یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/28 11:00
ماسک
کد خبر: 34167

معجزه این ماسک های دست ساز روی پوست | ماسک پوستی دست ساز چگونه بسازیم ؟

ماسک‌های دست ساز و طبیعی بسیار ارزان‌تر از انواع شیمیایی موجود در بازار بوده و عوارض جانبی و منفی نیز برای پوست ندارند.

 به گزارش رصدورزشی : اگر می‌خواهید زیبایی را به سلامت پیوند بزنید سراغ مواد طبیعی بروید. برای مراقبت از پوست و مو لازم نیست حتما هزینه‌های زیادی بپردازید و وقت‌تان را در آرایشگاه‌ها سپری کنید. همین که تصمیم بگیرید به پوست و موی‌تان برسید و برای این کار زمان اختصاص دهید، گام بزرگی در ارتقای زیبایی و سلامت آنها برداشته‌اید. ماسک شب برای زیبایی پوست

 

ماسک عسل و لیمو و پاپایا

برای از بین بردن لکه‌های روی پوستتان می‌توانید از میوه‌هایی همچون پاپایا و آبلیمو کمک بگیرید. اسیدهایی که در این دو میوه وجود دارد به از بین بردن لکه‌های پوست کمک می‌کند. یکی دیگر از خوراکی‌هایی که از قدیم در طب سنتی کاربرد داشته عسل می‌باشد. عسل درمان کننده تمام دردهاست و می‌تواند به شما کمک کند تا پوستی صاف و شفاف و بدون هیچ گونه لکه‌ای داشته باشید. جوانی پوست با طب سوزنی

طرز تهیه ماسک صورت برای از بین بردن لکه‌های پوستی: 2 قاشق غذاخوری پاپایا مکعبی + 1 قاشق غذاخوری عسل + نیمی از قاشق چای‌خوری آب لیمو

روش استفاده: ماسک را روی صورت بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید.

 

ماسک صورت مخصوص پوست خسته

خستگی پوست می‌تواند در هر زمانی از سال رخ دهد که این امر باعث می‌شود پوستتان به پوستی خشک و خشن تبدیل شده و بنابراین، حالت کشیدگی را در آن احساس خواهید کرد اما این حالت در فصل زمستان بیشتر قابل مشاهده است. استفاده از نوشیدنی‌های کافئین دار باعث می‌شود تا عروق خونی تحریک شوند. همچنین بوی کافئین می‌تواند مغز را بیدار و هوشیار کند.

طرز تهیه ماسک صورت:1 فنجان قهوه + نصف فنجان شکر + نصف فنجان نمک دریایی + یک قاشق دارچین + 2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل ذوب شده

روش استفاده: اجازه دهید این مخلوط به مدت یک ربع روی پوستتان بماند و به آرامی ماساژ دهید سپس بشویید.

 

خشکی پوست صورت یکی از مشکلاتی است که می‌تواند باعث پیری و چروک شدن پوست گردد و برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است سریعا به درمان پوست خشک و حساس بپردازید. یکی از موثرترین روش‌ها در این زمینه استفاده از ماسک صورت برای پوست خشک است که می‌توان با استفاده مکرر از آن به درمان خشکی پوست پرداخت. بادام زمینی خرد شده، جو و عسل باعث آرامش و ترمیم پوست می‌شوند. آب لیمو ترش تازه نیزموجب روشن شدن پوست می‌شود.

طرز تهیه ماسک صورت: 2 قاشق غذاخوری بادام زمینی + 4 قاشق غذاخوری جو + 2 قاشق غذاخوری عسل + 2 قاشق غذاخوری آب لیمو

روش استفاده: سعی کنید قبل از استفاده از ماسک صورتتان را از هرگونه آلودگی و چربی و مواد آرایشی پاک کنید. سپس ماسک را به مدت پنج دقیقه روی پوست تمیز خود به آرامی ماساژ دهید سپس صورتتان را بشویید.

ماسک

ماسک صورت مخصوص پوست بیش از حد گرم

این ماسک صورت توسط روبرتا پری، بنیانگذار اسکرابز طبیعی محصولات مراقبت از پوست پیشنهاد شده است؛ ترکیبی از ماست مرطوب کننده با خیار تسکین دهنده. کاتالاز آنزیم سیب زمینی و ویتامین C در آب پرتقال به آرامش پوست کمک می کند. تانن چای آنتی اکسیدان است و به محافظت از سلول های آسیب دیده کمک می کند.

طرز تهیه ماسک صورت: 2 فنجان ماست ساده + 1 خیار متوسط خرد شده + نصف سیب زمینی متوسط + نصف فنجان چای سرد + 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال

روش استفاده: تمام صورت را ماسک بزنید و بگذارید 15 دقیقه بماند. پنج دقیقه دیگر دستمال مرطوب روی آن قرار دهید و سپس شستشو دهید.

 

ماسک مراقبت از پوست

بعضی وقتها احساس می‌کنیم پوستمان تیره و کدر شده ،آن هم نه با نور خورشید و یا خستگی بلکه به حالت جرمی که بر روی پوست سنگینی می کند. ماهی یکی ،دو بار در حمام بر روی پوست مرطوب شده ی خود سفیداب (روشور) پودر شده بمالید و کمی صبر کرده و سپس با ماساژ و از بین بردن لایه‌های کثیف روی پوست آنرا بشویید. این عمل یکی دوبار در ماه هم در پاکسازی ولایه برداری پوست و هم در روشن شدن آن کمک می کند. نشاسته نیز به دلیل چسبندگی خاصیت تمیز کردن پوست را دارد و تمام جرم‌های پوستی را گرفته و در ترمیم جوشها نیز بسیار موثر است.

طرز تهیه ماسک صورت: یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب و یک قاشق چایخوری نشاسته استفاده کنید و هم می‌توانید به جای ماست از یک قاشق شیر استفاده کرده، و مخلوط کنید.

روش استفاده: پس از مخلوط کردن آن را به آرامی بر روی پوست زده و صبر کنید تا کاملا جذب وخشک شود و همانند ماسکهای قبلی ابتدا با آب ولرم وسپس با آب خنک وسرد بشویید. از این ماسک نیز هفته ای یک الی دو بار استفاده کنید.

 

ماسک صورت مخصوص پوست‌های خشک

پاییز که می‌آید، با خودش پوست خشک و ترک خورده را هم می‌آورد. پوستی که اگر ذات خشکی هم داشته باشد زودتر از آمدن سرما به خارج و پوسته شدن می‌افتد و نه تنها زیبایی‌تان را خدشه‌دار می‌کند، بلکه اگر مشکلاتش را برطرف نکنید، به شکلی جدی آسیب می‌بیند. خیار را که روی پوست‌تان بگذارید، در همان لحظه خنکی‌اش را احساس می‌کنید. این ماسک ارزان و در دسترس پوست شما را آرام می‌کند و طراوت از دست رفته را به آن برمی‌گرداند، اما با شروع پاییز، دیگر تنها به یک ماسک آرام‌بخش نیاز ندارید. پوستی که به‌خاطر تغییرات آب و هوایی خشک شده به آب‌رسانی نیاز دارد که با کمک خیار انجام می‌دهید اما کمی هم لازم است چربی طبیعی به پوست‌تان تزریق کنید و این کار با کمک شیر پرچرب به بهترین شکل انجام می‌شود.

طرز تهیه ماسک: خیار یک عدد + شیر پرچرب یک کاسه

روش استفاده: خیار را پوست بگیرید و حلقه کنید، سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده‌اید را در کاسه بریزید و حلقه‌های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه‌ها برای 20 دقیقه در شیر استراحت کنند. سپس آنها را روی پوست‌تان بچینید و 20دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید. وقتی خیارها را از روی صورت‌تان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورت‌تان بمالید. سری دوم این ماسک هم باید 10 دقیقه روی صورت‌تان قرار بگیرد تا اثرش را روی پوست بگذارد.

 

خداحافظی با کمردرد برای همیشه!

کمبود خواب، استرس، عدم تعادل هورمونی باعث می‌شوند وقتی از خواب بیدار می‌شویم با چهره‌ای پف کرده مواجه شویم و تعجب کنیم که استخوان‌های گونۀ ما کجا رفته است. ورم را که به خاطر احتباس آب است  می‌توان با مصرف زیاد آب، کاهش مصرف کافئین و نمک کاهش داد. اما اگر هر چیزی نتواند، برخی ماسک‌های صورت می‌تواند به پایین آوردن تورم و سفت کردن پوست شما را یاری کنند.

طرز تهیه ماسک: دو قاشق غذاخوری قهوۀ تازه و پودر کاکائو ، یک قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق غذاخوری شیر یا ماست. شیر و عسل  در ماسک گیری استفاده می‌شوند پر انرژی هستند و به زیبایی پوست کمک می‌کنند. شیر مرطوب کننده است و برای نرم کردن و صاف کردن پوست مفید است و عسل حاوی مواد ضد میکروب است که آکنه را از بین می‌برد. عسل و کاکائو هر دو شامل آنتی اکسیدان هستند که کار را برای رادیکال‌های آزاد سخت می‌کند.

روش استفاده: این‌ها را با هم مخلوط کنید و لباس کهنه بپوشید که اگر آلوده شد اشکال نداشته باشد و بعد ماسک را روی صورت بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. بعد شست و شو دهید و پوست را مرطوب کنید.

 

ماسک صورت برای پوست شفاف

ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه برای روشن کردن پوست استفاده از ماسک‌های خانگی است. اگرچه این ماسک‌ها اثر دائمی ندارند اما حسنشان این است که عوارض جانبی به همراه نداشته و ارزان قیمت هستند. اگر قرار است چند روز دیگر به یک مهمانی مهم بروید و می‌خواهید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید این ماسک را امتحان کنید.

طرز تهیه ماسک: سفیده تخم مرغ علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می‌کند، برای از بین بردن جوش‌های صورت هم موثر است. یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا شبیه کف شود، سپس آن را روی پوست‌تان بمالید.

روش استفاده: حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با خیال راحت دراز بکشید بعد پوست‌تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت‌تان بریزید. می‌بینید که بعد از چند روز پوست تان کاملا تغییر می‌کند.

ممنون از اینکه با زیبامون همراه بودین.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vqnj6