جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/25 11:25
کراتینه مو
کد خبر: 41230

دیگر پول به آرایشگاه ندهید | موهایتان در خانه کراتینه کنید

کراتین پروتئینی ست که بطور طبیعی در ناخن و موها وجود دارند.

کراتینه مو روشی است برای صافی موها که با استفاده از تغذیه کردن مو با مواد مخصوص انجام می شود.

درمان کراتینه مو به اصطلاح کلی روشی برای صافی و درخشان کردن میباشد و نتیجه ی مناسب درمان بستگی  به نوع وجنس مو های شما دارد و ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. در روش کرانتیه مو پیوند های پیچیده مو به وسیله کراتین کردن مو شکسته شده و موجب صافی و درخشندگی مو های شما میشود.ماندگاری کراتین در افراد مختلف متفاوت بوده و  معمولا بین ۲ الی ۵ ماه میباشد. شما می توانید به جای رفتن به آرایشگاه و صرف پول در خانه موهایتان را صاف و درخشان کنید.

کراتینه..مو

کراتین مو خانگی با ماسک جو دو سر و آلوئه ورا

مواد لازم برای کراتینه مو در منزل به کمک این ماسک یک عدد آلوئه ورا و 2  قاشق سوپ خوری جو دو سر است، که هر دو این مواد خواص فراوانی برای مو دارند و هنگامی که در کنار هم قرار می گیرند، به خوبی می توانند باعث صاف و یکدست شدن موها شوند. جو دو سر در این روش خانگی کراتینه مو از آن جایی که سرشار از پروتئین، مواد معدنی، عناصر و ویتامین های مختلفی است، برای تغذیه، تقویت و مرطوب کردن مو بسیار مفید است. تاثیر آلوئه ورا در این ماسک خانگی کراتینه مو برای تقویت و رشد مو هم که بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما به این مسئله آگاه هستیم که آلوئه ورا بیش از 75 ماده مغذی در خود دارد که آن را تبدیل به یک نرم کننده فوق العاده برای مو کرده است.

برای ساخت کراتینه مو خانگی در ابتدا لازم است تا ژل آلوئه ورا را جدا نمایید و سپس با دو قاشق سوپ خوری جو دو سر مخلوط کنید. ترکیب را به قدری هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس این ماسک خانگی برای کراتینه مو را روی موهای خود بمالید و به دقت ماساژ دهید. اجازه بدهید مواد حدود 20  تا 30  دقیقه روی موها باقی بماند.

پس از گذشت این زمان می توانید موهای خود را با آب سرد بشویید و شاهد تاثیر شگفت انگیز این ماسک کراتینه مو به روش خانگی در صاف و نرم شدن موهای خود باشید.

کراتینه مو با سس مایونز

به جرات می توان سس مایونز را یکی از قدرتمند ترین مواد برای صاف کردن مو با کراتین طبیعی نامید. سس مایونر از آن جایی که روغن کانولا، روغن سویل، زرده تخم مرغ، سرکه و آب لیمو دارد، به خوبی می تواند به شما در کراتینه مو خانگی کمک کند و بهترین کراتین مو خانگی است.

برای آن که بتوانید موهای خود را به وسیله سس مایونز صاف کنید، بهتر است از معتبر بودن مارک سس اطمینان حاصل کنید. سپس برای شروع کراتینه مو خانگی با سس مایونز موهای خود را با آب خیس کنید. در گام بعد باید سس را به آرامی روی موهایتان ماساژ دهید (برای این کار می توانید از یک برس یا شانه مو نیز کمک بگیرید) ، به گونه ای که تمام موها به صورت کامل به سس آغشته شود. سپس یک کلاه رنگ یا یک پلاستیک را روی سرتون بکشید و اجازه دهید تا مواد به مدت تقریبا نیم ساعت روی موهایتان باقی بماند. پس از گذشت این زمان موهایتان را با آب گرم بشویید.

همچنین می توانید برای ساخت کراتین مو خانگی، یک عدد تخم مرغ را با ¼ لیوان ماست را هم به سس مایونز خود اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید و آنقدر با یکدیگر هم بزنید تا مخلوطی یک دست حاصل شود. سپس ترکیب حاصله را بر خلاف روش اول که از سس مایونز به تنهایی استفاده کردید، روی موهایتان بگذارید. به یاد داشته باشید، برای نتیجه‌ گیری بهتر از این روش کراتینه مو خانگی، باید هر هفته و به صورت مداوم از آن استفاده کنید تا بتوانید با کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی موهایی نرم و صاف داشته باشید.

کراتین خانگی مو با سرکه سیب

یکی از ساده ترین روش های کراتین طبیعی مو در منزل، استفاده از سرکه سیب برای کراتینه مو خانگی است. سرکه سیب تاثیر شگفت آوری در صاف، نرم و یکدست شدن موها دارد، به همین خاطر است که در میان روش های کراتینه مو خانگی جزو بهترین روش کراتینه مو در خانه محسوب می شود.

استفاده از سرکه سیب روی موها باعث می شود تا سطح pH موها متعادل شود که به دنبال آن کوتیکول هایی که باز مانده اند، بسته می شوند. در نهایت نیز رطوبت به خوبی در موها حفظ می شوند. از سوی دیگر کراتینه کردن مو با مواد خانگی مانند سرکه سیب به خوبی می تواند، خاک و آلودگی های سطح مو را پاک سازی نماید که همین امر براق شدن موها را به دنبال خواهد داشت.

اگر می خواهید از خواص بی شمار سرکه سیب برای موهایتان بی نصیب نمانید و به کمک آن بتوانید، موهای خود را به زیبایی هر چه تمام تر کراتینه مو خانگی نمایید، باید دو قاشق سرکه سیب را با دو فنجان آب سرد مخلوط کنید. سپس موهای خود را با آن بشویید. در این مرحله از کراتین سرد خانگی لازم است تا چند دقیقه صبر کنید تا سرکه سیب به خوبی جذب مو شود. در پایان نیر مقداری نرم کننده روی موهای خود بزنید و موهایتان را آبکشی کنید. همچنین اگر می خواهید، این روش کراتینه مو خانگی بیشترین بازدهی را در صاف کردن موهایتان داشته باشد، باید از آن هر هفته به صورت مرتب استفاده نمایید.

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4beljd