شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/06 14:13
برج پیزا
کد خبر: 34513

نسخه تایوانی برج پیزا پیدا شد! + تصاویر

در یکی از مناطق تایوان چیای تایوان، معبدی عجیب وجود دارد که به آن لقب نسخه تایوانی برج پیزا داده شده است.

به گزارش رصدورزشی : در آگوست سال 2009، تایوان با طوفان موراکوت، مرگبارترین طوفان ثبت شده در تاریخ این جزیره درنوردیده شد. بارندگی سیل آسا منجر به سرازیرشدن گل و لای و سیل‌های شدید در سراسر این جزیره شد.

 این طوفان خسارات زیادی به بار آورد و صدها کشته برجای گذاشت. اما یکی از غیرمعمول‌ترین و عجیب ترین جاذبه‌های گردشگری تایوان را نیز ایجاد کرد؛ معبد تایهه ژنجینگ ، مکانی برای عبادت که حدود 45 درجه بعد از طوفان کج شده بود.

برج پیزا

تا سال 2009 و پیش از وقاع طوفان، معبد رنگارنگ روستای تایهه کاملا صاف بود، اما رانش زمین که بر اثر طوفان عظیم رخ داد باعث جابجایی این معبد شد. این سازه با وجود آنکه بر اثر رانش زمین حدود 100 متر به پایین جابجا شد، اما به طور معجزه آسایی تخریب نشد و فقط کج باقی ماند.

پس از انتشار تصاویری جدید از معبد Taihe Zhenxing در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک، این منطقه شاهد افزایش گردشگران بوده است. 

همچنین پس از انتشار عکس‌ها و ویدئوها در فضای مجازی، برنامه ای در مورد معبد Taihe Zhenxing در تلویزیون ملی تایوان نیز پخش شد. بسیاری از گردشگران این معبد را نسخه تایوانی برج پیزا در ایتالیا نامگذاری کرده اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mqar8