سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/02 03:48
قیمت پراید | قیمت پراید امرزو | قیمت پراید صفر و کار کرده
کد خبر: 27867

قیمت پراید و خودرو های پر طرفدار امروز | حباب قیمت پراید منفجر شد

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو در یک هفته گذشته حاکی از افزیش قیمت خودروهای تیبا و کاهش قیمت خودروهای پژو و دنا است.

آنچه در این گزارش می خوانید قیمت انواع خودرو های شرکت سایپا از جمله قیمت پراید در روز شنبه ۱۴۰۱/۷/۲ در بازار خودرو ایران است. همچنین لیست کامل قیمت خودروهای سایپا امروز شنبه دوم مهر ۱۴۰۱ پیش روی شما مخاطبان قرار می گیرد. قیمت پراید را می توان مرجعی برای خریداران خودرو در بازار کشورمان دانست.

قیمت خودرو در سال های اخیر با توجه به رویدادهای مختلف روند صعودی داشته است .

از حوادث دی ماه ۹۶ تا وقایع پس از سهمیه بندی بنزین در آبان ۹۸؛ همگی موجب افزایش شدید قیمت خودرو در بازار ایران شدند .

قیمت پراید

قیمت روز محصولات سایپا ۲ مهر ۱۴۰۱

در کنار این عوامل بیرونی، یک دلیل عمده برای این افزایش قیمت نیز وجود دارد؛ عرضه نامتوازن خودرو از سوی تولیدکنندگان .

عرضه ای که به مراتب پایین تر از سطح تقاضای موجود در بازار بوده است .

همه انواع خودروها در بازار ایران افزایش قیمت را تجربه کردند؛ با این حال مسئولان صنعتی کشور سهمیه بندی دوباره بنزین را بر بازار خودرو بی تاثیر خوانده و بازهم بر وجود دلالان تاکید داشتند .

این در حالی است که رضا رحمانی وزیر صنعت وقت، در گفتگویی به نقش قیمت بنزین در بازار خودرو اشاره داشت .

رضا رحمانی گفت: قیمت سازی در فضای مجازی یکی از دلایل افزایش قیمت پراید و پژو ۲۰۶ در بازار است .

وزیر صمت وقت افزود: افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر قیمت هر کالاهایی اثر گذاشته و نمی توان تاثیر آن بر بازار خودرو را نادیده گرفت .

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو در هفته گذشته حاکی از نزولی بودن روند قیمتی خودروهای پژو است؛ خودروهای پژو پارس مدل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در یک هفته گذشته یک میلیون تومان ارزان شدند و به ترتیب ۳۵۹و ۳۶۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

این کاهش قیمت‌ها در بین خودروها دنا نیز رخ داد به طوری که دنا توربو پلس دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ از ۳۸۲ میلیون تمان در ابتدای هفته امروز به ۳۸۰ میلیون تمان رسیده است.

در میان این کاهش قیمت‌ها خودروهای تیبا در یک هفته گذشته گران شدند، به طوری که تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ از ۲۰۵ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۲۰۷ میلیون تومان رسیده است و تیب صندوقدار مدل ۱۳۹۹ نیز در این مدت دو میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۱۹۸ میلیون تومان قیمت خورده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vqxvz