحله مخلوط شیر را از روی حرارت بر می داریم، سپس ژلاتین را به همراه وانیل و زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه مقداری شیر را با خامه مخلوط می کنیم تا خامه با شیر هم دما شود

حالا تمام خامه را به مخلوط شیر اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه دسر زعفرانی را درون قالب می ریزیم.

در نهایت قالب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم دسر به مدت ۵ ساعت درون یخجال بماند تا خودش را بگیرد. در آخر پس از گذشت این زمان قالب را از یخجال خارج می کنیم، سپس دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yjedb