جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/23 12:00
گیلاس
کد خبر: 39499

خواص میوه گیلاس | گیلاس فشار خون را تنظیم می کند

گیلاس از دسته میوه های پرطرفدار است که ؛ برخی معتقد هستند خاستگاه این میوه قاره آسیا است

 طبیعت سرد گیلاس در بعضی از افراد، مشکلات گوارشی ایجاد می کند؛ به همین دلیل درگذشته گیلاس را صرفاً به خاطر طعم دلپذیرش مورد استفاده قرار می دانند و تقریباً گیلاس را به لحاظ ارزش تغذیه ای فقیر می دانستند. اما تحقیقات و پژوهش های انجام شده، خواص گیلاس، را برای سلامتی ثابت می کند. گیلاس عموماً به شکل قلب تا کروی است و قطر آن حدود 2 سانتی متر بوده و رنگ آن از زرد تا قرمز تا تقریباً سیاه متغیر است.

یکی از برجسته ترین فواید گیلاس، برطرف کردن بی خوابی است. این میوه تابستانی تولید هورمون ملاتونین در غده پینه آل را تسهیل می کند. به کمک هورمون ملاتونین می توانید خوابی عمیق و راحت را تجربه کنید. این هورمون تحت عنوان تنظیم کننده گردش خواب و بیداری و ساعت درونی شناخته می شود.

800px-Cherry_sweet_cherry_red_fruit_167341یک فنجان گیلاس حدود %10 از نیاز روزانه ما را به پتاسیم برطرف می کند. پتاسیم به دفع میزان اضافی سدیم در خون کمک کرده و به این صورت فشارخون را در حالت طبیعی حفظ می کند. تنظیم فشارخون یکی از برجسته ترین فواید گیلاس است.

گیلاس دارای مجموعه ای از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مفید برای سلامتی پوست و مو است. ویتامین های، E، C، B، A و ملاتونین موجود در این میوه هرکدام با تنظیم سازوکارهای شیمیایی موجود در بدن باعث تقویت مو و پوست می شوند. درنتیجه می توان سلامت و شادابی پوست و مو را ازجمله خواص گیلاس، دانست.

اگر معده حساسی دارید، شاید بهتر باشد که مصرف گیلاس را محدود کنید. گیلاس منبع طبیعی سالیسیلات است، ممکن است بعضی افراد نسبت به این ماده حساس باشند، در این صورت مصرف گیلاس می تواند باعث ایجاد نفخ، اسهال، و مشکلات گوارشی شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qpzk