پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/25 10:59
ماسک آلوئه ورا
کد خبر: 39606

دانستنی های ماسک آلوورا | خواص ماسک آلوورا برای پوست

مراقبت و رسیدگی به پوست صورت، از جمله راهکارهای مهم و البته تاثیرگذاری است که زیبایی و سلامت پوستتان را تضمین می‌کند.

ماسک آلوئه ورا یکی از محبوب‌ترین محصولات زیبایی است که در داشتن پوست عالی نقش مؤثری ایفا می‌کند. ماسک آلوئه ورا از جمله ماسک‌های خانگی، موثر و بسیار مفیدی است که علاوه بر تامین زیبایی و نرمی پوست، شما را از شر آلودگی‌های پوستی و جوش‌ها و یا خشکی آن نجات می‌دهد. ماسک آلوئه ورا به جوانسازی پوست کمک می کند و از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند. خاصیت آنتی‌باکتریال ماسک آلوئه‌ورا باعث پاکسازی و ترکیبات دیگر آلوئه‌ورا باعث آبرسانی، رطوبت و تسکین پوست می‌شود.  در ادامه همراه ما باشید با خواص ماسک آلوئه ورا.

ماسک آلوئه ورا

فواید آلوئه‌ ورا برای جوش و لک صورت

گیاه آلوئه‌ورا حاوی برگ‌های گوشتی و کلفت است. هنگامی که این برگ‌ها را به صورت طولی برش می‌دهید، می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را با یک قاشق جدا کنید. آن را داخل یک ظرف برای مراقبت از پوست و مو قرار دهید. ژل آلوئه‌ورا برای ماندگاری احتیاج به یک محیط خنک دارد پس از آن داخل یخچال نگهداری کنید.

درمان زخم و بریدگی‌های کوچک

با استفاده از ماسک صورت آلوئه ورا می‌توانید زخم‌ها و بریدگی‌های کوچک پوست را هم از بین ببرید.ذآلوئه ورا می‌تواند به راحتی جایگزین انواع کرم‌های گران قیمت آبرسان و مرطوب‌کننده شود‌. این گیاه خواص مرطوب‌کنندگی بالایی دارد و خصوصا برای پوست‌های خشک بسیار مفید است. همچنین استفاده از ماسک آلوئه ورا از ایجاد چین و چروک روی پوست و پیری زود رس جلوگیری می‌کند.

ماسک آلوئه ورا، عسل و روغن بادام برای درمان پوست خشک

این ماسک به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان، به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از پیری پوست کمک می کند. برای درست کردن این ماسک باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با بادام شیرین و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید.

حال این ماسک را برای حدود ۳۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن خود بگذارید.

سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید.

برای اثربخشی بیشتر می توانید ۳ تا ۴ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4ber85