سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/05 03:27
رئیس جمهور روسیه | روسیه | پوتین
کد خبر: 28007

فرار مردم و جوانان به سمت مرز ها بعد از پیام رئیس جمهور

فرار روس‌ها از سربازگیری اجباری سوژه بسیاری از رسانه های بین المللی شده است.

به گزارش رصد ورزشی: فرار روس ها از سربازگیری اجباری سوژه بسیاری از رسانه های بین المللی شده است. خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشته است بعد از اعلام برنامه سربازی اجباری دولت روسیه برای اعزام به جنگ اوکراین، شمار زیادی از جوانان روسیه این کشور را ترک کرده اند.

به گزارش رسانه های میدانی فرار روسها به گرجستان خیره کننده هست، چنین تصاویر در مغولستان,ارمنستان و قزاقستان مشهود است.

اعتراضات به فرمان بسیج عمومی در داغستان و چچن و حتی مسکو در حال افزایش هست.

تاکنون قریب 300000 هزار تن به ارتش اعزام شدند.

روز شنبه گذشته پلیس روسیه،  ۷۱۰ نفر را در تجمع مخالفت با سربازگیری اجباری در ۳۲ شهر این کشور بازداشت کرد. نیمی از این افراد در مسکو دستگیر شدند.

یک زن جوان به هنگام بازداشت توسط پلیس ضدشورش، فریاد می زد: " ما سوخت توپ های جنگ نیستیم". این شعاری است که به تازگی از سوی مخالفان سربازگیری اجباری در روسیه برای جنگ در اوکراین، تکرار می شود.

پوتین هفته گذشته حکم سربازگیری اجباری را اعلام کرد. در همان زمان هم ۱۴۰۰ معترض به این اقدام در سراسر روسیه بازداشت شدند.

پوتین همچنین قانونی را امضا کرد که براساس آن نظامیانی که در مرحله "بسیج اجباری نیروهای جدید"، فرار می کنند یا از دستور جنگیدن سرپیچی می کنند با مجازات تا ۱۰ سال زندان روبه رو خواهند شد. علاوه بر این، پوتین قانون تسهیل اعطای شهروندی روسیه به افراد خارجی که در صف نظامیان روسیه می جنگند را امضا کرد.

کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) به تازگی در چارچوب حمله علیه اوکراین، برنامه بسیج جزئی برای نیروهای ذخیره اعلام کرده است. این یعنی اینکه جوانان باید برای جنگ روسیه علیه اوکراین به واحدهای نیروهای مسلح بپیوندند.

این برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی اول تاکنون است که در روسیه، برنامه بسیج نیروها اعلام می شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع : رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d9eop