سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/24 11:18
خواص عناب
کد خبر: 39543

خواص عناب|تاثیر عناب بر روی سلامت عمومی بدن

افرادی که ارزش واقعی عناب را می‌دانند از آن به‌عنوان یک خوراکی مقوی و دارو استفاده می کنند.

خواص عناب بسیار زیاد است. خواص عناب در دنیا ثابت شده است.از مهمترین خواص عناب می توان به جوان سازی پوست اشاره کرد.به چند نمونه از خواص عناب در زیر اشاره شده است.

  افزایش ایمنی بدن

عناب به‌ دلیل داشتن مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله ویتامین C،‌ ویتامین A و اسیدها  باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و ویتامین C منجر به افزایش تولید گلبول‌های سفید می‌شود و همان‌طور که می‌دانید گلبول‌های سفید اولین خط دفاعیِ سیستم ایمنی بدن ما هستند.عناب خاصیت ضدحساسیت قوی دارد. همچنین از حساسیت می‌کاهد و موجب کاهش سرماخوردگی فصلی و تب می‌شود.

   تصفیه خون

ساپونین‌ها و آلکالوئیدهای موجود در عناب به طورمستقیم با تصفیه خون و سم زدایی بدن در ارتباط‌ هستند. این اثر آنتی اکسیدانی می‌تواند جلوی بسیاری از بیماری‌ها را بگیرد و موجب کاهش استرس در سیستم‌های ایمنی و لنفاوی بدن شود.

   سلامت قلب

مواد مغذی موجود در عناب به سلامت قلب و عملکرد مناسب آن کمک می‌کند. عناب با دارا بودن مقدار زیادی پتاسیم و مقدار اندکی سدیم، در آرامش رگ‌های خونی و کاهش فشار خون مؤثر است. همچنین عناب از تجمع چربی در سرخرگ‌ها جلوگیری می‌کند.

   تقویت استخوان‌ها

مواد معدنی کلسیم، فسفر و آهن  موجود در عناب، سلامت و استحکام استخوان ها را تضمین ‌می‌کند. وقتی پا به سن می‌گذارید مشکلاتی چون  تحلیل و پوکی استخوان گریبان‌گیر شما می‌شود بنابراین اضافه کردن عناب به رژیم غذایی‌تان می‌تواند این روند را کُند کند.

   پوست

عصاره و آب عناب به ‌صورت موضعی برای درمان التهابات مختلف پوستی ازجمله پسوریازیس، اگزما و آکنه استفاده شده است. میوه عناب هم اثر مشابهی دارد. عناب همچنین از ظهور چین و چروک و جای زخم روی صورت جلوگیری می‌کند و با اکسیژن‌رسانی و

 افزایش گردش خون، موجب شادابی پوست صورت می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vqr66