پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/02 14:31
کد خبر: 8706

پارتی کوکائین و الکل در شیکاگو بولز!

مایکل جردن در مستند جدید از زندگی اش به ذکر خاطراتی تکان دهنده از روزهای ابتدایی حضورش در شیکاگو بولز پرداخت.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: جردن 15 فصل در NBA برای تیم‌های شیکاگو بولز و واشینگتن ویزاردز بازی کرد و بسیاری او را بهترین بسکتبالیست تاریخ می دانند.

جردن یکی از تأثیرگذارترین ورزشکاران بارز نسل خودش بود و به عنوان ابزاری برای محبوبیت NBA طی دو دهه 80 و 90 مطرح بود. او به همراه محمدعلی کلی اسطوره بوکس و پله اسطوره فوتبال سه شخصیت تاریخی و برگزیده ورزشی قرن بیستم هستند که بیشترین تأثیر گذاری را در ورزش‌های خود در سطح جهان تا به امروز گذاشته‌اند. از دلایل شهرت او هم دوران بودن با بیشتر بسکتبالیست‌های مطرح تاریخ است که از نظر بسیاری از کارشناسان، وی تقریباً از همهه این بازیکنان بهتر بود.

در مستندی جدید از زندگی جردن به نام "رقص آخر"، او صحبت هایی تکان دهنده در مورد روزهای ابتدایی حضورش در شیکاگو بولز مطرح کرد.

جردن 6 سال با بولز فاتح NBA شد اما در ابتدا اتفاقاتی غیرمنتظره برای او در شیکاگو رخ داد:« در اردوی پیش فصل بودیم و در یک هتل مستقر شدیم. می خواستم با هم تیمی هایم بیشتر آشنا شوم. همه در اتاقی جمع بودند و من در زدم. صدایی به آرامی گفت که ساکت باشید انگار کسی پشت در است. پرسیدند چه کسی هستی؟ و من پاسخ دادم "ام جی". سپس در باز شد و من وارد شدم. تقریبا همه تیم آنجا بودند و چیزهایی دیدم که پیش از آن هرگز ندیده بودم.

کوکائین، ماری جوانا و انواع مشروبات الکلی را می توانستید ببینید. بلافاصله اتفاق را ترک کردم. به این فکر می کردم که اگر کسی آن صحنه ها را ببیند، خودم نیز به اندازه دیگران مقصر خواهم بود. از آن لحظه به بعد، تقریبا در تیم تنها بودم.»

جردن در ادامه می گوید:« به کلاب های شبانه نمی رفتم. سیگار نمی کشیدم. کوکائین و مواد مخدر دیگر را مصرف نمی کردم و حداقل در دورانی که باز م ی کردم به طرف نوشیدنی های الکلی هم نمی رفتم. فقط به بسکتبال فکر می کردم و بعد از تمرین به خانه می رفتم. تفریح مورد علاقه ام، بازی ورق و تماشای فیلم و سریال در خانه بود.»

جردن البته پس از بازنشستگی عادات خوب خود را کنار گذاشت. عکس ها و فیلم های زیادی از او با سیگار های برگ و در حال مصرف نوشیدنی های الکلی منتشر شد با این حال او در دوران ورزشی خود یک حرفه ای به تمام معنا بود و شاید دلیل موفقیت هایش در کنار استعداد بالای او، همین رعایت نکات حرفه ای بود. می گفتند که نوشیدنی مورد علاقه جردن "سون آپ"، بود.

نکته جالب اما اظهارات فیل جکسون سرمربی سابق شیکاگو بولز و لیکرز بود. کسی که هم با مایکل جوردن و هم با کوبی برایانت سابقه کار کردن دارد.

جکسون در مقایسه بین جردن و برایانت در کتاب خود نوشته است:« کوبی به مراتب حرفه ای تر از جردن بود و به خصوص در حفظ آمادگی بدنی و رعایت موارد حرفه ای، او خیلی بهتر عمل می کرد.»

اظهاراتی که خلاف حرف های جردن را ثابت می کند و به نظر می رسد او چندان هم در مقابل سیگار، الکل و مواد مقاومت نمی کرد.

البته انتقاد کردن از اسطوره‌ها کار بسیار سختی است، ستارگان بزرگی مثل مارادونا یا جردن در سراسر جهان طرفداران خود را دارد و به راحتی نمی شود از بعد سیاه زندگی آنها نوشت از طرفی نمی توان روی واقعیت پارچه کشید و آن را نادیده گرفت.

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bke84