سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/10/26 05:26
سربازی
کد خبر: 127134

سربازان این خبر را بخوانند| به چند نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می شود؟

براساس اعلام مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ سرباز ماهر منقضی از خدمت، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.

به گزارش رصدورزشی، دوره خدمت می تواند برای برخی از آقایان از نظر شرایط مالی دوره بسیار سختی باشد. برخی از افرادی که به سربازی می روند باید بالافاصله پس از پایان خدمت مشغول به کار شده و در خرج و مخارج خانه به خانواده خود کمک کرده یا این که خود سرپرست خانواده هستند. به دلیل این که پیش از سربازی به افراد کار رسمی داده نشده و بعد از آن هم فرد تجربه کافی برای استخدام را ندارند، علاوه بر حقوق سربازی امکان دریافت وام سربازی ۱۴۰۲ برای افراد واجد شرایط دریافت وام سربازی به وجود آمده است. در ادامه این بخش به این موضوع که وام سربازی چیست بیشتر پرداخته شده است.

این وام به آن دسته از سربازانی تعلق می گیرد که در طول دوران خدمت خود مهارتی را آموخته باشند و در سایت ثبت نام وام سربازی 1402 درخواست خود را ثبت کرده باشند. در صورتی که افراد مهارتی کسب کرده باشند و اکنون تنها مشکل آن ها سرمایه برای شروع کار باشد، یک این وام به آن ها تعلق می گیرد. هدف از ارائه این وام، کمک به سربازان در راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد پس از ترخیص از دوران خدمت است. میزان وامی که به هر سرباز داده می شود با توجه به شرایط ممکن است متفاوت باشد. 

 مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته به سربازان ماهر خبر داد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی امروز،۲۵ دی در خرم‌آباد گفت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ سرباز ماهر منقضی از خدمت، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.
وی گفت: در تلاشیم امسال به حدود ۴۰ هزار نفر دیگر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کنیم.
کمالی با اشاره به قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: با تشکیل این قرارگاه از سال ۹۶ تاکنون، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سربازان، مهارت‌های تخصصی و عمومی را فرا گرفتند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح هدف از برگزاری دوره‌های مهارت آموزی قرارگاه را توانمندسازی کارکنان وظیفه برای ورود به بازار کار عنوان کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jjx8p