چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/05 12:51
سالاد اندونزی
کد خبر: 40119

طرز تهیه سالاد اندونزی | این سالاد خوشمزه را از دست ندهید

طرز تهیه سالاد خوشمزه اندونزی را در زیر بخوانید.

سالاد اندونزی یکی از سالاد های پرطرفدار است.  سالاد اندونزی شباهت های زیادی به سالاد کلم سفید ایرانی است. سالاد اندونزی پیش غذای مناسبی برای مهمانی ها و مجالس است.

مواد لازم

کلم سفید ۲ پیمانه
کلم قرمز ۱ پیمانه
ذرت ۱ پیمانه
نخود فرنگی نصف پیمانه
کالباس ۱ پیمانه
هویچ ۲ عدد
خیار شور ۲ عدد
سس مایونز به اندازه لازم
نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

سالاد اندونزی

طرز تهیه

در ابتدای کار، کلم قرمز و کلم برگ سفید را کام از هم باز می کنیم و به خوبی می شوییم. سپس انا را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی موجود در لایه های کلم به طور کامل خارج شود.

سپس با رنده درشت، رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه کلم برگ و کلم قرمز را به صورت نواری ریز، خرد می کنیم. برای زیباتر شدن سالاد باید کلم ها را تقریبا یک اندازه خرد کنیم.

 ژامبون را هم مانند کلم ها به صورت نواری نازک و یکدست خرد می کنیم و به همراه کلم ها به کاسه حاوی هویج اضافه می کنیم. در ادامه نخود فرنگی و ذرت را به صورت آبپز می پزیم، سپس آبکش می کنیم و به کاسه می افزاییم.

در صورت تمایل می توانیم از کنسرو ذرت و کنسرو نخود فرنگی به صورت آماده استفاده کنیم. در ادامه آب لیمو تازه را به صورت پخش روی مواد سالاد می ریزیم. برای تهیه سس مخصوص سالاد یک کاسه کوچک انتخاب می کنیم.

 سس مایونز را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا تمام مواد مزه دار شود. در صورت تمایل می توانیم از ادویه های دیگری مثل زنجبیل هم به سلیقه خود در سس استفاده کنیم.

حالا سس را به سالاد اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم، سپس روی سالاد سلفون می کشیم و درون یخچال به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت می دهیم تا مزه ها با هم مخلوط و سالاد آماده شود. سپس آن را در ظرف مناسب سرو می کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4vqe66