سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/10/02 04:34
لادا گرانتا
کد خبر: 125778

درباره خودروی لادا گرانتا چه می دانید؟

از خودروی لادا گرانتا به عنوان جانشین پراید در بازار داخلی یاد می شود.

به گزارش رصد ورزشی: لادا گرانتا یکی از خودرو های روسی است که قرار است به بازار ایران بیاید. لادا گرانتا قرار است توسط نیکا خودرو عرضه شود. لادا گرانتا چون آپشن خاصی ندارد و خودروی اقتصادی به شمار می رود می تواند جایگزین خودرو پراید در بازار داخلی شود. لادا گرانتا از یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱۰۶ اسب بخاری و ۱۴۸ نیوتن متری است.همچنین پیشرانه لادا گرانتا شباهت بسیاری به رنو لوگان دارد.


لادا گرانتا، اقتصادی‌ترین مدل رونمایی شده در ایران محسوب می‌شود و سبک طراحی آن به دو دهه قبل بازمی‌گردد.

بازار خودرو به‌طور معمول توسط شرکت‌های خودروسازی، نمایندگان فروش و بازاریابان خودروها، فروشگاه‌های خودروهای دست دوم و افراد حقیقی که خودرو خود را به فروش می‌گذارند، تشکیل شده است. در این بازار عموماً مشتریان می‌توانند از انتخاب مدل، مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش مناسب برای خودرو خود استفاده کنند.

لادا گرانتا

در جریان افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تهران ۱۴۰۲، چهار خودروی لادا رونمایی شده و برنامه عرضه محصولات آن توسط نیکا خودرو اعلام گردید. در بین این چهار خودرو احتمالا مدل گرانتا، اقتصادی‌ترین خودروی این شرکت، آخرین مدلی است که به بازار می‌آید.
این خودرو اقتصادی‌ترین مدل رونمایی شده در ایران محسوب می‌شود و سبک طراحی آن به دو دهه قبل بازمی‌گردد. گرانتا از یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱۰۶ اسب بخاری و ۱۴۸ نیوتن متری در ایران بهره خواهد برد و جعبه دنده آن احتمالاً ۵ سرعته دستی خواهد بود.

پیشرانه لادا گرانتا شباهت بسیاری به رنو لوگان یا همان L ۹۰ خودمان دارد. نه تنها ظاهر بیرونی گرانتا قدیمی و فاقد جذابیت است، بلکه در کابین آن هم چیزی از زیبایی و کیفیت بالا و امکانات مناسب دیده نمی‌شود.

لادا گرانتا با توجه به اقتصادی بودن و نداشتن امکانات خاص و پیشرانه قدرتمند، می‌تواند جایگزینی نسبتا مناسب برای پراید باشد؛ البته که همه این صحبت‌ها صرفا روی کاغذ بوده و منوط به نحوه قیمت‌گذاری آن در بازار ایران است و به احتمال زیاد قیمتی همسطح با محصولات اقتصادی ساپیا نخواهد داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bqep8