سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/31 15:00
بیماری آسم
کد خبر: 39888

بیماری آسم چیست | راه درمان و نشانه های بیماری آسم

بیماری آسم یک بیماری تنگی نفس است که ممکن است در زندگی افراد مشکل ایجاد کند.

آسم یک بیماری است که در آن راه های تنفسی شما تنگ و متورم شده و بیش از اندازه مخاط تولید می کند.این امر سبب به وجود آمدن مشکلات تنفسی، سرفه، تنفس صدا دار و تنگی نفس خواهد شد.  برای برخی از افراد بیماری آسم مشکل کوچکی است اما برای بعضی دیگر مشکل بزرگی محسوب می شود که با فعالیت های روزمره تداخل پیدا می کند و ممکن است به حملات آسم منجر شود. این امر می تواند برای زندگی فرد تهدید آمیز باشد. بیماری آسم به طور کامل درمان نمی شود اما علائم آن را می توان تا حدی کنترل کرد.

بیماری آسم

نشانه های آسم چیست ؟

تنگی نفس
تنگی قفسه ی سینه یا درد
تنفس صوت مانند یا صدار دار هنگام بازدم
خواب ناراحت که ناشی از تنگی نفس، سرفه یا تنفس صدا دار است
حملات سرفه یا خس خس سینه که با ویروس های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بدتر می شود.

اگر بتوانید آسم خود را کنترل کنید ،دیگر علائمی مانند سرفه و خس خس سینه را نخواهید داشت راحت تر می خوابید ،از کار و مدرسه ی خود عقب نمی مانید ،می توانید در همه ی فعالیت های فیزیکی شرکت داشته باشید،و همچنین نیازی به رفتن به بیمارستان ندارید.

راه درمان بیماری آسم 

آسم چگونه درمان می شود؟

آسم خود را کنترل کنید و با مصرف داروهای صحیح به شکلی که دکترتان تجویز کرده است و همچنین دوری از محرک ها از حملات آسم جلوگیری کنید.

همه ی افرادی که این بیماری را دارند داروهای مشابهی مصرف نمی کنند .

بعضی از داروها ممکن است استنشاقی باشد و بعضی دیگر به صورت قرص مصرف می شود .داروهای آسم در دو نوع مختلف عرضه می شوند – داروهای سریع الاثر و داروهای کنترل طولانی مدت – داروهای سریع الاثر نشانه های حملات آسم را کنترل می کنند. اگر نیاز به استفاده از داروهای سریع الاثر برای شما افزایش پیدا کرده است به دکترتان مراجعه کنید تا داروهای جدیدی برای شما تجویز کند. داروهای کنترل طولانی مدت نیز کمک می کند که شما حمله های کمتر و خفیف تری داشته باشید اما هنگامی که دچار حمله شده اید کاری نمی تواند انجام دهد.

داروهایی که برای درمان این بیماری استفاده می شود ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، اما بیشتر این عوارض خفیف بوده و به سرعت از بین می روند. از دکترتان در مورد عوارض جانبی اینگونه داروها سوال کنید.

به خاطر داشته باشید که شما می توانید آسم را کنترل کنید. به وسیله ی پزشک خود برنامه ای برای مقابله با آسم ترتیب دهید. مشخص کنید که چه کسی قرار است یک کپی از برنامه ی شما را داشته باشد و کجا قرار است نگهداری شود. داروهای کنترل طولانی مدت خود را مصرف کنید حتی اگر خیلی وقت است که علائم آسم را ندارید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p97yr