جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/28 11:00
گلاب
کد خبر: 39754

خواص گلاب برای پوست |تاثیرات گلاب برای پوست صورت

یکی از مهم‌ترین خواص و فواید گلاب، استفاده از آن برای شادابی و طراوت پوست است.

 گلاب به عنوان فرآورده‌ای از گلبرگ‌های گل محمدی به شکل‌های مختلف در طرز تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی، برای طعم دادن به انواع غذاها و دسرها و حتی برای تسکین برخی دردها به کار می‌رود. یکی از موارد مهم استفاده از گلاب، تهیه ماسک‌های زیبایی و درمانی برای پوست است. گلاب دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتری است که باعث شفافیت بیشتر پوست شما می شود. همچنین آلودگی‌ ها، عفونت و لکه‌ های روی سطح پوست انسان را از بین می برد و به این طریق شرایط پوست را برای آب رسانی بهتر مهیا می‌ کند. این ویژگی باعث شاداب‌ تر شدن و درخشش بهتر پوست خواهد شد.

گلاب

اگر پف دور چشمتان به خاطر خستگی و کم‌ خوابی است می‌ توانید یک شیشه گلاب که چند ساعت در یخچال بوده را بردارید و با استفاده از یک پنبه تمیز مقداری از گلاب را روی دور چشم خود بزنید. پنبه را آرام روی پلک نگه دارید تا پف چشم را کم کند و خستگی چشم‌ ها را به سرعت از بین ببرد.

بستن منافذ پوستی

منافذ پوست انسان طی شبانه روز در تماس با آلودگی‌ های مختلفی قرار دارند که شست و شوی پوست صورت با گلاب در ضدعفونی کردن آن می تواند موثر باشد. این خاصیت می‌ تواند پوست شما را پاکسازی کرده و جوان سازی آن کمک زیادی نماید.

بهترین زمان استفاده از ترکیب گلاب را میتوان بعد از استحمام روزانه و قبل از خواب عنوان کرد. چرا که به ویژه بعد از استحمام حجم چربی روی پوست شما به حداقل رسیده و گلاب میتواند به خوبی آن‌ را پاکسازی نماید.

آب رسانی پوست

گلاب دارای خاصیت پاکسازی زیادی بوده و به همین جهت برای رفع عارضه های پوستی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای آب رسانی بهتر منافذ پوست میتوان هر روز یک قاشق گلیسیرین را با گلاب مخلوط کرده و با دستمال کاغذی و یا نخی بر روی پوست خود مالش دهید.

در این بین نیم ساعت صبر کنید تا این مخلوط به خوبی جذب پوست شود. این کار به بهبود شفافیت و طراوت پوست شما کمک زیادی میکند. همچنین میتوان از گلاب به صورت مستقیم بر روی پوست استفاده کرد.

که البته این عمل برای پوست های نازک و خشک توصیه نمی شود. چرا که در بلند مدت ممکن است به التهاب پوست منجر شده و شما را با دردسرهای فراوانی روبرو کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4beg79