پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/15 05:42
مسکن ملی | قیمت مسکن ملی
کد خبر: 38103

قیمت مسکن ملی مشخص شد | قیمت مسکن ملی تغییر کرد؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در یک بیانیه اعلام کرد که قیمت واحدهای مسکن متعلق به پروژه نهضت ملی که در سال گذشته قرارداد آن امضا شده، ثابت خواهد ماند و هیچ افزایشی نخواهد داشت.

خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگویی، اعلام کرد که طرح نهضت مسکن ملی در سال جاری در استان تهران به صورت جدید ثبت نام خواهد داشت. او افزود که بستگی دارد که آیا وزارتخانه این امر را تصویب کند یا نه، اما احتمالاً در اردیبهشت ماه سامانه ثبت نام باز خواهد شد.

محبت‌خواه در مورد قیمت واحدهای نهضت مسکن ملی نیز اظهار کرد که قیمت‌ها برای قراردادهایی که در سال گذشته منعقد شده‌اند ثابت بوده و پیمانکاران باید مطابق با این قراردادها واحدها را تحویل دهند. او افزود که قراردادها قانونی هستند و اگر در سال جاری قرارداد جدیدی منعقد شود، قیمت‌ها بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۲ قرار خواهند گرفت.

درباره تصریحات حاکم بر قیمت واحدهای مسکن نهضت ملی، محبت‌خواه گفت که قیمت‌ها بر اساس تعداد طبقات، امکانات، مشاعات و منطقه متفاوت است و نمی‌توان برای کل پروژه‌ها یک قیمت ثابت را اعلام کرد.

او همچنین در مورد تأمین زمین برای ساخت مسکن اظهار داشت که تمامی زمین‌هایی که برای طرح نهضت ملی مسکن احصا شده را در سال جاری تأمین خواهند کرد. در صورتی که نیاز به تغییر کاربری و الحاق باشد، این اقدامات نیز انجام خواهند شد.

در پایان، محبت‌خواه به رفع تصرف از اراضی دولتی در تعطیلات نوروز اشاره کرد و اعلام کرد که در مدت زمان ۱۵ روزه تا پایان سال گذشته، یگان حفاظت از اراضی وزارت راه و شهرسازی در تمام شهرهای استان تهران در حالت آماده‌باش بودند. به این ترتیب، حدود ۷٫۶ هکتار از اراضی ملی در تهران از تصرف دست‌های خلاف قانون رفع شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48qoln